skruf Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #41 Skrevet 10. mai 2013 Så kjekt å høre at alt gikk bra! Kan tenke meg det var en opplevelse å være del av:) Vet ikke om du vet dette da, men pass på å ikke ha vannskål rett ved kattungene, og ikke la de komme til tørrforet til moren enda. Etterhvert når de begynner å krype rundt er det fort gjort at de kryper opp i vannskålen. Det er lurt å gi moren et fòr med litt ekstra næring nå mens hun dier. Mener Royal Canin har fått et fòr som er for diende mødre og kattunger (når kattungene blir litt større). Kos deg med de små, de har det nok godt hos deg:) Jeg vet det:) Hadde ingen erfaring med kattefødsler og nyfødte kattunger, så jeg måtte lese meg opp:) Vi har allerede kjøpt spesialfor til henne, så det var klart:) Og jeg er så glad for at vi allerede har nye eiere til kattungene.... Var 5 som ville ha, så da blir det de fire første som blir katteeiere om 12 uker:) 3
CaveWeta Skrevet 10. mai 2013 #42 Skrevet 10. mai 2013 Gratulerer med fire små kattunger Ser dere har skrevet litt om kattungefôr tidligere i tråden, men ikke stress med å begynne å fôre kattungene ennå. La de selv bestemme når de er klare for å teste ut mat. Når de blir mobile og begynner å tenke på å utforske området utenfor kassen kan du sette fram ei lav skål med kattungefôr i. Er mange år siden jeg hadde kattunger sist, men mener å huske at de begynte å lukte på maten ved ca 1 mnd alder. Et annet tips er å prøve å finne ut hva for kjønn de er nå med en gang mens pelsen er såpass kort, ofte er det verre å se når de blir litt eldre. Så kan du fortelle hva du har til de som vil ha. La kattemor få noen timers fred i dag så hun får bli kjent med kattungene sine og knytte bånd til de. Om hun blir mye forstyrret nå rett etter fødsel så kan hun komme på å ville flytte de. Lykke til!
skruf Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #43 Skrevet 10. mai 2013 Gratulerer med fire små kattunger Ser dere har skrevet litt om kattungefôr tidligere i tråden, men ikke stress med å begynne å fôre kattungene ennå. La de selv bestemme når de er klare for å teste ut mat. Når de blir mobile og begynner å tenke på å utforske området utenfor kassen kan du sette fram ei lav skål med kattungefôr i. Er mange år siden jeg hadde kattunger sist, men mener å huske at de begynte å lukte på maten ved ca 1 mnd alder. Et annet tips er å prøve å finne ut hva for kjønn de er nå med en gang mens pelsen er såpass kort, ofte er det verre å se når de blir litt eldre. Så kan du fortelle hva du har til de som vil ha. La kattemor få noen timers fred i dag så hun får bli kjent med kattungene sine og knytte bånd til de. Om hun blir mye forstyrret nå rett etter fødsel så kan hun komme på å ville flytte de. Lykke til! Takk:) Nå ligger hun på "barsel" og sover mens de små ligger og patter:) Har tenkt at gjesterommet som jeg har ordnet i stand skal være "fredet område" nå i starten. Der har hun kattedo og mat. Kattungene er så nye, så de kommer seg ikke ut av fødekassen på en stund. Skal vente litt til, så skal jeg bytte ut aviser og håndkle som er oppi sånn at det blir tørt og rent. Barna i huset er så store at de skjønner at hun skal være i fred, og de har fått beskjed om at de ikke får ta med seg venner hjem nå i begynnelsen for å se på kattungene. Og jeg hadde rett i min mistanke om hvem som er frieren.....kattungene har akkurat samme fargene som faren! Han er og skogkatt som vår, så det blir nok noen langhårete skjønne kattunger:) 1
Severus Skrevet 10. mai 2013 #44 Skrevet 10. mai 2013 Når de skal ha sin første faste føde, så kan det være lurt å bløt legge tørrfor i en lav boks. Da koker du varmvann å har på tørrforet, så rører du inn litt katte mme i maten. Du kan også kjøpe Royal Canin babycat, det er våtfor som nesten er som en mousse
Minya Skrevet 10. mai 2013 #45 Skrevet 10. mai 2013 Gratulerer Maya og MAya-pusen! Det blir en travel tid fremover. 1
Gjest Inggolf Skrevet 10. mai 2013 #46 Skrevet 10. mai 2013 (endret) Jeg er imponert over hvor rolig du var under hele seansen Maya! Hadde det vært meg så hadde jeg bare løpet rundt og rundt og rundt i ring, snubla i mine egne bein, kavet meg opp å grabba telefonen for å ringe ambulansen! "ææhhhh...Fødsel!....kooom... nååå! KOM!" Ble rørt av bernerbikkja som kom for å hjelpe Hunder er sjarmerende sånn sett... Jeg hadde forøvrig ikke trodd at du skulle greie å gi bort alle ungene Maya Endret 10. mai 2013 av NozMonster 1
skruf Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #47 Skrevet 10. mai 2013 Litt skummelt med sånne små nøster......hadde egentlig tenkt å gi bort alle, men nå kjenner jeg at jeg så gjerne skulle ha beholdt en.......må bare få overtalt mannen først.. (men; jentene har også lyst å beholde en, og kjenner jeg mannen min rett så har han vanskelig for å si nei hvis vi alle tre jentene setter dåreblikket i han og har sååååååå lyst på en kattunge..) Den lille minsten som jeg trodde var død ligger litt ekstra til hjerteroten min 2
skruf Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #48 Skrevet 10. mai 2013 Jeg er imponert over hvor rolig du var under hele seansen Maya! Hadde det vært meg så hadde jeg bare løpet rundt og rundt og rundt i ring, snubla i mine egne bein, kavet meg opp å grabba telefonen for å ringe ambulansen! "ææhhhh...Fødsel!....kooom... nååå! KOM!" Ble rørt av bernerbikkja som kom for å hjelpe Hunder er sjarmerende sånn sett... Jeg hadde forøvrig ikke trodd at du skulle greie å gi bort alle ungene Maya Jeg vurderte faktisk å ringe mannen å be han komme hjem, men fant ut at kattefødsel ikke er plausibel grunn til å være borte fra jobb
Severus Skrevet 10. mai 2013 #49 Skrevet 10. mai 2013 De man faktisk redder har en tendens til å gjøre det. Jeg redda en av kattungene, den var helt slapp og livløs når den ble født. Nå er han en stor frisk gutt. 5
Gjest Kiara! Skrevet 10. mai 2013 #51 Skrevet 10. mai 2013 Det kan fort bli som hos oss første gang vi fikk kattunger 14 år siden, vi barna klarte å overtale de hjemme til å beholde 2 små nøster Kiara og Tigergutt. Gratulerer som "bestemor" Maya, det er bare å glede seg til de blir noen uker gamle. Bare kos. 1
skruf Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #53 Skrevet 10. mai 2013 Takk Kiara:) Mannen synes de er urstygge for øyeblikket, men jeg synes det er superskjønne:) Små, blinde skapninger som kravler rundt kattemammen sin
skruf Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #54 Skrevet 10. mai 2013 Jeg er faktisk overrasket over hvor mange som vil ha kattunger! Har måtte si nei til flere idag etter at jeg la ut status på Fb! Og mannen har blitt spurt av flere på jobb om de kunne få! Men langhårete skogkatter er jo så fine:)
Severus Skrevet 10. mai 2013 #55 Skrevet 10. mai 2013 Jeg synes nyfødte kattunger ser litt ut som rotter, men de er pene.
Gjest Inggolf Skrevet 10. mai 2013 #56 Skrevet 10. mai 2013 Litt skummelt med sånne små nøster......hadde egentlig tenkt å gi bort alle, men nå kjenner jeg at jeg så gjerne skulle ha beholdt en.......må bare få overtalt mannen først.. (men; jentene har også lyst å beholde en, og kjenner jeg mannen min rett så har han vanskelig for å si nei hvis vi alle tre jentene setter dåreblikket i han og har sååååååå lyst på en kattunge..) Den lille minsten som jeg trodde var død ligger litt ekstra til hjerteroten min det synes jeg du skal gjøre Jeg vurderte faktisk å ringe mannen å be han komme hjem, men fant ut at kattefødsel ikke er plausibel grunn til å være borte fra jobb hehehee, neeeei ! Det skulle tatt seg ut som han stakk fra sine menneskelige pasienter (under en operasjon forsempel)for å redde en kattefødsel Det kunne ha blitt en ganske bra forside på dagbladet og VG vet jeg..
Gjest Inggolf Skrevet 10. mai 2013 #57 Skrevet 10. mai 2013 De man faktisk redder har en tendens til å gjøre det. Jeg redda en av kattungene, den var helt slapp og livløs når den ble født. Nå er han en stor frisk gutt. koselig historie og vakker katt Du er tydeligvis veldig flink med disse kattene du Ismara!
Gjest Doh Skrevet 10. mai 2013 #58 Skrevet 10. mai 2013 Med en gang jeg leste om den siste kattungen tenkte jeg at denne kommer maya til å beholde Er noe eget med de man har et bånd til fra de er bittesmå, og hvertfall siden du antakelig reddet livet dens. 2
skruf Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #59 Skrevet 10. mai 2013 Med en gang jeg leste om den siste kattungen tenkte jeg at denne kommer maya til å beholde Er noe eget med de man har et bånd til fra de er bittesmå, og hvertfall siden du antakelig reddet livet dens. Jeg er en smule svak når det kommer til pjuskete kattunger...... Skulle egentlig ha slokket lyset og sovnet for lenge siden, men jeg må bare noen turer innom "barselavd" for å se til at kattemor og kattebabyer har det bra.......men NÅ var det siste turen ut av senga og legger Ipaden unna:D (tror jeg...) (mannen mente jeg var en smule håpløs...)
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #60 Skrevet 11. mai 2013 Hvordan går det i barselavdelingen? Og det var jo det jeg sa, du kommer til å beholde en. Og jeg er ikke overrasket over at det er sisten du har lyst til å beholde. Du reddet livet dens, er jeg sikker på. Uten deg, tror jeg katten hadde forblitt livløs. Godt jobbet og jeg ser gjerne et bilde etter hvert, jeg *hint, hint* Anonym poster: c33b135c8042df9e29ca0071e71cd622
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå