Midnattsol Skrevet 31. mars 2004 #1 Skrevet 31. mars 2004 ..hvordan gjør du det? Midnattsol - har krangla med en mango.
Arkana Skrevet 31. mars 2004 #2 Skrevet 31. mars 2004 Du skjærer en skive på hver side av steinen, så tett inntil du klarer. Det som blir igjen rundt steinen gnager du bare av. De to skivene du har kan du enten skrelle og hakke i biter eller spise som den er, eller du snitter ruter i kjøttet ned til skallet med en kniv og vrenger skinnet, så blir det enkelt å plukke ut terningene.
Midnattsol Skrevet 31. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2004 Åja, vrenge den ja. Det hadde jeg glemt. Lurt!
Englepusen Skrevet 1. april 2004 #4 Skrevet 1. april 2004 Jeg pleier å skrelle den med potetskrelleren før jeg deler den opp. Syns det er enklere.
Felicia Skrevet 1. april 2004 #5 Skrevet 1. april 2004 Variasjoner rundt samme tema: Hvordan ser man at en mango er moden? Har kjøpt et par stykker med nedslående resultat. Uansett hvor mye jeg undersøker den på butikken (Tåpelig å gjøre egentlig, for jeg aner jo ikke hva jeg skal se etter ) så ser den ut som en mango. Hverken mer eller mindre. Ikke en moden mango, ikke en umoden mango, men en mango. Hvordan ser en moden mango ut?
Arkana Skrevet 1. april 2004 #6 Skrevet 1. april 2004 Man kan ikke se om en mango er moden, men du kan kjenne det. En moden mango er myk og gir litt etter når du klemmer på den.
Englepusen Skrevet 1. april 2004 #7 Skrevet 1. april 2004 Det kommer jo litt an på hvordan du liker mangoen. Selv syns jeg ikke de modne er noe særlig. De blir for søte og myke og ekle. Så jeg velger de som er nokså harde.
Gjest Catwoman Skrevet 2. april 2004 #8 Skrevet 2. april 2004 kommer litt an på type og tror jeg. Den pakistanske mangoen, som er helt gul, skal vel være ganske myk. Ihvertfall har de vært det alle sammen når jeg har vært og plukket meg noen pakistanske mangoer. Den de vanligvis har i butikken skal vel helst være litt myk den og (for myk til å skrelle med potetskreller,med mindre man liker den litt umoden da) Jeg syns den er best når den er litt myk, at man kan klemme litt på den, men ikke for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå