AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Jeg har vokst opp med en mor som har støv på hjernen. Hjemme var det alltid plettfritt og dersom det ikke var det, var det et svare gnål til det BLE det. Derfor har jeg alltid sett på boligen min som nokså rotete til sammenligning. Katta røyter nok til at jeg burde støvsuge hver dag, men jeg gjør det ikke, og på dagtid ligger lekene til ungen strødd utover gulvet (han er en baby, så han kan ikke leke på eget rom ennå). På soverommet ligger det gjerne et par klesplagg jeg ikke har giddet å legge inn i skapet igjen, men som likevel kan brukes en dag eller to til. Men etter å ha vært på besøk hos både venner og naboer, ser jeg at det er ganske ryddig hos oss (og besøk kommenterer også det). Det er helt absurd, fordi jeg gjennom hele oppveksten har fått høre at jeg er en rotekopp. Skal legges til at det på ingen måte plager meg at det er mindre ryddig hos andre, så lenge doen ikke er møkkete Men ja... Hvor ryddig og rent er det hjemme hos deg? Anonym poster: 61cca2e09733f263b1858ec46bd5f9c4 2
Charlene87 Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 det er ganske slitsomt å holde huset rent KONSTANT. det er noen ganger jeg lar oppvasken ligge. og det er som oftest litt smårot her og der. Men jg er veldig flink til å støvsuge, men det er fordi jeg er allergisk. og så lenge man ser golvet så er det jo greit ^^ . Det er mange folk som har det nok mer rotete enn deg. Så mye rot i studenttiden :-P Så lenge det ikke blir for mye støv og smuss slik at man er syk. så tenker jeg at det er mer enn bra nok !! Når jeg får besøk pleier man å si fra ihvertfall på forhånd og da får man altids litt tid å rydde og vaske før gjesten kommer. Så folk tror at jeg er ganske ryddig og renslig egentlig xD
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Har det ryddig og rent hele tiden jeg. Ikke at jeg har støv på hjernen, men fordi jeg liker å ha det ryddig enn å ha rot. Vasker huset grundig hver Søndag, og ellers støvsuger jeg hver dag, fordi jeg har en hund. Når jeg gjør rent hjemme, så slapper jeg av innvendig. Akkurat som når noen liker å gå tur, de får gått seg litt, og får tankene ryddig, jeg liker å ordne hjemme, det er min tur, hehe... Det er mange som har kommentert hvor ryddig og fint jeg har det, og at alt står i stil med hverandre, og har spurt om råd hvordan få ting til å passe sammen, forslag til maling hjemme og slike ting. Er ingen interiørdesigner, men har fått sansen for det de siste 2 årene. Anonym poster: 705815528fb4dc8d1286c6f928fce1a7
missdior Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Her er det gjerne storrengjøring en gang i uka, men dagen etter er det like ille igjen. Både jeg og kjæresten lider av "ting glepper ut av henda-syndrom", så klær blir gjerne liggende for alltid. Jeg liker å vaske opp da, og rydde kjøkkenet. Så kjøkkenet er alltid rent og pent. Resten derimot.. Det er aldri skikkelig ille her, men klær og gamle regninger kan godt ligge noen dager før jeg tar det. Største problemet her er kjærsten, som alltid svarer "jada, skal ta det senere", men som ikke gjør det
Wonderbitch Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Jeg liker (merkelig nok) å ha det ryddig hjemme, selvom jeg også har vokst opp med å bli kaldt rotekopp:-) synes det er enklere å slappe ordentlig av når alt er ryddig og rent. Men jeg prioriterer ikke rydding fremfor andre ting hvis jeg har dårlig tid. 1
Gjest Marmot Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 På mandager er huset mitt strøkent, på fredager not so much. Jeg føler også at jeg har det veeeeeldig rotete, men når jeg er hos andre, ser jeg at det ikke er ille her likevel.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Har det ofte ganske rotete. Vasker gulv hver fredag, fordi jeg liker nyvasket lukten når jeg skal sette meg ned i sofaen for helgen. Ellers står ofte klesvasken til jeg blir fri for rent undertøy og oppvasken står gjerne i 3 dager før jeg gidder å ta den. Rydder når jeg får besøk da. Og støvsuger da. Anonym poster: 204d619ea0deb5dbf4b8c6d3473669b4
Gjest Kv84 Skrevet 19. april 2013 #8 Skrevet 19. april 2013 Veldig smart å ta med seg en ting uansett fra hvert rom man forlater og legge det på plass der det skal. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #9 Skrevet 19. april 2013 Jeg trives rett og slett best når jeg har det rent og ryddig, og jeg hater å lete etter ting. Derfor har det jeg rimelig strøkent hjemme, men jeg føler ikke at jeg er hysterisk. Jeg tar skikkelig helgevask annenhver helg og helgene mellom tar jeg en kjapp runde med støvsugeren. Badet tas selvsagt hver uke og på kjøkkenet tørker jeg over og rydder etter hvert måltid. Ungene får gjerne ha leker liggen utover gulvet på stua og bordet kan ofte flyte over med ting og tang, men når det blir kveld bruker jeg noen minutt på å rydde. Men jeg er ganske striks på at ting skal ryddes på plass, brukte kopper og fat skal i vaskemaskinen, skitne klær i skittentøykurven osv. Så lenge alle tar opp etter seg er det ganske lett å ha det greit ryddig. Det gjør meg ingenting om andre har det rotete, har venner som rett og slett ikke bryr seg. Der ligger det sportsutstyr, klær, ting & tang overalt. Jeg koser meg på besøk hos dem, men hjemme hos meg selv vil jeg har det ryddig. Anonym poster: 5ed133749118e6edf7b039804d67da22 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #10 Skrevet 19. april 2013 Som regel ganske så ryddig. Vi er to voksne som bor i en leilighet. Har fast vaskedag på torsdager, men pga litt uforutsette ting så ble det ikke vasking i går så jeg skal til å gå igang med det nå. Men selv om vi har det rent og ryddig så merker jeg at det er på tide med en skikkelig vårrengjøring slik at vi kan få ryddet utav skuffer og skap. Sliter litt med oppbevaringsproblemer så ofte blir ting bare presset ned i en skuff eller inni et skap. Så vi tenkte vi skulle starte med det til helgen Vi har det nok ryddigere enn gjennomsnittet. Anonym poster: 495ec9a550491aa5af0d9e68c806ff80
FantasDick Skrevet 19. april 2013 #11 Skrevet 19. april 2013 Ikke så veldig ryddig og rent, må jeg innrømme. Jeg har egentlig "støv på hjernen", men jeg føler at jeg er den eneste som gidder å i det minste prøve å holde huset i orden og har helt mistet motivasjonen. Uansett hvor mye jeg gjør så ser det helt bomba ut igjen etter et par timer. Orker ikke mer, så jeg lar det flyte litt.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #12 Skrevet 19. april 2013 Kjemperotete og ikke spesielt rent, dessverre. En blanding av at jeg ikke helt legger merke til rotet før det er helt bomba, at jeg haaater å gjøre husarbeid, og at jeg har begrenset med energi og velger å bruke den på andre ting. Forsøker å være flink til ting som å vaske sengetøy, do osv da.. Anonym poster: 24342e5550bf6b97675659a6f58fe8dd 1
Rotemor Skrevet 19. april 2013 #13 Skrevet 19. april 2013 Jeg har det så der... Det vaskes hver 14 dag av vaskehjelp. Utover det er det vel kun kjøkken og bad som vaskes. Har konstant minst 3 hauger med klær ; rent, skittent og midt-i-mellom. Det er jevnt med litt rot her og der. Jeg skiller mellom gammel og ny rot. Litt rot gjør det hjemmekoselig! Rot for meg defineres som følgende: -Alltid et par ting liggende på benk og bord som er på vei til et sted...(post, matboks, eller annet som skal opp eller ned en etasje) -kleskurvene - tepper og puter i sofaen i hulter til bulter. -et legoprosjekt, togbane e.l -et par ladere, pc, iPad e.l som ligger tilfeldig steder. - også de obligatoriske skoene i gangen! Folk synes det er koselig her, og det blir jeg glad for. Rot gjør det hjemlig for meg. Men merk at jeg skiller mellom ny og gammel rot.gammel er type ting som at jeg har et gjesterom der jeg har stablet inn ting jeg ikke har plass til og som jeg ikke får tatt tak i...
hagegnom Skrevet 19. april 2013 #14 Skrevet 19. april 2013 Jeg liker egentlig å ha det ryddig rundt meg, men jeg var skikkelig sløv en periode. Like flaut hver gang jeg fikk overraskelsesbesøk. Nå har jeg det slik at hjemmet mitt til enhver tid, er klart til å ta imot de som måtte komme på besøk, uten at jeg skal bli forlegen. Og nå har det å holde det ryddig, blitt mye enklere. Jeg rydder opp ting med en gang, og tar alltid med meg noe når jeg går rundt i huset (som nevnt over her). Utrolig deilig å slippe disse skippertakene! Vil ikke si at jeg har det strøkent til enhver tid altså, men rent og forholdsvis ryddig. Strøkent er det kun når jeg vet det kommer middagsgjester o.l.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #15 Skrevet 19. april 2013 Jeg har det stort sett rent og ryddig. Men hender selvfølgelig jeg slurver og ikke gidder re opp sengen eller ta oppvasken den ene dagen. Men lar det aldri bli sånn at det er pinlig å få folk på besøk. Det aller viktigste for meg er rent gulv og rent bad. Utover det så regner jeg ikke med folk bryr seg noe særlig om det er litt rot her og der, så akkurat den ryddingen gjør jeg mest for egen del. Syns det er sykt motbydelig å besøke folk hvor man nærmest må ha med seg tøfler fordi det er så grisete på gulvet. Anonym poster: 67d201b524d1546c3decbee9870c64b6 1
Rskre Skrevet 19. april 2013 #16 Skrevet 19. april 2013 Eg går med arbeidssko inne, men kjerringa vaskar huset kvar laurdag. Bestestova er alltid rein. 1
Ciara Skrevet 19. april 2013 #17 Skrevet 19. april 2013 Med to barn og oppussingsobjekt vil jeg si det er umulig å ha det strøkent Jeg hadde det strøkent før jeg fikk barn, nå er det helt greit. Temmelig ryddig fortsatt (har ikke så mange ting og alt har sin faste plass), men mer smuler, møkk i gangen og småting på avveie.
Gjest navnelapp Skrevet 19. april 2013 #18 Skrevet 19. april 2013 Vi har det ikkje voldsomt ryddig, men ryddigare enn mange eg kjenner. Vi prøver å gjennomføre eit system med at kvar ting har sin faste plass, det er ein stor fordel. Aviser ein plass, sakser og pennar ein plass, nøklar i ein nøkkelskuff, yttertøy på knagg og sko i gangen inntil veggen, reine klede på rommet på ein stol og skitne klede i skittentøyskorga. Det å rydde opp medan ein lagar mat er viktig, det same er å ta ein rask runde rett etter middag. Ein "vaksenrunde" (begge vaksne bidreg) rett før leggetid gjer også underverk. Då vaskar eg gryter som har stått i bløyt, og han set tekoppar og dessertskåler i oppvaskmaskinen og ryddar bort aviser og legg fjernkontrollar og liknande på plass. Då blir det bra!
Pearl2.0 Skrevet 19. april 2013 #19 Skrevet 19. april 2013 Var aldri veldig flink til å holde rommet mitt rent da jeg bodde hjemme, men når jeg har fått meg eget hjem er det merkelig hvor kontrollfrik jeg har blitt? Hater rot, det må ryddes. Vasker en gang i uken, støvsuger opptil 3
belle_ Skrevet 19. april 2013 #20 Skrevet 19. april 2013 Jeg har det sånn passe ryddig, litt klær som ligger på gulvet og et fat på bordet osv. Men jeg rydder alltid før jeg skal ha besøk, så alle har intrykk av at jeg har det ryddig og koselig, selv om jeg egentlig er litt rotete 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå