AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 En ting jeg har tenkt på i det siste; er det mulig å bli sjalu på egne barn? Altså, når du selv blir eldre, og f.eks datteren din fremdeles er ung og vakker? Kan det føles vondt for moren? Å rett og slett misunne henne ungdommen? Anonym poster: 06b7cbcedc23c85b74a585d595ea65e2
leirbål Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Det skjer, men heldigvis svært sjeldent. Det er en tv serie hvor de gir mødre eller mor og datter en make over fordi moren kler seg som en billig tenåring, og datteren ofte reagerer med å kle seg ekstra kjedelig. I disse tilfellene tror jeg det er redsel for å ikke være ung som er årsaken. De aller fleste kvinner tror jeg gleder seg over at barna vokser opp og nyter ungdomstiden sin, samtidig som de selv nyter sin egen alder. Selv ville jeg ikke ønske å være en dag yngre enn jeg er. Og jeg er ikke ung lenger. Det skjer nok oftere i land hvor det er veldig viktig å være ung og vakker. Som Amerika. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Det skjer, men heldigvis svært sjeldent. Det er en tv serie hvor de gir mødre eller mor og datter en make over fordi moren kler seg som en billig tenåring, og datteren ofte reagerer med å kle seg ekstra kjedelig. I disse tilfellene tror jeg det er redsel for å ikke være ung som er årsaken. De aller fleste kvinner tror jeg gleder seg over at barna vokser opp og nyter ungdomstiden sin, samtidig som de selv nyter sin egen alder. Selv ville jeg ikke ønske å være en dag yngre enn jeg er. Og jeg er ikke ung lenger. Det skjer nok oftere i land hvor det er veldig viktig å være ung og vakker. Som Amerika. Skjønner. Føler meg litt sær som i det hele tatt tenker den tanken, men jeg ville bare høre. Anonym poster: 06b7cbcedc23c85b74a585d595ea65e2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Litt enig i teorien om Amerika; for å si det kort... Tror det er mer vanlig at mødre legger press på døtre og vil styre de i retningen som passer mor. Dette fører gjerne til misnøye hos begge. Det er vel en form for misunnelse....? Anonym poster: c8850b346c9a432ee65017c6527a9a8f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Litt enig i teorien om Amerika; for å si det kort... Tror det er mer vanlig at mødre legger press på døtre og vil styre de i retningen som passer mor. Dette fører gjerne til misnøye hos begge. Det er vel en form for misunnelse....? Anonym poster: c8850b346c9a432ee65017c6527a9a8f Jeg fortalte min mor at jeg hadde kjøpt innet lager med shavekrem(til under armer og leggene). Hun kunne ikke forstå at det var nødvendig å bruke...? Hva skal man si til slikt?????? Anonym poster: 1c69de3504e6a3543d37c64a01beda02
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Sikkert individuelt det og. Min mor er en slik, aldri uttalt men hun er grassat overfladisk så jeg tviler ikke et sekund. Min fars kone avslørte sin misunnelse på meg en gang hun så et ikke så heldig bilde av meg på fjelltur... akkurat det fikk det til å krype litt på ryggen, for hun er liksom så..."liketil grei med alt". Og forklarer en del rare ting når jeg var tenåring. Ekkelt. Stakkarslig. Jeg kommer sikkert til å si teite ting til min vakre datter når hun blir litt større (jamfør mor med aversjoner mot barbering over her) Men det kommer mest av angst for at hun ikke skal føle seg god nok som hun er, at hun skal bli for påvirket av skjønnhetsindustri, media, glorifiserte bloggberter osv. Må allerede passe kjeften min for å kommentere min egen brede bak...!! Sånt fester seg hos jenter desverre.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Sikkert individuelt det og. Min mor er en slik, aldri uttalt men hun er grassat overfladisk så jeg tviler ikke et sekund. Min fars kone avslørte sin misunnelse på meg en gang hun så et ikke så heldig bilde av meg på fjelltur... akkurat det fikk det til å krype litt på ryggen, for hun er liksom så..."liketil grei med alt". Og forklarer en del rare ting når jeg var tenåring. Ekkelt. Stakkarslig. Jeg kommer sikkert til å si teite ting til min vakre datter når hun blir litt større (jamfør mor med aversjoner mot barbering over her) Men det kommer mest av angst for at hun ikke skal føle seg god nok som hun er, at hun skal bli for påvirket av skjønnhetsindustri, media, glorifiserte bloggberter osv. Må allerede passe kjeften min for å kommentere min egen brede bak...!! Sånt fester seg hos jenter desverre. Sant som du sier! Viktig å poengtere at jentene er vakre og flotte akkurat som de er. Samfunnet vi lever i idag er jo helt vilt.. Dessverre. Anonym poster: 06b7cbcedc23c85b74a585d595ea65e2
Katniss Skrevet 19. april 2013 #8 Skrevet 19. april 2013 Jeg fortalte min mor at jeg hadde kjøpt innet lager med shavekrem(til under armer og leggene). Hun kunne ikke forstå at det var nødvendig å bruke...? Hva skal man si til slikt?????? Anonym poster: 1c69de3504e6a3543d37c64a01beda02 Selve barberingen hun syntes var unødvendig eller å bruke krem? Fikk ikke helt tak i hva du mente.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #9 Skrevet 19. april 2013 Selve barberingen hun syntes var unødvendig eller å bruke krem? Fikk ikke helt tak i hva du mente. Selve barberingen .. Anonym poster: 1c69de3504e6a3543d37c64a01beda02
Katniss Skrevet 19. april 2013 #10 Skrevet 19. april 2013 Selve barberingen .. Anonym poster: 1c69de3504e6a3543d37c64a01beda02 Er du samme person som i den andre tråden, den tråden om at du ikke tør å ta utdanning fordi du er redd for å fornærme andre?
Sjokoladenøtt Skrevet 19. april 2013 #11 Skrevet 19. april 2013 Tror faktisk jeg kunne blitt litt sjalu, men ikke mye Men hadde sikkert tenkt tanken at, "fader, hvorfor fikk ikke jeg så fint hår eller ansikt" for eksempel
Rotemor Skrevet 19. april 2013 #12 Skrevet 19. april 2013 Tror faktisk jeg kunne blitt litt sjalu, men ikke mye Men hadde sikkert tenkt tanken at, "fader, hvorfor fikk ikke jeg så fint hår eller ansikt" for eksempel Jeg tror motsatt Du ville sikkert være stolt av din datters vakre...
Sjokoladenøtt Skrevet 19. april 2013 #13 Skrevet 19. april 2013 Jeg tror motsatt Du ville sikkert være stolt av din datters vakre... Ville nok vært stolt ja Men hadde nok tenkt den tanken uansett, men ikke på en vond måte Det hadde jo tross alt vært noe JEG hadde lagd! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå