Gå til innhold

Hvordan holde formen på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen gode tips til hvordan man kan holde formen når man skal på en ukes ferie med alkohol og restaurantbesøk? Aner jo ikke hvor mye kalorier det er i det man bestiller ute.. Vil ikke være så kjipt at jeg holder meg unna alt av alkohol og restaurantmat hele uka..Tar med treningstøy så jeg får trent minst 3 ganger løpet av uken + litt svømming hver dag, men er så redd for å måtte begynne "helt på nytt" etter en uke med mye dritt!

Anonym poster: 01e9cc77cc07094f8936a4dee7b6eb17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferie er ferie.. Men hvis du likevel vil være litt påpasselig, kan du jo bestille mest mulige salater og be om å få dressing/olje/selve fettkilde på siden av retten? :) Ellers prøve å spise det du liker, men i moderate mengder. :) På ferieturer blir det jo som regel en del trasking rundt forbi også. Synes du skal koble ut tanker om vekt og kropp når du er på ferie!

Skrevet

Har man ferie så bør man vel kunne kose seg litt ??

Man må ikke fråtse uhemmet men både spsie godt og drikke godt mener jeg, Kanskje du ikke rekker det nå men heller være ekstra striks før evnt. etter.

Man kan kanskje prøve å holde seg litt i bevegelse - jeg hadde heller ikke villet stresse med masse treningsøkter så lenge du ikke er på den type ferie.

Skrevet

Du kan droppe å spise pommes frites, lyst brød, mye is... Velg bort det du vet er mange kalorier i, erstatt det heller med salat og grønnsaker.

Alkohol har ulik mengde kalorier, f.eks søte drinker har mye mere kalorier enn tørr hvitvin.

Ellers så tror jeg ikke at ei uke på ferie er ødeleggende for slankinga og formen. Vær litt aktiv den uka du er på ferie; gå på tur og opplev plassen du er på, svøm masse, lek i sjøen og bassenget.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips, skal selvfølgelig kose meg på ferie! :)

Anonym poster: 01e9cc77cc07094f8936a4dee7b6eb17

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig enig med de som sier at man skal kose seg på ferie. Men man kan selvsagt unngå de verste kalorikildene - det vil si holde seg unna pommes frites, junk food, hvitt brød og andre opplagte ting.

Man finner ofte mange gode alternativer på hotellfrokoster, masse grønnsaker, egg, frukt, naturell yoghurt. Bestill alltid salater og grønnsaker ved siden av maten, og ellers ren fisk eller kjøtt. Om du i tillegg trener en del, blir jo dette rene helseturen. :fnise: (Og jeg tuller ikke, var på utenlandstur i vinter og gikk faktisk ned i vekt. Drakk aboslutt alkohol, men trente et par ganger, spiste masse salat (utrolig mange gode salatbarer med masse proteinkilder!) og ellers holdt meg unna kaker og desserter . Veide en kg mindre da jeg kom hjem.)

Anonym poster: a9a770ef35077e3664d2e0141c76b0df

Gjest Vena Cava
Skrevet

Er enig med dem som sier at du skal kose deg på ferie

Men hvor koselig er det å gå rundt og bare tenke på at all treningennog jobbingen du har slitt med før ferien er litt bortkastet bare fordi man absolutt må spise usunt som alle de andre.

Jeg ville prøvd å holdt meg til restaurant besøk på kvelden som dagens utskeielse og ikke mer enn det. Det er jo begrenset hvor mye kcal det kan inneholde i en rett om man som en annen sier her, , bestiller dressing ved siden av samt at man bestiller salat. Da kan du jo godt kontrollere ditt eget inntak uten å være "kjip" mot de andre du er sammen med.

Resten av dagen kan du jo prøve å begrense deg litt. Kkøp salat til lunsj. Spis sunn frokost, jeg regner med det er buffet og der er det som regel ikke bare usunne alternativer.

Har hotellet treningsrom? Ta deg en liten halvtime før frokost. :)Hvis ikke kan du jo utforske området rundt og ta deg en joggetur før du spiser frokost? Det gjorde jeg da jeg var i syden. Det var bare det at det var så sinnssykt varmt selv tidlig på morran at jeg holdt ikke ut mer enn 15 min :P

Gjest Vena Cava
Skrevet

Og om det er til syden du skal så er det (ialefall etter mine erfaringer) begrenset matlyst spesielt på dagtid. Man drikker ofte så mye vann at det fyllet opp magen såpass at man glemmer å spise.

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Når jeg er på ferie så pleier jegå bestille ting som gjerne er grillet, sjømat eller annet som er lett. Med masse salat på siden så trenger det ikke å bli all verden med kalorier. Og så kan du jo spise frukt som dessert og kos.

AnonymBruker
Skrevet

Slanking og trening og sunt kosthold som man gjør før og etter ferie er da vitterlig ikke "bortkastet" bare fordi man iløpet av én liten uke skeier ut.. Synes det blir for hysterisk om man aldri skal kunne senke skuldrene og bare kose seg helt, uten dårlig samvittighet.

Én uke er ikke nok til å ødelegge noe som helst. Det vil ikke gjøre deg feit, og det vil ikke gi deg kostholdssykdommer.

Så hva er det å bekymre seg over?

Anonym poster: 4b79e6085347c4f7434b3fd2db9bae77

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...