miramis Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Hei! Har vært sammen med typen i snart et halvt år, og ting er ganske annerledes enn i starten. Han er mye mindre kosete og skjønn, skulle ønske han var som før, var jo den versjonen av han jeg forelsket meg i... Har prøvd å nevne problemet til han flere ganger, men han sier at han elsker meg like mye som før. Noen som har noen tips? Er det mulig å få forholdet over til slik det var før? Selv føler jeg at jeg oppfører meg likt, jeg pynter meg for han, sier søte ting, er kjælen og tar intiativ til sex.
Gjest Anonymia Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Skaff deg ei vifte med f.eks fjær, og vift i fjeset hans Det vil piffe opp forholdet
plix Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 (endret) Er dette ditt første forhold? Jeg lurer på dette fordi jeg har ennå til gode å høre om et forhold som er "snusk og suss og smask" gjennom flere år.. Med det mener jeg at du kan ikke forvente dulling og søte øyeblikk skal være på samme "nivå" hele tiden... Det forandrer seg jo på noen områder, og ikke til det verre. Endret 19. april 2013 av minibelle
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Hei! Har vært sammen med typen i snart et halvt år, og ting er ganske annerledes enn i starten. Han er mye mindre kosete og skjønn, skulle ønske han var som før, var jo den versjonen av han jeg forelsket meg i... Har prøvd å nevne problemet til han flere ganger, men han sier at han elsker meg like mye som før. Noen som har noen tips? Er det mulig å få forholdet over til slik det var før? Selv føler jeg at jeg oppfører meg likt, jeg pynter meg for han, sier søte ting, er kjælen og tar intiativ til sex. Du har vært sammen med han knapt et halvt hår og så spør du om dette? Hmm, er du sikker på at dette er mannen i ditt liv? Nå er jeg veldig lidenskapelig av meg, og i et slags av/på forhold til en type, på ca to år, men gud så sterke følelser...Hjertet hopper like fort som i starten, det seksuelle har blitt ennå bedre, men det er noe som ikke er så bra og , og det er endel mangel på tillit som skaper usikkerhet, men igjen : det er allikevel så sterke følelser mellom oss! Det er like mye gnist som i starten!
miramis Skrevet 19. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2013 Du har vært sammen med han knapt et halvt hår og så spør du om dette? Hmm, er du sikker på at dette er mannen i ditt liv? Nå er jeg veldig lidenskapelig av meg, og i et slags av/på forhold til en type, på ca to år, men gud så sterke følelser...Hjertet hopper like fort som i starten, det seksuelle har blitt ennå bedre, men det er noe som ikke er så bra og , og det er endel mangel på tillit som skaper usikkerhet, men igjen : det er allikevel så sterke følelser mellom oss! Det er like mye gnist som i starten! Man må jo ikke forestille seg å tilbringe resten av livet sammen med kjæresten sin da.. Vi er ikke perfekte sammen, og det tror jeg de færreste er. Hadde bare håpt på noen seriøse svar, og ikke bare slikt tull som ble skrevet over. Liker han veldig godt, men har vurdert å ende forholdet fordi jeg føler at jeg ikke får nok nærhet. Får meg ikke til å gjøre det, siden han er veldig grei og er en fin kjæreste ellers.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 For noen kommer hverdagen i forholdet fortere enn andre, synes nå 6 måneder var tidlig å gå inn i denne fasen da. Hvordan reagerer han når du er kosete da? Ellers må du vel nesten snakke med ham om det. Anonym poster: b41fd935de8e9f8e46d00274fe1eeec9 1
Havbris Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 (endret) Som flere her skriver, så detter noen raskere ned i sofaen, enn andre. Husk at de fleste av oss trår til litt ekstra for å erobre en partner, og vi viser oss fra vår beste side. Og partneren blir forelsket i nettopp dette. Så kommer hverdagen og anstrengelsene og forelskelsesfølelsene er ikke like store, for noen. Jeg synes det er tidlig å havne i denne tilstanden allerede etter 6 mnd, og støtter deg i å vurdere om det er dette du vil ha. Du har et annet behov for nærhet enn han, og siden han ikke er som deg, så skal du kanskje revurdere hele forholdet. Du har jo snakket med han og dette betyr tydeligvis ikke like mye for han, som for deg. Endret 19. april 2013 av Havbris 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #8 Skrevet 19. april 2013 Hei! Har vært sammen med typen i snart et halvt år, og ting er ganske annerledes enn i starten. Han er mye mindre kosete og skjønn, skulle ønske han var som før, var jo den versjonen av han jeg forelsket meg i... Har prøvd å nevne problemet til han flere ganger, men han sier at han elsker meg like mye som før. Noen som har noen tips? Er det mulig å få forholdet over til slik det var før? Selv føler jeg at jeg oppfører meg likt, jeg pynter meg for han, sier søte ting, er kjælen og tar intiativ til sex. Du har nevnt problemet for han, men hva er problemet? Mindre kos og puff, at du er litt usikker på relasjonen mellom dere når det blir mindre kos? Du sier at han betrygger deg med å si at han elsker deg fortsatt. Så du blir usikker på om han elsker deg fortsatt? Finn ut hva problemet får deg til å føle, altså.. Ikke tenk med hodet, føl med hjertet. F.eks: Jeg føler meg usikker og redd for at du ikke elsker meg like høyt. Jeg viser deg kjærlighet via kjærtegn og kos, og nå lurer jeg på om du elsker meg på en annen måte siden du sier at du elsker meg... men viser det via et språk jeg ikke ser (men ønsker å se). Anonym poster: bb0c1b21a1aa939524fa370613f37718 1
miramis Skrevet 19. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2013 Som flere her skriver, så detter noen raskere ned i sofaen, enn andre. Husk at de fleste av oss trår til litt ekstra for å erobre en partner, og vi viser oss fra vår beste side. Og partneren blir forelsket i nettopp dette. Så kommer hverdagen og anstrengelsene og forelskelsesfølelsene er ikke like store, for noen. Jeg synes det er tidlig å havne i denne tilstanden allerede etter 6 mnd, og støtter deg i å vurdere om det er dette du vil ha. Du har et annet behov for nærhet enn han, og siden han ikke er som deg, så skal du kanskje revurdere hele forholdet. Du har jo snakket med han og dette betyr tydeligvis ikke like mye for han, som for deg. Takk for hyggelig svar. Du har rett i at nærhet er veldig viktig for meg, og når han ikke er like god på det som han var før, gjør det meg usikker og lei meg. Har tatt det opp med han mange ganger, men kan jo ikke akkurat tvinge han til å bli glad i å kose... Det med at man viser seg fra sin beste side i begynnelsen, føler jeg stemmer veldig bra med han. Nå blir han mye fortere sur, og føles ikke som om han liker å være med meg siden han kan være så gretten. Selv nekter han for det, men hvis det fortsetter slikt må jeg nesten avslutte forholdet.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Hei! Har vært sammen med typen i snart et halvt år, og ting er ganske annerledes enn i starten. Han er mye mindre kosete og skjønn, skulle ønske han var som før, var jo den versjonen av han jeg forelsket meg i... Har prøvd å nevne problemet til han flere ganger, men han sier at han elsker meg like mye som før. Noen som har noen tips? Er det mulig å få forholdet over til slik det var før? Selv føler jeg at jeg oppfører meg likt, jeg pynter meg for han, sier søte ting, er kjælen og tar intiativ til sex. Hei! Har vært sammen med typen i snart et halvt år, og ting er ganske annerledes enn i starten. Han er mye mindre kosete og skjønn, skulle ønske han var som før, var jo den versjonen av han jeg forelsket meg i... Har prøvd å nevne problemet til han flere ganger, men han sier at han elsker meg like mye som før. Noen som har noen tips? Er det mulig å få forholdet over til slik det var før? Selv føler jeg at jeg oppfører meg likt, jeg pynter meg for han, sier søte ting, er kjælen og tar intiativ til sex. Du kan jo gjøre deg mer attraktiv ved å gjøre noe mer fornuftig enn å skrive blåste ting på et forum. Hadde du vært dama mi hadde jeg vært så flau. Anonymous poster hash: dceda...49d
miramis Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 16. juni 2013 Du kan jo gjøre deg mer attraktiv ved å gjøre noe mer fornuftig enn å skrive blåste ting på et forum. Hadde du vært dama mi hadde jeg vært så flau.Anonymous poster hash: dceda...49d Så jævlig koselig du var da. Du trenger ikke bekymre deg, siden jeg er langt over ditt nivå. Dro du virkelig opp et så gammelt forum bare for å si det? AB i tillegg ofc, nisse.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 et halvt år er altfor kort tid til at piffen skal være ute av forholdet, dårlig tegn Anonymous poster hash: b1465...613
Gjest Lille-pus Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 Takk for hyggelig svar. Du har rett i at nærhet er veldig viktig for meg, og når han ikke er like god på det som han var før, gjør det meg usikker og lei meg. Har tatt det opp med han mange ganger, men kan jo ikke akkurat tvinge han til å bli glad i å kose... Det med at man viser seg fra sin beste side i begynnelsen, føler jeg stemmer veldig bra med han. Nå blir han mye fortere sur, og føles ikke som om han liker å være med meg siden han kan være så gretten. Selv nekter han for det, men hvis det fortsetter slikt må jeg nesten avslutte forholdet. Vet du på hvilken måte han gir deg bekreftelse ? Jeg tenker at det alltid er en sannsynlighet for at man snakker forbi hverandre. Du trenger nærhet, - jeg mistenker han synes han gir deg masse bekreftelse... men kanskje ikke synes han får noe annet enn mas tilbake.... Fordi det er en mulighet for at både du og han kanskje ønsker bekreftelsen på en måte den andre ikke har sett... 1
miramis Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 16. juni 2013 Vet du på hvilken måte han gir deg bekreftelse ? Jeg tenker at det alltid er en sannsynlighet for at man snakker forbi hverandre. Du trenger nærhet, - jeg mistenker han synes han gir deg masse bekreftelse... men kanskje ikke synes han får noe annet enn mas tilbake.... Fordi det er en mulighet for at både du og han kanskje ønsker bekreftelsen på en måte den andre ikke har sett... Du har veldig rett, har skjedd en del siden jeg postet innlegget. Sa til han at jeg ønsket åpent forhold hvis det skulle fortsette slikt som det, og da ble han såret. Han fortalte at han ikke trodde jeg trengte så mye bekreftelse og søte meldinger lenger, siden vi allerede er så sikre på hverandre. Har iallefall fått forklart litt om at jeg lett blir usikker og såret, og nå går det mye bedre!
Gjest Lille-pus Skrevet 16. juni 2013 #15 Skrevet 16. juni 2013 Du har veldig rett, har skjedd en del siden jeg postet innlegget. Sa til han at jeg ønsket åpent forhold hvis det skulle fortsette slikt som det, og da ble han såret. Han fortalte at han ikke trodde jeg trengte så mye bekreftelse og søte meldinger lenger, siden vi allerede er så sikre på hverandre. Har iallefall fått forklart litt om at jeg lett blir usikker og såret, og nå går det mye bedre! Så hyggelig å høre Kontraspørmålet blir jo da om det er klart hvilken måte han har for å få sine behov for bekreftelse dekket på. Det er en toveis prosess, begge har behov for bekreftelse, men bekreftelsen har forskjellig uttrykksform. 1
miramis Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 16. juni 2013 Så hyggelig å høre Kontraspørmålet blir jo da om det er klart hvilken måte han har for å få sine behov for bekreftelse dekket på. Det er en toveis prosess, begge har behov for bekreftelse, men bekreftelsen har forskjellig uttrykksform. Jeg er flink på å gi masse komplimanger, men noen ganger kan han ta ting jeg sier på tull litt for seriøst. Som f.eks. hvis jeg sier han er irriterende mens han skaper seg, så tror han at jeg da mener hele tiden. :/ Så må passe litt eksta på på slikt.
Gjest KalleAnkas onkel Skrevet 16. juni 2013 #17 Skrevet 16. juni 2013 Jeg er flink på å gi masse komplimanger, men noen ganger kan han ta ting jeg sier på tull litt for seriøst. Som f.eks. hvis jeg sier han er irriterende mens han skaper seg, så tror han at jeg da mener hele tiden. :/ Så må passe litt eksta på på slikt. Han er flink til å gi komplimenter, du er flink til å kritisere. Høres liv laga ut dette gitt. Skal man ha en drittsekk og en vennlig-innstilt person til å fungere sammen så må kjønnsrollene være omvendt. Bare menn er i stand til å bære kontroll og autoritet i forholdet på sikt, som drittsekken som regel gjør, og damer er lettere lojale og underdanning på sikt enn menn. En av dere kommer til å gå lei, garantert.
miramis Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #18 Skrevet 16. juni 2013 Han er flink til å gi komplimenter, du er flink til å kritisere. Høres liv laga ut dette gitt. Skal man ha en drittsekk og en vennlig-innstilt person til å fungere sammen så må kjønnsrollene være omvendt. Bare menn er i stand til å bære kontroll og autoritet i forholdet på sikt, som drittsekken som regel gjør, og damer er lettere lojale og underdanning på sikt enn menn. En av dere kommer til å gå lei, garantert. Akk Anka, du er iallefall litt underholdene.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #19 Skrevet 17. juni 2013 Du har vært sammen med han knapt et halvt hår og så spør du om dette? Hmm, er du sikker på at dette er mannen i ditt liv? Nå er jeg veldig lidenskapelig av meg, og i et slags av/på forhold til en type, på ca to år, men gud så sterke følelser...Hjertet hopper like fort som i starten, det seksuelle har blitt ennå bedre, men det er noe som ikke er så bra og , og det er endel mangel på tillit som skaper usikkerhet, men igjen : det er allikevel så sterke følelser mellom oss! Det er like mye gnist som i starten! Det er nok utelukkende fordi det er ett drama-forhold som mangler tillit og ikke så mye fordi følelsene er så "mektige". Gjetter meg til at dere krangler endel. Snakker av erfaring. Anonymous poster hash: cd663...594
Gjest Lille-pus Skrevet 17. juni 2013 #20 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er flink på å gi masse komplimanger, men noen ganger kan han ta ting jeg sier på tull litt for seriøst. Som f.eks. hvis jeg sier han er irriterende mens han skaper seg, så tror han at jeg da mener hele tiden. :/ Så må passe litt eksta på på slikt. Men... vet du hva som gir ham følelsen av bekreftelse ? Følelsen av at du ser ham, hva som gjør at han føler seg ønsket av deg ? Det er så uendelig lett å tro at den andre er skrudd sammen akkurat slik man selv er, og dermed gå i en felle hvor man ikke forstår at den andre ikke føler seg ønsket og sett, - samme hvor mye man bekrefter på den måten man selv trenger bekreftelsen.... Når du tenker godt etter nå, - er han/har han vært 'flink' (feil uttrykk, jeg ser det) til å gjøre småting for deg ? - hente posten på lørdager, lage kaffe til deg, gi deg blomster eller sånne ting ? Eller er det noe annet han gjør for deg som du kanskje ikke helt har sett ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå