JJ_Josie Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Jeg lurte på om det er noen som vet hvordan man gjør det når man skal flytte en stor pengesum til en utenlandsk konto. Jeg skriver "flytte" fordi det er mine egne penger. Kjæresten min og jeg skal nemlig flytte til Nederland til sommeren, og i den anledning må jeg flytte pengene jeg har over til en nederlansk konto så vi kan kjøpe hus. Jeg har ikke fått opprettet noen konto enda, for jeg må igjennom en masse byråkrati først, men om noen vet noe, så hadde jeg blitt glad. Alle innspill er gode innspill. Tror jeg bare kan bruke IBAN-nummeret til den kontoen jeg får i Nederland, men er det så enkelt som jeg tror? I tillegg lurer jeg på om det er noen som vet om jeg må betale noen avgift på det når jeg skal flytte penger. Når man tar med seg penger inn i dette landet så vet jeg at man må betale avgift, men gjelder det også hvis man skal føre penger ut av landet? 1
Gjest Murica Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Ta kontakt med banken din, de kan fortelle hvor mye det eventuelt vil koste og hvordan det gjøres enklest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå