AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Jeg veier 75kg. Jeg har som mål å gå ned 15kg. La oss si at jeg har en normal forbrenning. Hvis jeg begynner å løpe intervaller 2 ganger i uken, styrke 2 ganger i uken og lette styrkeøvelser hjemme/tur et par ganger i uken, hvor mye kan jeg da forvente å gå ned pr. mnd og uke? Og hvis jeg i tillegg kutter ut godter i hverdagen, drikker mye vann, spiser frukt og grønnsaker i stedet for så mange brødmåltider osv, hva vil resultatet bli da? Noen som har erfaringer? Anonym poster: 6a71e6477df02734cfc5192d8ff53da3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Det er vel vanskelig å kunne si et bestemt tall du kommer til å gå ned. Alle er jo forskjellige. Jeg er ikke så langt unna deg i vekt var ca, 71 .5 kilo da jeg startet på mandag og nå er jeg 69. Spiser sunt og flere måltider hver dag og har tenkt å være mer sunn i helgene i tillegg, har også trent og kjørt meg skikkelig og ser forskjell allerede. Jeg tenker et realistisk mål vil være rundt 5 kilo i måneden for jeg tviler at jeg kommer til å miste like mye i vekt hver uke. Før har jeg gått på lavkarbo.. da mistet jeg 10 kilo på en måned! Men jeg holdt ikke ut i lengden så nå er jeg ikke på noen bestemt diett. Spiser sunt og begrenser inntak av brød, pasta, osv. Og dersom jeg spiser er det fullkorn selvsagt. Anonym poster: 66eb37720201f335aef5218845e53ffa
StellinaX Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Det kommer helt an på hva du putter i deg. Ved et kcal underskudd på rundt 500/dagen, så vil du gå ned ca 1/2kg i uken/2 kg i måneden. Vil anbefale deg å ligge rundt dette for å ikke tape for mye muskelmasse.
Wiggins Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Det er selvsagt fullstendig umulig å gi noe svar på ditt spørsmål. Forbrenning er blant annet avhengig av en del genetiske faktorer, og dine gener er jo unike. Å trene utholdenhet to ganger i uka vil ikke gi all verdens økt forbrenning. Det er myyye viktigere å øke det generelle aktivitetsnivået i hverdagen. Hvis du kan bytte ut 1-2 timer stillesitting med ståing og gåing hver dag, så vil det fort gi resultater. Eksempler: Gå eller sykle til jobb/skole istedenfor å bruke buss/bil, ta trappa istedenfor heis etc. Er du rimelig utrent fra før av? Da vil jeg anbefale deg å ikke starte rett på intervalltrening. Intervalltrening gir best utbytte om man har et grunnlag av rolig langkjøring som fundament. Det står mange bra artikler om utholdenhetstrening på Dagens Næringslivs "Aktiv"-sider, for eksempel denne: http://www.dn.no/dnaktiv/article2595450.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå