Troilltøva Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Jeg er ferdig som lærling i slutten av juni og er allerede i gang med jobbsøkingen og kom til å tenke på noe i og med at jeg kommer til å søke om dagpenger når jeg er ferdig med læretiden. Målet er og ha en jobb fra August senest september. Hvis jeg skulle få en jobb nå med oppstart i august, kvalifiseres jeg da alikevell til å få dagpenger i den perioden jeg går uten arbeid selv om jeg vet at jeg vil få jobb evnt har inngått avtale om jobb i august? Det sto ingenting om akkurat det på hjemmesiden til nav så derfor håper jeg noen her inne kanskje vet.
Anehan Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Ja, det mener jeg at du gjør, MEN dersom du blir tilbudt en annen jobb (som du kanskje ikke ønsker deg i det hele tatt) i juli så er du nødt til å ta den. I dagpengesøknaden så må du krysse av for at du ønsker å ta et hvilket som helst yrke, hvor som helst i landet, uavhengig om det er hel- eller deltid, for å få innvilget dagpenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå