Gå til innhold

Lavkarbo: Hva har du i matpakka?

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Dere som går på lavkarbo, hva spiser dere i løpet av arbeidsdagen? Jeg har begynt med "grovkarbo", og spiser da hjemmelaga knekkebrød og grønsaker på jobb. Vi har tilgang til kjøleskap, men ingen oppvarmingsmuligheter. Jeg kunne gjerne tenke meg å prøve helt lavkarbo, men hva skal jeg spise på jobb da?

Skrevet

Grønn salat med middagsrester av kjøtt, fugl eller fisk. Osteterninger, omelett, kokte egg.

Jeg spiser bare kald mat på jobb.

Skrevet

Er heldig og har fullt kjøkken på jobb, så jeg lager meg middag eller har med middagsrester stortsett.

Egg, bacon, ost, pålegg, makrell i tomat er eksempler på proteinkilder jeg pleier å spise. Sammen med grønnsaker. Som oftest paprika, agurk, salat.

Jeg ville holdt meg unna sånne lavkarbo-ferdigprodukter. Lag alt selv.

Noe jeg spiser til frokost kan også fungere som lunsj: gresk yoghurt (minst 10% fett!), bringebær og knuste nøtter. Søtes gjerne med vaniljefrø og litt kremfløte.

AnonymBruker
Skrevet

Bacon dyppet i ribbefett. :fnise:

Neida. :laugh:

Omelett, hjemmebakt lavkarborød/knekkebrød med ost, makrell eller kjøttpålegg. Salater med rester fra kjøleskapet. :)

Anonym poster: 9dda7d02e8517a7e7d6d27f5214b4b15

Skrevet

Bacon dyppet i ribbefett. :fnise:

Anonym poster: 9dda7d02e8517a7e7d6d27f5214b4b15

Og en kopp smeltet smør.

Skrevet

Og en kopp smeltet smør.

Som man svelger ned med en kopp fløte :fnise:

Kald omelett er godt, likedan div salater.

På helsekost får du kjøpt lavkarbo-brødmix. Veldig godt med smør og div pålegg på.

Jeg kjøpte på Sunkost en pakke som het grunndeig. Av den har jeg laget matmuffins. Hadde oppi skinke, jarlsberg, og div krydder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...