Gjest ts Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Etter at jeg og min kjære har kranglet, greier jeg ikke si unnskyld.. Vi bor sammen, og etter en krangel er jeg sur, tom og det føles som jeg ikke bryr meg.. Han kommer alltid inn og sier unnskyld, og jeg er sur en stund til..Kjenner at jeg ikke orker sette meg ned og si unnskyld for filleting, og jeg kjennes bare tom.. Hva feiler det meg?! Jeg er 25.. Noen som har råd? Vi har det veldig veldig bra utenom..
Miller Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Jeg forstår ikke hvorfor det skal være vanskelig. Har du gjort noe feil, skal du kunne si unnskyld. Dette må du bare tvinge deg selv til å gjøre. Jeg tror det handler mer om stoltheten din enn hva du orker. Vær ærlig, og si: det var dumt av meg å si/gjøre det, unnskyld. 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 du høres ut som meg. og mitt tidligere forhold.. Anonym poster: f3dba6aaf9793212833dcbc27113a559
Havbris Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Dette må du lære deg. Det er viktig å kunne si unnskyld og bli ferdig med ting, istedetfor å gå rundt å være sur. Hvis stoltheten din står i veien for å kunne be om unnskyldning så har du en jobb å gjøre. I et varig forhold er det viktig å kunne be om unnskyldning. 7
Amarinda Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 Jeg er litt lik deg, jeg er veldig flink til å unngå å si unnskyld når det gjelder å ha rett. Når det er sagt, har jeg med årene blitt litt flinkere til å ta ordet i min munn. Øvelse gjør mester; lag ett veddemål med deg selv om at hver gang dere har en sånn krangel SKAL du si unnskyld, og også ta initiativet til å snakke om hvorfor dere diskuterte som dere gjorde. Det blir lettere med tiden Og, innerst inne vet du jo at du gjorde noe feil du og. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #7 Skrevet 18. april 2013 Jeg og er litt sånn. For min del er det vel egentlig at jeg ikke bryr meg, uten at jeg vet hvorfor. Anonym poster: c3303e93cacf60652c4e26f35d94dd49
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #8 Skrevet 18. april 2013 Dette MÅ du trene på, og jeg snakker av erfaring!! Jeg har alltid slitt med å si unnskyld. Ikke helt sikker på hvorfor, men veldig dårlig på følelser. Helt annerledes ovenfor andre, men ovenfor min mann så har det vært veldig vanskelig. Jeg har kjent mye på at jeg syns det rett og slett er flaut å si det. Og selvfølgelig stoltheten. Mange unødvendige diskusjoner og krangler grunnet dette. Det kan i verste tilfelle føre til at typen din ikke orker mer, og tenker at du bare er ei vase for å si det rett ut. Dette har jeg selv fått høre flere ganger. Og jeg ser det. Når jeg vet jeg har gjort feil så trener jeg nå på å si unnskyld. Beste rådet jeg kan gi deg: SI DET!!! Min mann har til tider vært så irritert og forbanna på meg å virkelig satt meg på plass fordi jeg tar meg selv så høytidelig. Og jeg ser det. Anonym poster: 9d814316d4a4e39194f036f0638f45bf
Havbris Skrevet 18. april 2013 #9 Skrevet 18. april 2013 Krangling handler ofte om å ha rett, og når den andre ikke vil gi deg rett så kan det bli vanskelig å be om unnskyldning, og istedet bli sur for at partneren ikke ville gi deg rett. Om dere klarer å bli enige om at dere er uenige så kan det bli lettere å be hverandre om unnskyldning for at dere sa ting som var over streken. Det er helt greit å være uenige, men det går an å være uenige uten å surmule. 1
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2013 #10 Skrevet 18. april 2013 Etter at jeg og min kjære har kranglet, greier jeg ikke si unnskyld.. Vi bor sammen, og etter en krangel er jeg sur, tom og det føles som jeg ikke bryr meg.. Han kommer alltid inn og sier unnskyld, og jeg er sur en stund til..Kjenner at jeg ikke orker sette meg ned og si unnskyld for filleting, og jeg kjennes bare tom.. Hva feiler det meg?! Jeg er 25.. Det feiler deg ingen ting. Du har ingen grunn til å unnskylde deg dersom du hadde rett, eller dersom det var kjæresten din som var skyld i krangelen. I de fleste krangler har hun rett og han feil, da menn som regel utviser en helt annen grad av egoisme, mens kvinner tar hensyn og har omsorg for sine nærmeste. I tillegg er kvinner veldig flinke til å ta på seg skyld og kritisere seg selv. Menn ser som regel kun feil hos andre og ser på seg selv som perfekte.
Gjest Sakone Skrevet 18. april 2013 #11 Skrevet 18. april 2013 (endret) Elton John: Sorry seems to be the hardest word ^^ Endret 18. april 2013 av Sakone
Uglen Skrevet 19. april 2013 #12 Skrevet 19. april 2013 Men nøyaktig hva er det som er så vanskelig med å si unnskyld, TS? Føler du at det ikke blir oppriktig, at det er noe du må si, mens det egentlig er du som har rett? For du trenger jo ikke å unnskylde meningene dine. Du sier selv at dette ofte dreier seg om filleting, og i slike situasjoner er det gjerne slik at begge synspunkt er "gyldige" - at dere opplever eller husker noe på forskjellig måte. Iblant må man bare være enige om å være uenige. Når ting er slik er det minst like viktig å beklage selve situasjonen, altså at den utartet og ble til en krangel. "Jeg beklager at dette gikk litt for langt, dette er jo egentlig ikke noen stor sak", "det var unødvendig av meg å heve stemmen sånn, sorry" , "jeg mente ikke å si at du er sveiseblind i hodet,jeg er lei for det", osv. Så er det selvfølgelig noen situasjoner hvor det er helt på sin plass med en uforbeholden unnskyldning fra èn av partene. "Sorry, kjære, jeg mente ikke å knuse hele platesamlingen din fordi du kom sent hjem fra jobb." Men det regner jeg med at du vet 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #13 Skrevet 19. april 2013 Etter at jeg og min kjære har kranglet, greier jeg ikke si unnskyld.. Vi bor sammen, og etter en krangel er jeg sur, tom og det føles som jeg ikke bryr meg.. Han kommer alltid inn og sier unnskyld, og jeg er sur en stund til..Kjenner at jeg ikke orker sette meg ned og si unnskyld for filleting, og jeg kjennes bare tom.. Hva feiler det meg?! Jeg er 25.. Noen som har råd? Vi har det veldig veldig bra utenom.. Har bodd sammen med ei som ikke klarte si unnskyld. Hun hadde lett fått en diagnose hadde hun oppsøkt hjelp. Anonym poster: 5bd6048e58f8af2d6bcfd514810490d4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #14 Skrevet 19. april 2013 Det feiler deg ingen ting. Du har ingen grunn til å unnskylde deg dersom du hadde rett, eller dersom det var kjæresten din som var skyld i krangelen. I de fleste krangler har hun rett og han feil, da menn som regel utviser en helt annen grad av egoisme, mens kvinner tar hensyn og har omsorg for sine nærmeste. I tillegg er kvinner veldig flinke til å ta på seg skyld og kritisere seg selv. Menn ser som regel kun feil hos andre og ser på seg selv som perfekte. Mannehater? Haha Anonym poster: 5bd6048e58f8af2d6bcfd514810490d4 2
Maisie Skrevet 19. april 2013 #15 Skrevet 19. april 2013 Ta det som en utfordring. I de tre neste kranglene skal du f.eks si unnskyld, uansett om du har rett eller ei. Er sikkert noe i den krangelen som det er å si unnskyld for- evt bare krangelen i seg selv kan man i unnskyld for? Glem delen hvor du har rett eller omvendt. I en krangel, er det som regel alltid lett å finne noe en kan si unnskyld for og mene det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå