Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg bor i et bokollektiv, men vi har sagt opp leien så vi må ut herifra innen 1 Juli. Jeg har en kjæreste (han bor ikke med meg nå, men er her veldig ofte) og vi fungerer veldig godt sammen, har vært sammen i 4 mnd. Tingen er at han ene i vårt kollektiv ikke lenger har mulighet til å betale og siden vi tre (tre som bor her) er gode venner og ikke vil få inn en ny vi ikke kjenner bestemte vi oss for å si opp kontrakten.

Nå sitter jeg i en situasjon hvor jeg egentlig skulle flytte med en venninde av meg, men det går ikke lenger (komplikasjoner jeg ikke orker å gå inn på) men jeg har ikke råd til å bo alene, har ikke lyst til det heller...

Kjæresten min har foreslått at vi skal flytte sammen før, og jeg har jo lyst, har bare ikke lyst til å ta det steget alt for fort så vi bare har leiligheten i 1 mnd før vi ikke klarer hverandre mer liksom! (Tror ikke det kommer til å skje, vi fungerer veldig godt sammen, men man vet jo ikke)

Dessuten vil han flytte ut til Lillestrøm område og jeg bor i Oslo (det er ca 20 min utenfor Oslo, så ikke sånn at jeg flytter vekk fra alle jeg kjenner og er glad i ) Dette på grunn av jobben hans, og fordi det er litt billigere. Jeg går da siste året på vgs (har tatt år om igjen pga feil linjevalg) betyr dette at jeg må bytte skole siden det ikke er i samme kommune??

Og er det for tidlig? Det er sikkert vanskelig å svare på, men erfaringer???

Anonym poster: 4b16f5ff904209050e7546472e8531a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flyttet sammen etter 4 mnd - og vi giftet oss og fikk barn... det funket veldig fint det. (Til det ble skilsmisse, men det er en helt annen sak)

Selvfølgelig kan det gå rett i bøtta, men det kan gå bra også. Det vet dere ikke før dere har prøvd.

Noen flytter ikke sammen i det hele tatt før det har gått minst ett eller to år, mens andre flytter sammen kjapt - sånn som jeg gjorde med eksmannen min. Det er umulig å si hva som skjer uansett om dere flytter sammen eller ikke.

Hvis det føles rett fordi det føles bra så er det sikkert fint å flytte sammen selv om dere ikke har vært sammen så lenge, men hvis du tenker at du bare flytter sammen fordi du ikke har noe annet sted å bo og egentlig ikke har lyst til å prøve denne samboertilværelsen enda så kan det vel hende det er verre...

AnonymBruker
Skrevet

Siden du uansett må flytte ville jeg gitt det en sjanse. Du har jo strengt tatt lite å tape på det. Jeg flyttet også sammen med kjæresten min etter ca 4 mnd, litt pga samme situasjon som deg. Du må jo vurdere om du kan tenke deg å bo i lillestrøm da, selv om det er kort tid, er man alltid avhengig av tog. Det er jo vanskeligere å finne på noe spontant med venner. Tror ikke du må bytte skole, man kan vel gå på vgs i nabokommunen også.

Anonym poster: d4395121045dd8cf89c13d0b4e8ff6c7

AnonymBruker
Skrevet

Noen flytter sammen etter bare dager, og har et lykkelig liv.

Andre bor hver for seg lenge, ikke flyttet sammen før de følte seg trygge på hverandre, og det har gått til helvete.

Livet er et sjangsespill. Spørs om du liker å gamle og spille på odds.

Kan gi stor uttelling!

Anonym poster: 017cced2912a08e44728f964d30e0d7e

Gjest Guilty
Skrevet

Jeg ville tatt sjansen :) Har selv flyttet inn med kjæreste tidlig(etter 3mnd). Det funket dessverre ikke men vi var så forskjellige. Nå skal jeg mest sannsynligvis flytte inn med den nye kjæresten min i nærmeste framtid og vi har bare vært sammen i en mnd nå. Har en bedre følelse angående å bo med han enn han forrige ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...