Gå til innhold

Hvordan tilberede frosne skogsbær med vaniljeis eller vaniljesaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett på hvordan jeg skal tilberede de frosne bærene slik at de blir best mulig.

(Har aldri gjort det før)

Er vaniljeis eller saus best til

Skrevet

Varm bærene forsiktig i en kjele med litt sitronsaft og sukker. Legg gjerne i en kanelstang. Hell de over vanljeis.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye sukker sånn ca?

Skrevet

Kommer an på hvor mye bær det er snakk om. <prøv deg litt frem.

Gjest winston
Skrevet (endret)

Jeg pleier å mikre dem et par minutter med litt sukker. Et par ss på en pose/pakke. Vaniljekesam er supergodt til/under.

Endret av winston
Skrevet

Så jeg kan putte det i Microen? Det er jo enklere :-) Blir det noe forskjell på smak om man mikrer eller varmer i gryte?

AnonymBruker
Skrevet

varm i en kjele med litt honning. Jeg liker å ha oppi en dæsj med god cognac eller whisky, det blir mer spennende smak da. Til ordentlig vaniljeis :)

Anonym poster: 26a9c9d68ea44c47931121b67f990cae

• Liker 2
Skrevet

Ha de i en paiform, hell over en boks vaniljekrem, Lag smuldredeig av 200 gram hvetemel, 50 gram sukker, og 200 gram kaldt smør i terninger, som du strør oppå. Stek i ovnen 200 grader i 20 min. og server med is. :)

• Liker 1
Skrevet

Ha sukker over de frosne bærene og tin/varm dem i mikroen rett før servering. Server sammen med is og en klunk bayleis over. En suksess! :)

Skrevet (endret)

Du kan også kjøre de frosne bærene i en food-processor, og blande de med litt vaniljesaus, litt fløte og litt melis. Hell over i en form og putt i fryser. Det blir en nydelig is!

Endret av Havbris
Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag :-)

Skrevet

Kok opp bærene med litt vann og melis, kjør blandingen i blender og sil, så har du saus til vaniljeisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...