Gå til innhold

Joggeteknikk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har så smått begynt å jogge igjen, for ørtende gang. Har alltid før løpt på meg benhinnebetennelse ganske raskt, så nå skal jeg ære tålmodig og ikke la kondisjonen styre, men hodet, og jeg skal løpe ute istedet for tredemølle. Merker allikevel etter noen få ganger med 2min*3, at jeg begynner å få smerter forran på leggen igjen, så jeg lurer på om jeg har feil løpeteknikk. Sånn som jeg løper nå lander jeg ganske langt forran på foten. Er det feil? Skal jeg forsøke. Lande midt på, eller på helen istedet?

Anonym poster: 71eb3615c603543e31fdfb6714b962a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil foreslå at du tar kontakt med fastlegen din og får henvisning til en ortopedingenør som lager såler til deg... Dt reddet meg iallefall :)

Dessuten e det alfa og mega at du har riktige sko for steget ditt, pronasjon, tyngde osv..... Löpelabbet har jeg GOD erfaring med....

Skrevet

Har så smått begynt å jogge igjen, for ørtende gang. Har alltid før løpt på meg benhinnebetennelse ganske raskt, så nå skal jeg ære tålmodig og ikke la kondisjonen styre, men hodet, og jeg skal løpe ute istedet for tredemølle. Merker allikevel etter noen få ganger med 2min*3, at jeg begynner å få smerter forran på leggen igjen, så jeg lurer på om jeg har feil løpeteknikk. Sånn som jeg løper nå lander jeg ganske langt forran på foten. Er det feil? Skal jeg forsøke. Lande midt på, eller på helen istedet?

Anonym poster: 71eb3615c603543e31fdfb6714b962a7

Man bør lande på tåballene.

Det går fortere og gir mindre belastning.

Tipper du lander for flatt selv om det kjennes ut som om du lander langt fram.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok skoene du bruker har mye å si. Jeg vet at mange har veldig god erfaring med løpelappet når det gjelder skokjøp. Personlig har jeg aldri hatt så vonde sko som de jeg kjøpte av løpelabbet, men jeg kan ha hatt uflaks.

Såler er nok kanskje viktigst for de som har problemer med føttene, men det kan kanskje hjelpe for løpeteknikken også. Jeg fikk mine såler av en fysioterapaut, og det har bedret min løpeteknikk betraktelig. Men nå har jeg problemføtter også da.

Anonym poster: 3058fe8a046d21f00e422029629dadf9

Skrevet

Jeg er tverrplattfot og overpronerer..... Var hos Lars Goplen på nimi og har fått en ny hverdag... Før kunne jeg ikke gå 100 meter en gang før det var en brennende smerte på fremsiden av leggen... Nå NADA!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...