Gå til innhold

Brudediett - lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg har gitt opp, å er igang med å reise meg igjen mht vektnedgang og trening. Jeg trenger rett og slett en teskje innføring av PSMF eller annen lavkarbo diett som er mulig for meg å følge.

Er ikke motivert til å tenke livstilsendring og saaaaaaakte nedgang, det må gå litt fortere for at jeg skal klare dette her.

Kan noen gi meg noen gode linker til PSMF dietten eller noe annet?

Takk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, forstår frustrasjonen din! Hvor mange kilo er det snakk om, og hvor ofte trener du? :)

Anonym poster: f43458425143f4131f73f9c2cfab2dc6

Gjest Kiara!
Skrevet

Aner ikke, det er snakk om cm... ikke hinsides mange håper jeg, men mange nok. Dessuten har jeg ikke mer enn ca 40 dager på meg til prøving av denne helvetes kjolen.

Jeg trener pr dags dato ??? siden jeg begynte treningen igjen denne uken etter en laaaaaaaaaaaaaang (idiotisk) påskeferie. Men jeg kan trene hver dag om det er det som trengs.

Problemet er at jeg må på diett siden problemet er kosten!

AnonymBruker
Skrevet

Gjør et søk på Fitnessbloggen om du må teste ut PSMF, der står det flere gode artikler. Men vær klar over at PSMF ikke er løsningen på alle dine problemer. Gjør også et søk på PSMF-tråder her på KG. Påfallende hvor mange som var over seg av begeistring i begynnelsen, men så døde alle tråden ut, gitt.....

Anonym poster: 708465193105842d4568459bab93ec49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil jo bare legge på deg alle kiloene igjen om du kun skal gå lavkarbo for en periode. Er det ikke bedre å finne noe du kan holde deg til som en varig livsstilendring?

Anonym poster: 569748c5abd5da47fc84fb25b9ce04ad

Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg kommer aldri til å tilgi meg selv hvis jeg ikke passer inn i den brudekjolen som jeg har bestilt OG betalt.

Jeg trenger en diett, ikke GreteRoede eller livstilsendring, men en diett som gjør at resulatetene kommer fort! Får jeg ta livstilsendringen etterhvert.

Skrevet

Skjønner hva du er ute etter.

Mitt beste tips er lavkarbo uten kornprodukter. Da burde du gå ned i vekt raskt, og ihvertfall godt merkbart i løpet av 40 dager. Om du i tillegg trener styrke så toner du kroppen og strammer litt inn her og der.

Lykke til!

• Liker 3
Gjest Kiara!
Skrevet

Da har jeg lest om PSMF å det opplegget der kommer ikke til å funke på denne brude-dundra. :ler:

Mye tryggere med vanlig lavkarbo uten brød og slikt. :)

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Skjønner hva du er ute etter.

Mitt beste tips er lavkarbo uten kornprodukter. Da burde du gå ned i vekt raskt, og ihvertfall godt merkbart i løpet av 40 dager. Om du i tillegg trener styrke så toner du kroppen og strammer litt inn her og der.

Lykke til!

Vil det si; ikke ketolyse, men lavkarbo uten brød etc?

:)

Skrevet

Sjekk ut lavkarbo.no, der er det mange med peiling!

På 40 dager skal det være mulig å tape noen kg, men jeg tviler dessverre på at det blir ekstremt mye.

Gjest Kiara!
Skrevet

Det er cm det er snakk om, dessverre rundt hofter og rumpe. :rolleyes:

Går det ikke på disse 40 dagene, har jeg 70 dager til bryllupet, så det MÅ gå er ikke snakk om noe annet.

Jeg vet hva Ketolyse er, så jeg tror rett og slett jeg gjør det med en haug av grønnsaker og et bevist forhold til fett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva veier du nå, hvor høy er du og ca. hvor mange kilo skal du ned?

Hvis det er en del ville jeg gått for ketogen kost med en gang, hvis du gidder å lese deg skikkelig opp på hva det betyr (kjøp gjerne en bok som har både informasjon og oppskrifter). Du må være streng, men du kan spise deg mett hver dag, og kommer til å gå raskt ned i vekt hvis du er overvektig. Jeg ville trent bare styrketrening for hele kroppen ved siden av - 2-3 ganger i uken. Bruk mesteparten av tiden din på matlaging og planlegging. Dette greier du!

Anonym poster: a378c026426031d39a14159eff1cfd2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du kjøpt deg en altfor liten kjole?

Anonym poster: 86a2e8c9af59f276a6a9881c2c85a052

• Liker 5
Gjest Kiara!
Skrevet

Hva veier du nå, hvor høy er du og ca. hvor mange kilo skal du ned?

Hvis det er en del ville jeg gått for ketogen kost med en gang, hvis du gidder å lese deg skikkelig opp på hva det betyr (kjøp gjerne en bok som har både informasjon og oppskrifter). Du må være streng, men du kan spise deg mett hver dag, og kommer til å gå raskt ned i vekt hvis du er overvektig. Jeg ville trent bare styrketrening for hele kroppen ved siden av - 2-3 ganger i uken. Bruk mesteparten av tiden din på matlaging og planlegging. Dette greier du!

Anonym poster: a378c026426031d39a14159eff1cfd2f

Jeg har gått på den før, så jeg vet at jeg klarer det. Det jeg har av motforestillinger er at samboeren er så imot alt dette fettet, og at jeg ikke gidder å leve ketogent lvet ut. Han er jo riktignok nå fullstendig klar over at fruen i huset må på diett, å ikke kun tenke GreteRoede med knapt en kilo i uka.

Men jeg vet jo grunnprinsippene om at det er ma 15g karbo pr dag, 2l vann, ikke overdrive med proteiner og naturlig fett etc.

Hva jeg veier tør jeg ikke si uten å sende deg en PM. :jolie: Veier en del, er 1,73 høy, går lett ned i vekt når jeg først setter igang - og ikke minst holder meg til opplegget! Kiloene bryr jeg med fint lite om i det store og det hele, det er cm det er snakk om! :trene:

Og hvorfor jeg har kjøpt en kjole som er for liten? Den fantes ikke i min størrelse likevel, så jeg bestemte meg der og da for at den skal jeg ha koste hva det koste vil.

Men da skal jeg bruke fridagen på å sette opp en liste over mat jeg kan og bør spise, og en matplan med treningsplan. Elixia er kontaktet for at de skal hjelpe meg med et treningsprogram.

• Liker 1
Skrevet

Kosthold først. Trening når du er etablert i dietten. Hvis du begynner med begge deler samtidig er det fort gjort å gå på en smell!

• Liker 1
Skrevet

Ketogent skal en vel bare spise i en periode? Mener å ha lest det..

Tror det viktigste er kostholdet. Tar ikke mange sekundene å spise 500 kalorier, men en må trene ganske lenge for å forbrenne samme mengden..

Gjest Kiara!
Skrevet

Trene må jeg, det har jeg en rutine på som jeg trives med. Utfordringen min og Elixia sin er at jeg trenger veiledning ift styrken og hvilke apperater/frivekter som finnes... og som jeg tør å bruke.

Kostholdet mitt er ikke fullstendig på bærtur, men jeg spiser få måltider som ikke akkurat er i GR sin ånd for å si det mildt. :)

Skrevet

Du trenger ikke leve helt ketogent for å gå ned mye. Jeg gikk ned 15 kg på vanlig lavkarbo på 4 mnd, mye vann som raste av den første uka, noe som gir en kickstart til å fortsette.

Jeg foretrekker å spise mer proteiner fremfor fett, prøver å hovedsaklig holde fettet til at det kommer fra avocado, nøtter og litt meieriprodukter.

Hvis du skal trene styrke ved siden av så er det viktig med proteinene. Jeg trener både styrke og utholdenhet ved siden av, og har best effekt av utholdenhet for å gå ned i vekt, men styrke for å forme kroppen best mulig. Kombinasjonen gir meg heldigvis begge deler. :)

Lykke til med kjolen!

(Jeg gleder meg til neste år, da er det min tur å sikkert slite med å få en kjole til å passe perfekt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...