AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Jeg er 22 år gammel (kvinne), og lurer på dette med dagkrem. Jeg har nemlig hørt at man i 20-årene bør bruke dagkrem som ikke inneholder aktive ingredienser. Jeg brukte før både dagkrem og nattkrem, som antakelig var alt for aktiv for meg, huden min ble ikke helt fornøyd da. Jeg byttet over til en kremer som kun ga fuktighet, og ingen aktive ingredienser. Veldig fornøyd med disse nå! Men nå må jeg skaffe meg en dagkrem med solfaktor, så jeg må bytte. De på kosmetikkbutikken sa at jeg godt kunne begynne å bruke dagkrem med litt antiage. Men hvorfor sier noen at man ikke skal ha aktive ingredienser, mens andre sier at man kan ha aktive ingredienser. Mitt spørsmål til dere som har virkelig peiling på dette er da: hva er riktig? Jeg er livredd for at jeg skal gjøre noe med huden som gjør at det blir mer uren eller eldes fortere osv. Håper noen kan gi meg noen tilbakemeldinger Anonym poster: 6d2c3367a836eef945233e7a2f6a90c9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Ingen som vet noe om dette? TS Anonym poster: 6d2c3367a836eef945233e7a2f6a90c9
Lykkelitenen Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 Du kan godt tenke forebygging, solfaktor er det som beskytter best for oss i 20-årene. Noe særlig heftig anti-aging trenger du ikke, disse ingrediensene tar opp mye plass i en krem, og denne plassen kan heller brukes på solfilter og fukt for deg. Mange naturlige serier inneholder naturlige planteestrakter som også har en beskyttende og lett forebyggende effekt, uten at det er typisk "aktive" produkter av den grunn. Korres sin quentin - oak serie er ett eksepel på en slik krem, denne er fin for de som nærmer seg midten av 20-årene og vil ha lett forebygging uten mye dill-dall, en del av decleor sine produkter er også i samme gate, samt Dr. Hauscha. I og med at du er 22 er likevel mye fukt og solfaktor det jeg vil si er viktigst, i allefall i noen år til.... Av krem til sommerbruk så kommer det jo helt ann på har, men jeg bruker nå Formula (blandet hud med fet t-sone og som lett får kviser) sin dagkrem emd faktor 15 og er veldig fornøyd med denne. Sensilis sin solkrem til ansikt (spf 30 og 50) er også veldig god, denne kan du bruke alene eller kombinere med en fuktighetsgivende krem om du trenger mer fukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå