Gå til innhold

Ferie penger!?

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow
Skrevet

Noen som vet når trygdekontoret utbetaer feriepenger av sykepengene fra i fjor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Xavia
Skrevet

Feriepenger av sykepenger, får man virkelig det??

Skrevet

Sykepenger regnes som vanlig lønn, så jeg vil tro man får feriepenger for det.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Man får det.. Fikke i fjor men husker ikke når de ble betalt ut.

Man får feriepenger av inntekt man betaler skatt av og det gjør man jo av sykepenger også.

Gjest GreenSky
Skrevet

Å, da blir det ferie-sykepenger på meg! :D

Gjest Moonshadow
Skrevet

De kommer godt med de ja :-)

Skrevet

Man får feriepenger for de 12 (?) første ukene man er sykemeldt. Så det er ikke noe å bli fet av altså!

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg får i alle fall for 1Jannuar til 15 Mai. Ringte å spurte men glemte å høre nå de kommer.

I fjor fikk jeg for 5mnd.

Gjest gjesta
Skrevet

Sakset fra nettsiden til trygdeetaten: "Feriepenger av sykepenger, fødselspenger m.m. Utbetalingsdato Ca. siste fem arbeidsdager i mai "

Videre sakset jeg:

Feriepenger fra folketrygden Arbeidstakere har rett til feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opp-tjeningsåret. Feriepengene utbetales i annen halvdel av mai året etter opp-tjeningsåret.

Det vil si at det er begrenset hvor mye trygdekontoret betaler feriepenger av sykepengene.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Der er kanskje fordi jeg hadde så lav lønn den tiden at jeg får for hele perioden.. Vet ikke jeg men i fjor fikk jeg i alle fall for juli til og med des.. Ca 2500 pg i år blir det ca 1500. Muig det også er fordi jeg jobbet bare to dager i uken jeg får for så mamge mnd.

Skrevet
Der er kanskje fordi jeg hadde så lav lønn den tiden at jeg får for hele perioden.. Vet ikke jeg men i fjor fikk jeg i alle fall for juli til og med des.. Ca 2500 pg i år blir det ca 1500. Muig det også er fordi jeg jobbet bare to dager i uken jeg får for så mamge mnd.

Jepps, de regner jo i dager og ikke i måneder. De som jobber 5 dager i uka, vil få i 9,6 uker (drøye to måneder), de som jobber 2 dager i uka vil få for 24 uker (ca. et halvår).

Og feriepengene er 10,2% (sånn sirkus) det man har tjent...

Gjest Moonshadow
Skrevet

Blir godt når de kommer i alle fall :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...