Gå til innhold

Begynt å løpe - men vil ha "stor" sprettrumpe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trente i en god periode nesten bare styrke og løp et par intervaller i uka, spiste mye egg, rent kjøtt, grov mat og koste meg med litt dritt i helgen. Målet var å bygge litt muskler og bli markert. Visste at vekta ville stige ettersom muskler veier en del. Men samtidig som jeg så at muslene vokste, følte jeg meg likevel "tjukkere". Magen var ikke like tynn som før og lårene ble litt tykkere. Jeg følte ikke at det gikk den veien jeg ville.

Så i mars i år bestemte jeg meg for å fokusere mer på langløping igjen. Jeg endret også kosthold og spiser litt mindre og mye sunnere nå. Spiser såvidt noe dritt i helgen, men litt koser jeg meg jo og det er bare èn kosedag. Jeg løper ca. 3 ganger i uken med litt styrke etter hver løpeøkt. Men jeg tar ike styrketrening så seriøst lenger og trener bare litt, 15-20 minutter før jeg drar hjem.

Dette har resultert i at jeg føler meg mye finere og slankere nå, har gått ned 2-3 kg og liker magen og lårene bedre. Armene er ikke så "kraftige" lenger. Jeg bruker 36 i bukser og sånt. Men en ting har snudd seg til det negative: Rumpa.

Jeg vil ha en stram og stor rumpe som står litt ut og virkelig gir meg en fyldig fin rumpe. Men all løpingen har gjort rumpa liten og ikke såå stram, selv om jeg har passet på å trene litt rumpestyrke også. Men det er visst ikke nok.

Jeg løper et par ganger oppbakke og går utfall oppbakke, og så trener jeg "rumpehev" som jeg så fint kaller det.. husker ikke hva øvelsen heter, men du ligger på ryggen, føttene på bakken, knære opp mot været og løfter rumpa opp. Jeg pleier å legge vekt oppå meg også, slik at det blir litt tyngre.

Men det er visst ikke nok for å få en stor og fast rumpe. Jeg vil fortsette å løpe langøkter og intervaller og trene litt styrke som jeg gjør nå (løping er fokuset) men samt. kunne ha en stor og stram rumpe. Jeg har timeglasfasong og rumpa er altså ikke så liten at man ikke ser at jeg har rumpe, for det har jeg. rumpa er rund og har former og sånt, men dne er ikke stram og sprett :P

I dag trente jeg litt knebøy og andre øvelser som jeg pleide å gjøre før for å bygge en stram sprett rumpe. Burde jeg kanskje gjøre dette en gang i uka framover i tillegg til oppbakkeløping og "rumpehev"? Holder det for å få en sprettrumpe?

Anonym poster: b2816ad710fe587459371d5f14d851fd

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...