AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Jeg sliter med at jeg spiser for mye. Blir ikke mett av 2 knekkebrød til frokost, og blir også fort sulten igjen. Dett fører til at jeg nok spiser altfor mye i løpet av en dag. Hvordan kan man andre på dette? I tillegg så går mange av tankene mine til mat og det er så slitesomt. Noen som har noen gode tips? Anonym poster: f5bfce1359772b785b22a83ff1a1aaba
Gjest Funky Punk Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Spis noe mer mettende. Jeg skjønner ikke at andre kan bli mette av et par knekkebrød fordi jeg er fortsatt sulten om jeg spiser det. Så til frokost tar jeg heller omelett, smoothie eller noe slikt. Spiser/drikker ikke mye av det, men jeg blir mettere. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Takk. Problemet er også at jeg blir fort sulten igjen av det meste. Kan spise 2 egg, en avocado, litt nøtter og grønnsaker til lunch og være sulten igjen 2 timer senere. Samme med middag. Har så vidt spist ferdig middagen før jeg begynner å tenke på kveldsmat. Å spise siste måltid kl 19.00 hvis jeg skal legge meg kl 23.00 er helt uaktult, for da knager magen av sult Anonym poster: f5bfce1359772b785b22a83ff1a1aaba
Blod Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Takk. Problemet er også at jeg blir fort sulten igjen av det meste. Kan spise 2 egg, en avocado, litt nøtter og grønnsaker til lunch og være sulten igjen 2 timer senere. Samme med middag. Har så vidt spist ferdig middagen før jeg begynner å tenke på kveldsmat. Å spise siste måltid kl 19.00 hvis jeg skal legge meg kl 23.00 er helt uaktult, for da knager magen av sult Anonym poster: f5bfce1359772b785b22a83ff1a1aaba Høres ut som du har høy forbrenning eller ikke spiser deg ordentlig mett. Spis ordentligemåltider og spis deg mett, men ikke stappmett. Og for å opprettholde en høy forbrenning er det lurt å spise hver 3-4 time, og du skal ikke måtte gå så mange timer uten å spise før du legger deg. En liten stund før du legger deg kan du spise noe lett
Hjertefisk Skrevet 18. april 2013 #5 Skrevet 18. april 2013 To knekkebrød blir ikke jeg heller mett av. Spis grovt, trege karbohydrater = blodsukkeret holder seg stabilt. Proteiner holder deg mett lengre.+ nok med fiber. Unngå sukker = du unngår et skiftende blodsukker som gjør at du fortere blir fysen og får lyst på mer mat. Spis like mye hver dag. Ikke sult deg den ene dagen fordi du overspiste den forrige dagen. Gjør bare vondt værre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå