Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som skal dit? Tenkte jeg kunne opprette en tråd om dette så kan alle som vil dele tips, spørsmål og svar rundt dette?

Har dere bestilt billetter? Og skal dere kle dere ut? :)

Anonym poster: 584fd6c54b581f4364fb168ddd655c2e

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jepp jeg skal på Piratfestivalen vet du!!

Billetter til festivalen er i boks 3 dager og overnatting i boks.

Kjempe lurt med tråd. Rart ikke flere har skrevet her.

Eneste jeg sitter igjen med å ikke ha klart, er sko til kostymet. Skal ha skjorte og brun vest og skjørt med rødt langt tekstil belte.... rød bandana... men må ha komfortable sko... til juli mnd å. hehe... funnet mange kule boots og slikt, men redd det kan bli vel varmt for føttene i de timene hver kveld i juli.... hehe... råd og tips taes imot med stor glede :)

Skrevet

Og er det noen som skal ha med sverd eller pistol eller lignende som del av kostyme?!? Tenkte ikke jeg skulle ha. Kan bli voldsomt om folk kommer med plastsverd og da når det er så mange folk.... fyll og morro... Vet ikke. Hva synes andre?

Skrevet

Noen som skal dit? Tenkte jeg kunne opprette en tråd om dette så kan alle som vil dele tips, spørsmål og svar rundt dette?

Har dere bestilt billetter? Og skal dere kle dere ut? :)

Anonym poster: 584fd6c54b581f4364fb168ddd655c2e

Angående å kle seg ut, så fikk jeg svar fra Piratfestivalen selv, at en måtte ikke le seg ut, men at det lønte seg. Hva det betyr vet jeg ikke. Kan være alt fra at en får rabatt ved kjøp av alkohol der... til at man må gå planken om ikke er utkledd. Hehehe.... Tross alt Jarle Andhøy og Alex Rosén som ordnet denne festivalen bl.a.... de kan virkelig ha mye planlagt som kan ligge å lure ;)

AnonymBruker
Skrevet

Spennende, hvor og når er den?

Anonym poster: 2e83e500e3084f5d32f12e3932db3f2b

Skrevet

Spennende, hvor og når er den?

Den er i Stavern 11.-13.juli. :D

AAAAAARRRRGH

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen å dra med :(

Skrevet

Jeg har ikke noen å dra med :(

Kjedelig da :( Kanskje ikke like morro aleine.... selv om det blir nok mange en blir kjent med der da.

Skrevet

Er det virkelig ikke fler som er her inne som skal på Piratfestivalen i juli?? Hva skal dere ha på?

Skrevet

Jeg skal! Men jeg skal jobbe som frivillig der da:) Drar alene, er spent og veldig nervøs på samme tid. Men med så mange mennesker på samme sted finner man alltids noen vel :)

Tar tog fra Bergen 9 eller 10 Juli. Skal noen samme veien hadde det jo vært superhygg å toge sammen :)

Hva gjelder uniform så er det riktig det du sier RPirateNN, intet krav om "uniform" men er det først piratfestival, så er det piratfestival ;)

Jeg har bestilt ferdigkostyme fra 3wishes.com Lang frakk, snerten liten kjole og sånn stor piratkapteinhatt :) Også tenkte jeg å klikke hjem en plysjpapegøye fra ebay til å ha på skulderen.

Skrevet

Jeg skal! Men jeg skal jobbe som frivillig der da:) Drar alene, er spent og veldig nervøs på samme tid. Men med så mange mennesker på samme sted finner man alltids noen vel :)

Tar tog fra Bergen 9 eller 10 Juli. Skal noen samme veien hadde det jo vært superhygg å toge sammen :)

Hva gjelder uniform så er det riktig det du sier RPirateNN, intet krav om "uniform" men er det først piratfestival, så er det piratfestival ;)

Jeg har bestilt ferdigkostyme fra 3wishes.com Lang frakk, snerten liten kjole og sånn stor piratkapteinhatt :) Også tenkte jeg å klikke hjem en plysjpapegøye fra ebay til å ha på skulderen.

Kult da :) Jeg skal kjøpe selv oxo mitt kostyme neste uke. Fra mye-moro.no. I Tønsberg. Og skal nok ha boots med dødningshoder på tenker jeg. Tøffe. Er sikkert litt gjørmete og slikt etterhvert i hvertfall, så greit med no ordentlig på føttene. hehehe.... Blir rød bandana ihvertfall, men er en pirathatt jeg har lyst på, men den må jeg til Gøteborg for å kjøpe. Så må på harry tur før festivalen. hehehe... tenkte oxo strømper med dødningshoder på sidene... siden jeg skal ha skjørt og da ankelboots... men litt usikker på det da....

Skal sammen med ei venninne jeg da, så gleder oss veldig!!! Være der alle dagene. Vi sees nok da tenker jeg. Morro å kunne bli kjent med fler gale pirater ;-) hehehe.....

Skrevet (endret)

Jaja.... hehehe

Endret av RPirateNN
Skrevet

Endelig er skoa i boks... bestilt, men forhåpentligvis passer disse.... forrige passet ikke..... Men disse er jeg fornøyd med... passer pirat ;)http://www.footway.no/ankleboot-skulls-black.html

Eller hva sier dere? Pluss greit uansett været igrunn... verre med kostyme da... Håper været blir varmt... eller har noen en ide om det går an å kjøpe en lett jakke som er "piratsk" til dette kostyme: http://www.mye-moro.no/productdetails.php?product=4230? Skal mest sannsynlig ha en brun tøy pirathatt til. Og forandre litt på dette kostyme med litt tilbehør..... Kanskje...

Skal dere ha noe "våpen" med? Altså plast sverd eller lignende?

Skrevet

Endelig er skoa i boks... bestilt, men forhåpentligvis passer disse.... forrige passet ikke..... Men disse er jeg fornøyd med... passer pirat ;)http://www.footway.n...ulls-black.html

Eller hva sier dere? Pluss greit uansett været igrunn... verre med kostyme da... Håper været blir varmt... eller har noen en ide om det går an å kjøpe en lett jakke som er "piratsk" til dette kostyme: http://www.mye-moro....p?product=4230? Skal mest sannsynlig ha en brun tøy pirathatt til. Og forandre litt på dette kostyme med litt tilbehør..... Kanskje...

Skal dere ha noe "våpen" med? Altså plast sverd eller lignende?

Skoene var stilige! Og skriker ikke pirat selv om de små dødninghodene var veldig forseggjort :) fikk ikke opp siste linken din, kanskje pcen min som tøyser seg. Jeg ville i alle fall ikke kjøpt en jakke ene og alene til piratfestivalbruk, da det lett blir unødvendig dyrt.Hva med en skinnjakke? Om du ikke allerede har så kan du jo kjøpe en imitert variant i brun/svart. Rocka og absolutt brukbart til en pirat :)

Kostymet jeg har bestilt kommer med plastsverd så kanskje jeg drar det med. Får se. Tenkte bare å ha fjellsekk+ veske så ikke sikkert jeg får plass. Må jo ha telt, sovepose etc.til frivilligcampen også :sjokkert:

Mye man må tenke på. Har du fått ordnet deg piratnavn enda da? :D :D

Hoho, jeg er Captain Antonia Knockboots i følge http://gangstaname.com/names/pirate

:fnise:

Skrevet

Skoene var stilige! Og skriker ikke pirat selv om de små dødninghodene var veldig forseggjort :) fikk ikke opp siste linken din, kanskje pcen min som tøyser seg. Jeg ville i alle fall ikke kjøpt en jakke ene og alene til piratfestivalbruk, da det lett blir unødvendig dyrt.Hva med en skinnjakke? Om du ikke allerede har så kan du jo kjøpe en imitert variant i brun/svart. Rocka og absolutt brukbart til en pirat :)

Kostymet jeg har bestilt kommer med plastsverd så kanskje jeg drar det med. Får se. Tenkte bare å ha fjellsekk+ veske så ikke sikkert jeg får plass. Må jo ha telt, sovepose etc.til frivilligcampen også :sjokkert:

Mye man må tenke på. Har du fått ordnet deg piratnavn enda da? :D :D

Hoho, jeg er Captain Antonia Knockboots i følge http://gangstaname.com/names/pirate

:fnise:

Det er sant da. Siste linken er fra Mye-moro.no.... den heter Caribbean Pirate Woman Wicked. Så ser du. Ja litt vel dyrt utenom, men heller ikke funnet noen... Har ikke selv skinnjakke, men mulig jeg kjenner noen så jeg kan låne.. ellers får jeg bare drekka på og holde varmen sånn hehehehe...

Vel i følge en test på nett, ble jeg Captain Tessa Rose. Men jeg sjekka din nå da for å se... og ble Eye-Gougin` Doris Cutler.

Skrevet

Fikk nettopp bootsa jeg hadde bestilt, men passet ikke. Kjempe morro.... Da får jeg bare fortsette å lete.... Hva skal dere ha på beina? Kan ikke ha for høye hæler for da kommer jeg til å ha drit vondt i føttene... tross alt holde ut 3 kvelder og netter på rad. Vil helst ha litt hæl...

Skrevet

Fikk nettopp bootsa jeg hadde bestilt, men passet ikke. Kjempe morro.... Da får jeg bare fortsette å lete.... Hva skal dere ha på beina? Kan ikke ha for høye hæler for da kommer jeg til å ha drit vondt i føttene... tross alt holde ut 3 kvelder og netter på rad. Vil helst ha litt hæl...

Arrgh..sånt er kjedelig. Er nok ikke mye hjelp i meg for jeg hater hæl. Tenkte å bruke noen gamle ankelboots jeg har, ligner ganske mye på disse:

http://s7d5.scene7.com/is/image/SteveMadden/HALIBUT_COGNAC-LEATHER?$THUMB-CAT$

De er dødsdigge å gå med og matcher ikke så verst til fargene i kostymet mitt. Ellers er jeg ikke særlig kresen ang skotøy og gidder ikke kjøpe nye siden prisen på kostymet allerede koster noen hundrelapper mer enn jeg hadde tenkt:P

Hva syns du forresten om de her? De er jo superfete og kan brukes til absolutt ALT.Og med litt lavere hæl enn de du kjøpte.

http://www.zalando.no/mustang-ankelboots-sort-mu311a007-802.html

Skrevet

Arrgh..sånt er kjedelig. Er nok ikke mye hjelp i meg for jeg hater hæl. Tenkte å bruke noen gamle ankelboots jeg har, ligner ganske mye på disse:

http://s7d5.scene7.c...HER?$THUMB-CAT$

De er dødsdigge å gå med og matcher ikke så verst til fargene i kostymet mitt. Ellers er jeg ikke særlig kresen ang skotøy og gidder ikke kjøpe nye siden prisen på kostymet allerede koster noen hundrelapper mer enn jeg hadde tenkt:P

Hva syns du forresten om de her? De er jo superfete og kan brukes til absolutt ALT.Og med litt lavere hæl enn de du kjøpte.

http://www.zalando.n...11a007-802.html

De du skal ha eller de som lignet, var jo faktisk ganske tøffe de da. Ikke no begeistret for de andre.

Jeg skal også ha kostyme som er brunt i. Brun vest og håper jeg får kjøpt hatten i brunt i Sverige til sommeren før festivalen....

Jeg kan ha sko i svart eller brunt. Skjørtet er svart i og litt grønt også faktisk, men kunne ikke tenkt meg grønne sko. hehehe... Og rødt belte og bandana...

Er vel igrunn ok med såvidt hæl om det er sko i ankelhøyde... må se litt... men tror jeg har gitt opp å bestille over nett, for to ganger nå har de ikke passet. Kjipt.

Skrevet

JUHU!!! Da er kostyme i boks og det passet ihvertfall!!! Bare mangler sko........ og muligens en jakke...... men angående jakke, kan det gå med et type sjal eller no? Ikke med masse farger, men enten svart eller brunt ensfarget? Bare lurer.....

Skrevet

Merkelig det der med kostymer eller skjorter.... De er ikke beregnet på jenter/damer som har pupper som er litt store. Hver gang jeg ser skjorter som er tøffe eller fine, så spriker alltid skjorta over brystene. Kostyme jeg kjøpte til festivalen å, så er det en vest.... men der går det greit da sånn sett.. men rart.... Kun et kostyme igjen av den jeg ville ha, men kun str S. Heldigvis passet det.

Kom på at jeg har sommersko (åpne) i sort, som jeg til nød kan bruke på festivalen........ men ikke ideelt egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...