Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver nå å gå ned i vekt og bli sunnere, fordi jeg desperat trenger det. Derfor tenkte jeg å prøve å kombinere styrke med kondisjonstrening, men er litt lost. Jeg trenger tips til styrkeøvelser man kan gjøre hjemme, uten for mange hjelpemidler(vekter, medisinballer osv.) tilgjengelig!

Jeg har for øyeblikket ikke råd til å kjøpe medlemsskap på treningssenteret, men vil ikke vente til jeg har det med å trene styrke heller. Ofte blir det sånn at jeg tar noen sit ups og push ups, deretter vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre :P Gjerne øvelser som trener mage- og brystmuskler, da det er disse som er mine største "problemområder"..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du av utstyr?

Det er en mengde øvelser for overkropp du kan gjøre på gulvet, og et par for underkroppen helt uten utstyr. Av varierende vanskelighetsgrad. Alt i fra push ups på knær til push ups mens du står på hendene. Balansearbeid osv er også bra øvelser for overkropp.

For bein kan jo man gjøre utfall, knebøy, hopp osv uten vekter, men det blir fort litt lett. Da kan man gå over til å gjøre øvelser på en fot. Med litt hjelp kan man gjøre øvelser som nordic hamstring, pistol squats osv.

Den største utfordringen uten utstyr er draøvelser. Pull ups, liggende roing osv. Det finnes billig utstyr som lar deg feste en stang i dørkarmen osv. Dette, eller ringer/slynge man fester i taket, er nesten helt nødvendig for å kunne trene hele kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...