Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg prøvde klatring i går og synes det var kjempegøy og kunne gjerne tenkt meg å fortsette.

jeg er relativt tung, 79 kg/165 cm høy

jeg kjente at tyngdekraften jobbet i mot meg og at det sikkert var vanskligere for meg enn for de på 65 kg liksom...

men er dette en sport og begynne å trene i (i tillegg til annen trening på treningssenter) for å komme i form og på hobbybasis når man begynner litt tung?

blir litt bekymret da jeg har litt vondt i det ene kneet i dag (får vondt når jeg feks går ned trapper)

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ja bare å kjøre på det. Men pass på kneet og ikke press deg for hardt.

Du klarer kanskje ikke å klatre de hardeste rutene ennå, men mye og lette ruter er genial trim.

• Liker 1
Skrevet

Synes du skal fortsette jeg! Det viktigste er at du har funnet noe som du synes er, for å bruke dine ord, kjempegøy. Trening som gir mersmak er bra trening.

All trening er jo tungt, og du får nok sikkert mye ut av det (mer enn de spinkle jentene som flyr opp veggen). Som Belle Gunnes sier, bare begynn i det små og jobb deg oppover. Etterhvert vil du sikkert bli i bedre form, og det vil føles lettere og lettere.

Lykke til og pass på kneet ;)

• Liker 1
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Klatring ER tungt når du starter, uansett vekt. Det tar litt tid å finne rett teknikk og når du du først klarer å balansere vekten på veggen og huske at det er leggene som skal ta de tyngste øktene, ikke armer og fingre så vil det bli mye lettere :)

Klatring er supert for alle, uansett alder og vekt. Så bare fortsette :) Det er supergøy og du merker ikke at det er trening for det er bare morro og tiden flyr! :)

Skrevet

Dette er ingen problem! Jeg klatrer med min kjære på over nærmere 110 kg (Han er stor gutt, ikke så mye fett men generelt stor) og han flyr lett opp klatrevegger som ingenting ;) Vekt er ingen hindring, men klatring er generelt tungt! Bare finn noen teknikker og ikke gjør den vanlige nybegynnerfeilen; å bruke all kraft i armene så du blir helt ødelagt. Beina har de største musklene, og det er beina som skal gjøre største jobben. :)

Skrevet

Og til info så er jeg nærmere 80kg selv også. Ikke feit, men ifølge en idrettslege atletisk bygd. Haha ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...