CathFoto Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Dette er et spørsmål i flere deler i håp om få inspirasjon, meninger og høre om andres erfaringer. 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? 4) Har du noen anbefalinger/advarsler om cateringselskaper eller kokker i Oslo og omegn?
Martha89 Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Jeg svarer ikke som gjest da.. Skal gifte meg i August. Først ved gjestenes ankomst blir det servert fruktfat og champagne! Vi skal ha 3 retters middag! Marinerte scampi til forret, så andebryst til middag, så pannacotta til dessert. Så kakebord ved siden av! (etter middagen) Med stor bryllupskake, og mange vanlige hjemmelaga kaker 1
Gjest Kiara! Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Jeg svarer gjerne som gjest! :-D 1. Drømmemiddagen må være noe som smaker godt, ikke er vanlig lørdagsmat. Sjøkreps til forrett, reinsdyr til hovedrett med eb deilig saus osv. Men jeg vil gjerne styre hva som kommer på tallerknen min å ikke. 2. Ja det gjør jeg. Men jeg ønsker ikke masse å velge i, heller tvert imot. Få retter som er i samme rød tråd som tilfører nye smaksopplevelser. Sushi og tapasretter sammen blir feil kombinasjon for meg. Det gjør det litt rotete og typisk koldtbord på danskebåten. Veldig glad i det, men det er for mye å velge mellom. 3. Elsker ideen! Jeg er ikke fan av kaker og jeg har alltid store problemer med å bestemme meg på dessertkartet. 4. Ingen konkrete navn. Men jeg ville ha leid en kokk som ikke er så satt i hva som skal serveres i et bryllup. Lov med overraskelser!
Bridezilla2013 Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Vi serverer det vi liker best og det er buffet! Vi digger sånn plukk og miks hehe 2
Payton Skrevet 18. april 2013 #5 Skrevet 18. april 2013 Vi sakl ha koldtbor. >Enkelt og greit. Jeg har selv matalergi, og ved koldtbor osv er det mye enklere å finne mat som passer alle Dessert er ikke helt i boks ennå. Men elsker alt av mousse Tilslørtebondepiker er også noe vi tenker på. Vi skal ha kaffe gjester så her blir det servert kaker ei stind etter middag og dessert 1
Gjest Adriane Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Enten en velfylt grillmatbuffet, eller en velfylt tapasbuffet Praktisk er det overhodet ikke, men det er allikevel det som er drømmematen min som bryllupsgjest 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Jeg foretrekker å forsyne meg selv. Da er jeg sikker på at jeg liker det jeg forsyner meg med, og at jeg klarer å spise det opp (liker ikke å legge igjen mat på tallerkenen, oppdratt sånn) 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? Kjempegod idé syns jeg! Hadde klart foretrukket det (Er ikke så glad i verken dessert eller kaker, og kunne da styre selv om det var noe jeg hadde lyst på, eller om jeg bare styrer unna hele greia) 4) Har du noen anbefalinger/advarsler om cateringselskaper eller kokker i Oslo og omegn? Jeg kjenner dessverre ikke til noen sånn umiddelbart, da jeg aldri har brukt catering eller kokk tidligere faktisk. Men jeg husker at det var en tidligere arbeidsgiver av meg som brukte et eller annet firma på Sandaker/Torshov, de var veldig bra iallfall. Googla litt nå: Strøm-Larsen heter de. 1
Gjest lisha Skrevet 18. april 2013 #7 Skrevet 18. april 2013 Dette er et spørsmål i flere deler i håp om få inspirasjon, meninger og høre om andres erfaringer. 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Oksesteik, reinsdyrbiff eller lignende steik, med poteter og grønnsaker og en fyldig god saus. 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Liker å få maten servert i bryllup På de bryllupene jeg har vært, der det har vært tapas/ selvforsyning så har det gått tregt, maten har blitt utplukket og ikke fylt på igjen, så de første har kunne valgt alt mulig og de siste sitter igjen med kald mat som ingen andre ville ha. 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? Desserbuffet hadde gått fint an Det hadde vært litt annerledes enn vanlig.
super-ida Skrevet 18. april 2013 #8 Skrevet 18. april 2013 1) Forrett: sjøkreps aioli og godt grillet brød, laksetartar av villaks, blinis med røkt villaks, røkt indrefilet av reinsdyr og løyrom.... På tre forskjellige da..... Eller sprøstekte scampi med kokos og mango salsa Hovedrett: hjortefilet , kalve carré eller steinbitt Dessert: sjokoladefondant, en fancy tilslørte bondepiker, vanilje panacotta med pasjonsfrukt
AuroraB Skrevet 18. april 2013 #9 Skrevet 18. april 2013 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Noe spennende og vellaget. Om det er kjøtt eller fisk er mindre vesentlig, men gode smakssammensetninger og godt tilbehør er viktig. Om det er lokale råvarer er det et +. 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Jeg foretrekker helt klart å bli servert. Da er det gjerne en harmoni i måltidet, og det er deilig som gjest å ikke styre fram og tilbake for å ordne maten, og passe på å forte seg når det er taler ol. Det kan dog gå an med koldtbord om det er et lite selskap, max 30, ellers er min erfaring at måltidet tar uhorvelig lang tid, for det blir lange pauser mellom talene fordi alle skal forsyne seg. Jeg har også opplevd det lisha sier, at det blir for lite mat, og at man blir sittende å spise grønn salat og brødpinner. Når maten blir servert, så er det ihvertfall minst en porsjon til hver. 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? Smashing 4) Har du noen anbefalinger/advarsler om cateringselskaper eller kokker i Oslo og omegn? Nei, dessverre 1
Gjest Daenerys Skrevet 18. april 2013 #10 Skrevet 18. april 2013 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Helt ærlig? Koldtbord. Enkelt, godt, og jeg får spise noe jeg faktisk liker. 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Forsyne meg selv 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? Dessertbuffet, ja takk! 4) Har du noen anbefalinger/advarsler om cateringselskaper eller kokker i Oslo og omegn? Jeg har et mulig et, men da må du nok sende meg en PM. Men det er nok ikke i rimeligste prisklasse. Jepp, jeg liker å kunne velge hva jeg spiser selv. Kanskje spesielt pga allergier, men jeg har alltid vært litt kresen. Avanserte retter som hjort/and osv faller ikke i smak hos meg, rett og slett
bambis Skrevet 18. april 2013 #11 Skrevet 18. april 2013 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Tapas/koldtbord. Så lenge jeg slipper unna seigt kjøtt i brun saus er jeg fornøyd! 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Forsyne meg selv. 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? God ide! Man trenger ofte ikke både dessert og kaker (synes jeg). Selv leker jeg også med tanken på å ikke ha skikkelig "kakebord", og heller ikke bryllupskake. Tror jeg ønsker et dessertbord med litt småkaker av typen makroner, noen muffins, petit fours osv. Synes det blir så voldsomt med 20 store kaker. 4) Har du noen anbefalinger/advarsler om cateringselskaper eller kokker i Oslo og omegn? Vet lite om catering i Oslo dessverre... 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #12 Skrevet 18. april 2013 Ser poenget ditt. Syns dog ikke and og hjort er avanserte retter! 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Helt ærlig? Koldtbord. Enkelt, godt, og jeg får spise noe jeg faktisk liker. 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Forsyne meg selv 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? Dessertbuffet, ja takk! 4) Har du noen anbefalinger/advarsler om cateringselskaper eller kokker i Oslo og omegn? Jeg har et mulig et, men da må du nok sende meg en PM. Men det er nok ikke i rimeligste prisklasse. Jepp, jeg liker å kunne velge hva jeg spiser selv. Kanskje spesielt pga allergier, men jeg har alltid vært litt kresen. Avanserte retter som hjort/and osv faller ikke i smak hos meg, rett og slett Anonym poster: b922d644fa2b62ca2afbcf7d4905e5a4
CathFoto Skrevet 18. april 2013 Forfatter #13 Skrevet 18. april 2013 Så gøy med mange svar, håper på enda flere. Vi trodde vi hadde funnet et cateringselskap, men de ringte en time før avtalt prøvesmaking for å si at de hadde glemt oss. Virket litt useriøst, så nå kikker vi litt igjen. Tydelig at det er delte meninger om hvordan servering bør foregå ideelt, spennende.
bambis Skrevet 18. april 2013 #14 Skrevet 18. april 2013 CathFoto, nå er jeg nysgjerrig på dine svar?
Gjest Ciegus Skrevet 19. april 2013 #15 Skrevet 19. april 2013 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Enten buffet/tapas/koldtbord med spennende kombinasjoner (og IKKE for mye å velge mellom), eller en tre-fire-retters middag med noe spennende mat man ikke får til hverdags. 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Kommer an på. Er de mindre rettene gode og spennende, så gjerne det. Jeg elsker mat, og jeg elsker å prøve ny mat. Skal jeg forsyne meg selv (ved f.eks buffet) bør det være lagt opp slik at man enkelt greier å kombinere de ulike rettene på riktig måte. 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? Høres bra ut.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #16 Skrevet 19. april 2013 Vi skal ha stor selskapsbuffet på hotell, 7 typer fisk/sjømat og 7 typer kjøtt, ost og kjeks, salater, brød, desserter, +++++ Vi liker best buffet, da treretters'en ofte har lite mat på tallerkenen og skal "mette" i ganske mange timer.. Anonym poster: 2beecbbe74909f6061538302d84c19ab
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #17 Skrevet 19. april 2013 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Gode smakskombinasjoner! Det går mer på kvaliteten på maten og hvordan det harmonerer enn hva det er. 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Helt klart å bli servert! Det gir mer ro og hygge, mindre stress og søl, pluss at jeg ofte synes buffetmat ender opp med å smake omtrent akkurat det samme. Kjøttet har en tendens til å være litt overstekt og lunkent og fisken vassen. 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? Det synes jeg hadde vært helt ok, desserten trenger jo ikke være varm og da er alle mette etter middagen så ikke like stor pågang. 4) Har du noen anbefalinger/advarsler om cateringselskaper eller kokker i Oslo og omegn? Har hørt mye bra om stunt squad, men ikke prøvd dem selv. Anonym poster: db56520a73b76d6465b27b5922c4d27f 2
Pingting Skrevet 19. april 2013 #18 Skrevet 19. april 2013 (endret) 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Åh, jeg er matvrak. Det viktigste er at maten er GOD, enten det er enkel buffet eller fancyschmancy sjuretters. Men generelt så er det jo gøy med mat som man ikke spiser så ofte, enten det er spesielle råvarer, nye retter, snodige tilberedningsmåter eller smakskombinasjoner. Det trenger ikke være så fryktelig eksotisk eller ha navn jeg ikke klarer uttale (men hey! jeg liker det også!) - det kan like gjerne være tradisjonsmat som holder på å gå i glemmeboka eller som er fra en annen del av landet. 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Å bli servert. Helt klart. Jeg synes ofte koldtbord er mer styr enn glede. Stå i kø, forsyne seg i kø, kløne for å komme seg tilbake til bordet, ikke få matro fordi folk til stadighet skal gå forbi deg, slår stolen sin inn i din når de skal sette seg, maten som skal være varm er kald, maten som skal være kald er varm, og så videre. Litt satt på spissen selvfølgelig, og jeg er nok over snittet var for sånt. Og mye sånt kan unngås ved å sørge for god plass, flere bord å forsyne seg fra osv. Jeg synes også det er mye mer høytidelig og elegant med bordservering - men det betyr jo ikke at det alltid skal gjøres sånn, det avhenger jo av typen bryllup. Og selvfølgelig kan koldtbord også være stor stas! 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? At jeg ble sulten? (høres fint ut, synes jeg!) 4) Har du noen anbefalinger/advarsler om cateringselskaper eller kokker i Oslo og omegn? Nope, beklager! Endret 19. april 2013 av Pingting
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #19 Skrevet 19. april 2013 Synes det er litt hyggelig å få servert jeg Både forrett, middag og dessert. Og så kakebord etterpå Anonym poster: 25979b21bfa50e8cf4c06854b2b643f7
Gjest dette Skrevet 19. april 2013 #20 Skrevet 19. april 2013 (endret) Dette er et spørsmål i flere deler i håp om få inspirasjon, meninger og høre om andres erfaringer. 1) Hva er drømmematen din som bryllupsgjest? Forrett: Hvis det er sommer: Salat Hvis det er vinter: Suppe som har vært i food processor/blender e.l., sånn at det blir kremet konsistens uten å nødvendigvis ha fløte i. Middag: Enten spennende tapas e.l., eller tradisjonell mat som er godt tilberedt. Det fine med tunge, norske middager, er at jeg tåler mer alkohol uten å bli for full etterpå. Dessert: Noe med sjokolade (Særlig fondant! Eller brownie med is ved siden av) - eller panna cotta - eller jordbær med mascarpone-krem. Eller, noe skremmende godt, som de solgte på Tesco i Skottland: En porsjon som inneholder : sjokoladepudding, sjokolademousse, sjokoladesaus, brownie, krem, sjokolade (typisk den typen snurra sjokoladeflak som Twirl-sjokoladen er, men kan jo ha en annen sjokoladetype og). Dette må være en liten porsjon, for det er veldig mektig. La det være så liten porsjon som størrelsen på en sitron. 2) Foretrekker du flere mindre retter eller å forsyne deg selv? Flere mindre retter, fordi jeg synes det er mindre kaotisk å bli servert. Det er avslappet og folk kan sitte og snakke istedenfor å gå til buffeten. Unntak: Hvis maten i koldtbordet faktisk er varm og spennende.Tips: Jeg var i et bryllup der vi fikk menyvalg i posten noen mnder før bryllupet. Vi kunne velge mellom to/tre forretter, middager og desserter. Da fikk lokalet vite hvor mange porsjoner de skulle lage av hver rett, og de serverte det. 3) Hva er dine tanker rundt dessertbuffet med kaker og dessert stedet for tradisjonell dessert servert ved middagsbordet etterfulgt av kakebord? Supert med valgmulighetene! Der er ok å hente desserten fra bordet. Da har man allerede sittet lenge og blitt servert det andre først. 4) Har du noen anbefalinger/advarsler om cateringselskaper eller kokker i Oslo og omegn? Aner ikke. Ville lagt ut anbud på mittoppdrag.no Endret 19. april 2013 av dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå