Maikemita Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Hei, hei, lurte på en ting: hvordan forholder dere seg til håndlagte ting fra utlandet som kan kjøpes på nettet,f.eks., barneklær, smykker, leker osv? Tenkte på noe i rettning epla.no,men at selgere av varer sitter i et annet land. Selv om side og produktbeskrivelse hadde vært på norsk, måtte dere da kommunisere med selger på engelsk ved spesielle bestillinger og kanskje overføre penger til utenlandsk bankkonto, i tillegg betale toll og moms på noen varer? Hadde det vært for vanskelig og ikke stole på eller kunne gjøre det for ting du likte veldig godt? Takk for respons:)!
Maikemita Skrevet 17. april 2013 Forfatter #2 Skrevet 17. april 2013 Hei, hei, lurte på en ting: hvordan forholder dere seg til håndlagte ting fra utlandet som kan kjøpes på nettet,f.eks., barneklær, smykker, leker osv? Tenkte på noe i rettning epla.no,men at selgere av varer sitter i et annet land. Selv om side og produktbeskrivelse hadde vært på norsk, måtte dere da kommunisere med selger på engelsk ved spesielle bestillinger og kanskje overføre penger til utenlandsk bankkonto, i tillegg betale toll og moms på noen varer? Hadde det vært for vanskelig og ikke stole på eller kunne gjøre det for ting du likte veldig godt? Takk for respons:)!
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Å overføre penger til utenlandsk bankkonto ville ikke vært noe problem så lenge selger bruker paypal. Kommunikasjon på engelsk er null problem. For min del er moms og toll det eneste hinderet. Anonym poster: 4bd379c30838c8f162481ffa07affd3d
Karmosin Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Jeg handler mye på Etsy, jeg. Ikke noe problem.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2013 #5 Skrevet 18. april 2013 Kjøper en del på etsy.com. Internasjonal versjon av epla. Betaler med paypal, null problemer.
Wonders Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Jeg har egen paypal, og forholder meg kun til selgere som godtar det. Har handlet på etsy.com og fått det jeg skal ha. Veldig fornøyd. Ikke handlet over 200 kr. Har også handlet fra norsk nettbutikk, blitt lurt, åpnet krav hos paypal og fått penger tilbake fra selger, og SÅ retunerer jeg produktet. Endret 2. mai 2013 av Wonders
Amens Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Jeg bruker en del Etsy.com og det har som regel gått kjempe fint^_^ Til og med brudekjolen min ble bestilt gjennom Etsy.com;) Se etter tilbakemeldinger fra andre kunder og les produktbeskrivelsene nøye. Moms og toll får jeg av og til, men da som "forenklet toll og momsgebyr" som jeg mener å huske er på 350,-. Fikk det brudekjolen til over 6000,- og en fotoalbum til 600,-... Men ikke på alt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå