Ayesh Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Hei Jeg er en jente på 24 år, kommer fra india, historien er lang men jeg skal forkorte den. Det er slik at for 3-4 år siden valgte jeg gutten jeg ville gifte meg med. Da familien min fikk vite om ham nektet de å akseptere en gutt jeg hadde valgt selv. Som dere vet er det veldig vanlig med tvangekteskap i india/pakistan. og slik er det med foreldrene mine også. Så jeg prøvde mitt beste i 2 år prøvde å overtale dem. snakket med alle i familien men alle var imot valget mitt. for 2 år siden giftet vi oss på egenhånd. og har et veldig godt liv sammen. jeg har ingen kontakt med familien min. har ikke sett eller snakket med noen på 2 år nå. 10 dager etter at vi hadde giftet oss var det en onkel av meg som truet oss på livet. han var på jobben til mannen min og snakket med ham..onkelen min var veldg dritt sekk mot ham. når jeg fikk vite at han truer oss på livet kontaktet jeg poliiet med en gang. jeg og mannen min var på avhør og onkelen min var også på avhør. Etter det var jeg veldig redd familien min at de kan prøve å skade meg på en eller annen måte. det vi gjorde da var at vi flyttet veldig langt fra Oslo der ingen fra familien min kunne se meg eller komme å plage meg. jeg savner min mor og søster men jeg får ikke lyst til å ta kontakt med noen som helst. og de har eller ikke prøvd å ta kontakt med meg. MEN Det som er problemet nå er at min bestemor som er veldig gammel har blit syk. hun er alvorlig syk og er innlagt på sykehuset. det er mange av mine bekjente som har fortalt meg at hun savner meg og angrer over det som har skjedd,,,hun gråter for meg hele tida og vil se meg og hun vil at alt skal bli som før. Jeg har ikke lyst til å tilgi noen som helst fra familien min men når jeg tenker om bestemoren at hun er såpass syk så klarer jeg ikke å stoppe meg jeg har lyst til å dra til sykehuset for å besøke henne. PROBLEMET er at hun klarer ikke å snakke norsk og hun må alltid ha noen med seg hele tida som kan kommunisere med sykehuset. Og da er det han onkelen av meg som er med henne hele tida. og jeg tørr ikke å besøke henne hvis onkelen min er tilstede. Jeg tørr bare ikke. jeg føler at han kommer til å drepe meg..slå meg eller prøver å skade meg på en eller annen måte hvis jeg kommer plutselig foran han...hvis han putselig ser meg en dag vil han gjøre det jeg er redd for. og jeg klarer ikke å være uten å ha møtt bestemoren min. Hva skal jeg gjøre? åssen skal jeg møte bestemor? Hvem kan hjelpe meg? Jeg tenkte å ta kontakt med politiet før jeg drar til sykehuset å møter henne..om noen fra politiet kan dra med meg.....vet dere noe om det?? hvem burde jeg kontakte? JEg håper virelig at noen er villig til å hjelpe meg så fort som mulig hun er alvorlig syk..kan miste henne når som helst
leirbål Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Jeg ville kontaktet politiet og spurt om de kan hjelpe deg. Bare vær sikker på at det ikke er en felle for å finne deg.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Kontakt politiet, og lei en velvoksen vekter eller to til å følge deg på sykehuset.
petterm Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Onkelen din har neppe med seg våpen på sykehuset. Tror ikke du trenger å ha med deg politiet på sykehuset, men det er kanskje lurt å snakke med politiet på forhånd. Snakk med pleierne på forhånd så de kan være med deg/sammen med deg. Går sikkert bra. Lykke til!
Leeloo Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Jeg hadde definitivt enten leid en vekter for et par timer til å følge fra tog/fly og til og fra sykehuset, eller bedt politiet om eskorte, man trenger ikke våpen for å skade noen. Bedre føre var! 1
leirbål Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Jeg hadde definitivt enten leid en vekter for et par timer til å følge fra tog/fly og til og fra sykehuset, eller bedt politiet om eskorte, man trenger ikke våpen for å skade noen. Bedre føre var! Ja. Jeg ville ikke følt meg trygg utenfor sykehuset selv om onkelen din er igjen inne. Du vet ikke om han har ringt noen imens du er der inne. Har du ringt sykehuset og snakket med henne på telefon, og sjekket at det stemmer at hun er der, og vil ordne opp med deg?
Kara W Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Selv om onkelen din er mye på sykehuset så er det helt sikkert perioder hvor han ikke er der. Er det noen du stoler på som kan finne ut når han ikke er der? Hvis det er noen som også kjenner din bestemor godt kan de kanskje tilby seg å være hos henne så din onkel får en pause, og så kommer du på besøk i det aktuelle tidsrommet? Ønsker deg uansett lykke til, for dette kan ikke være lett for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå