Gå til innhold

Lei av useriøse menn med lav moral!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som egentlig skjer med samfunnet vårt? Før vi hadde internet så var det ute du traff din eventuelle neste kjæreste og man ble kjent via treff og direkte samtaler. Idag med internet og mange ulike treffsteder på nettet så kan folk gjemme seg bak profiler som ofte er løgn fra første til siste ord. Hvorfor velger virkelig menn og så klart sikkert også kvinner, men for meg så er nå engang menn jeg er interessert i og føler frustrasjon over, men hvorfor velger menn å gjøre slikt?

Tre ganger har jeg nå opplevd å bli kjent med menn via ett slikt treffsted og tre ganger etter å ha chattet på nettstedet, mobil, skype, utlevert info om deg selv etterhvert som man føler man kan begynne å stole på ett menneske (og ja, jeg prøver å sjekke ut opplysninger på nettet om personen hvis mulig) så begynner man å føle seg nogenlunde trygg på personen og tør å si og fortelle litt mer om seg selv. Noen ganger er det jeg som holder tilbake ett treff fordi jeg ikke har tid, andre ganger så har det vært han. Noen har jeg truffet og kjemi og praten etterpå har fortsatt vært ganske aktivt og intenst....så plutselig ut av det blå så hører man ingenting. Ingen mail, ingen sms, ingen respons når du spør om de ikke er interessert lengre...bare taushet!

Hvorfor? Er det virkelig så vanskelig å si, beklager, men jeg er ikke interessert lengre? Eller beklager, jeg har lurt deg trill rundt....kjerringa har kommet hjem fra 2 ukers ferie så thats it!...Hvor er moralen blitt av...hva får folk til å handle så useriøst?

Jeg ender ofte de to første dagene med å bli engstelig og redd for at det faktisk har skjedd personen noe, men selvsagt etter tredje dag og ingen meldinger og ei ingen notis over nylig avgått mann så forstår man jo at man igjen har blitt lurt av såkalte oppegående menn som er flink til å prate for seg....en erfaring rikere og man blir sittendes igjen med en følelse av at man ikke lengre kan stole på noen. Hvordan da tørre i fremtiden å involvere seg?

Mange av spørsmålene har jeg jo selv svaret på, men er litt interessant å vite om flere andre kvinner har opplevd det samme og hvilke tanker dere gjør dere omkring dette. Noen ganger så skulle jeg ønske man kunne bøtelegge folk som omgir seg med falske fakta for å gjøre en person trygg nok til å utveksle informasjon om en selv og bilder, selv etter at man har møtt de irl....

Anonym poster: 46d0e28cf2f8dcb42b0e43ca69543731

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Kalkunen
Skrevet

Gjelder å få ut fingeren for deg også. jeg bruker ikke tid på hun som må varmes opp lenge hvis jeg kan få det jeg vil ha raskere fra noen andre. mange kvinenr går som snegle i sirup når det kommer til å by på noe av interesse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Kalkunen: Hva legger du i begrepet "varme opp", greit å få avklart før jeg svarer :) Personlig så har jeg tydelig skrevet i min profil at jeg er ute etter ett seriøst langt forhold så ONS er ikke aktuelt. Men, jeg går ikke sakte frem i min måte å være på, har i to av de situasjonene jeg refererer til opplevd å være pådriveren og mannen har vært sirupen og da sikter jeg til ett treff for å avgjøre om der er kjemi til å bygge på noe mer for fremtiden :)

Gjest Kalkunen
Skrevet

Jeg legger i det at jeg ikke liker antydning til gjerrighet når det kommer til intimitet. Merker jeg at hun holder igjen og prøver å bruke det som forhandlingskort eller som en belønning for at jeg holder ut, så forsvinner verdien i det ganske raskt ja. Kan godt være at jeg holder på i månedsvis på ren trass bare for å få ligget med henne for så å dra min vei, så hun ikke vinner med sine skitne triks.

Noen finner sikkert ut at singeltilværelsen er for fristende eller at dama ikke var noe for dem og det er det fint lite å gjøre med. Men gjerrige damer er det verste jeg vet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, og takk for svar :). Tror neppe det er derfor disse mannfolkene "forsvant" ;). Dog så er det allikevel mer hvorfor er man så feig å stikke av uten å si noe? Skjønner de ikke at de også skaper bekymring ved en slik handling? Eller er det slik at de har så liten empati at de ikke ser konsekvensene av sine egne handlinger?

Gjest Kalkunen
Skrevet

Det er jo mye lettere da. Du må jo innrømme deg? Empati? Nei, tror ikke det handler om mangel på det. Tror mange menn har fr mye empati til å tåle å se at damer blir lei seg. Mens damer nyter den bekreftelsen at de kan såre ved å ditche/dumpe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Faller ikke det litt på sin egen urimelighet å si at de ikke tåler å se damer bli lei seg, synes det er ett svakhetstegn hos menn mer enn å kalle det empati. Empati er viljen til å vise medfølelse og såre noen er ikke medfølelse. Har du først valgt å involvere deg i ett menneske liv uansett varighet så bør du kunne være sterk nok til å stå i den negative følelsen det vil gi å se at ett annet menneske muligens blir lei seg.

Jeg har ikke noe til overs for kvinner med slike primadonne nykker hvor de nyter en bekreftelse ved å såre andre, det viser liten selvinnsikt og empati det også.

Igjen, hvilket samfunn er vi på vei mot? Følelseskaldt, umoralsk og uten medfølelse for andre? Eller er vi der allerede og nå ser vi bare begynnelsen på det som blir værre i fremtiden?

AnonymBruker
Skrevet

Igjen, hvilket samfunn er vi på vei mot? Følelseskaldt, umoralsk og uten medfølelse for andre? Eller er vi der allerede og nå ser vi bare begynnelsen på det som blir værre i fremtiden?

Jeg tror dette handler mer om unngåelse, eller på godt norsk, feighet, enn umoral osv.

Kan være at de mennene du snakker om gjerne vil si fra om at de ikke føler noen interesse lenger, men ikke tør å si fra om det. Ikke særlig hensynsfullt det heller, for deg, men det trenger ikke nødvendigvis ligge noen ondskap bak.

Just my two cents (sikkert borti natta, men ok)

Mann

Anonym poster: 7e894399ccbabf544fbbe77cc69b2470

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn desverre. Når jeg finner ut at mannen kanskje ikke er noe for meg likevel, så slutter jeg å svare. Skjønner at det er feigt gjort, men vil helst slippe å utdype hvorfor jeg ikke svarer lengre.

Regner egentlig med at de da forstår at det ikke noe fro meg akkurat. Ikke den greieste måten å avslutte på, men en gjorde sånn til meg også, og jeg tok tegningen med en gang:-) Ble jo litt lei meg,men hadde jo ikke møtt fyren, så det tok meg kort tid å komme over det.

Og for å svare en som tidligere kommenterte her i forhold til gjerrighet når det kom til intimitet. For en drittsekk du er som kan lure noen til å tro at du er interessert også dumper du de etter sex. Fysj. Slike mannfolk som deg er jeg virkelig redd for å komme ut for .Skrekk og gru:-)

Anonym poster: a8904725ea28e306070a1f9a39595ffb

AnonymBruker
Skrevet

Du er dessverre ikke alene, nei. Har gitt opp hele greia, jeg. Kom til et punkt hvor jeg rett og slett ikke lenger klarer å ta menn seriøst. Nettdating fungerer ikke for menn, det er for mange fristelser og for mye de potensielt kan gå glipp av.

Anonym poster: e9ac60a9f5d599258d7495cc3be0e864

Skrevet

Slutt med nettdating, lær deg sjekking irl.

AnonymBruker
Skrevet

You bet :) Jeg har slettet min profil så nå får ei middelaldrende kvinne kle seg opp og gå på by'n istedet....problemet at jeg er ingen "festløve" så får vel finne andre metoder å treffe folk på. Det som er så synd er at det hjelper neppe, tror folk er like feige om du treffer dem via nettet eller om du treffer dem på en pub...er de ikke interessert så dropper de vel ut via taushet uansett.

Og får å svare en lengre opp her, jeg synes feighet og moral går hånd i hånd jeg da. Det er moralsk forkastelig og feigt uansett grunn å ikke kunne være mann/kvinne nok til å si hva du faktisk føler når du ikke lengre er interessert. Ikke minst så synes jeg det er enda verre når personen kvelden i forveien avtalte ett treff med klokkeslett og sted og avsluttet med "lengter etter å treffe deg"....kvalmt spør du meg, hvis den personen visste der og da at han ikke hadde noen planer om å treffe deg...

Problemet blir jo at du ikke lengre kan stole på hva ett menneske sier til deg, alt kan jo stort sett bare være oppdiktet....må jo snart nesten kreve legitimasjon og vandelsattest :)

Generelt så synes jeg bare situasjoner som dette er trist, er mange kvinner og menn der ute som tar sånne ting veldig tungt og har problemer med å stå imot en slik behandling. Heldigvis så har jeg vært ute en vinternatt før så jeg skal nok fint klare meg, men for de som faktisk oppfører seg sånn så håper jeg kanskje denne siden av saken kan være en lite oppvekker.

Det er så enkelt å skrive "Beklager, men jeg tror ikke vi helt passer for hverandre. Håper du finner det du leter etter. Lykke til videre"....Så enkelt er det :)

• Liker 2
Skrevet

Trenger ikke å gå på byn, finn aktiviteter du kan holde på med hvor det motsatte kjønn også er tilstede. Begynn på kokkekurs, masasjekurs osv. Bedre å sjekke opp folk i hverdagen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger i det at jeg ikke liker antydning til gjerrighet når det kommer til intimitet. Merker jeg at hun holder igjen og prøver å bruke det som forhandlingskort eller som en belønning for at jeg holder ut, så forsvinner verdien i det ganske raskt ja. Kan godt være at jeg holder på i månedsvis på ren trass bare for å få ligget med henne for så å dra min vei, så hun ikke vinner med sine skitne triks.

Noen finner sikkert ut at singeltilværelsen er for fristende eller at dama ikke var noe for dem og det er det fint lite å gjøre med. Men gjerrige damer er det verste jeg vet.

Hvis du er ærlig, og ikke bare kødder, så er du min helt. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært kjekt det, men ikke alle har råd til å gå på slike kurs dessverre ^^ Dårlig råd setter ofte en stopper for en del aktiviteter, men jeg har funnet ett par ting som ikke koster noe. Uansett for min del så kan jeg fint være alene også, ikke noe stress egentlig. Bare egentlig så mye mer koselig med to :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var det jeg prøvde å gripe fatt i med mitt innlegg her. Synes fortsatt spørsmålene jeg stilte i første innlegg er veldig relevante. Hva skjer med samfunnet vårt, er vi på vei mot et samfunn uten moralske skrupler, seriøsitet og ærlighet?. Skal man ikke ha noen respekt for hverandre lengre? Egentlig så er det mer interessant å diskutere de aspektene enn mine erfaringer direkte. Kanskje enhver bør jeg seg selv litt mer i sømmene og tenker etter hvordan deres oppførsel kan påvirke ett annet menneske i de videre valg som skal tas i fremtiden. Kanskje alle disse bitre, sure kvinnene er ett resultat av hvordan menns feige oppførsel har påført dem "skader" som gjør at de helt mister troen på ærlighet og åpenhet. Hva vet jeg, men man ser vel egentlig ett mønster her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med seriøse menn med lav moral? :klo:

Anonym poster: 20c0a0fa6e767ebeecc1fd3de7c4f683

AnonymBruker
Skrevet

Hva med seriøse menn med lav moral? :klo:

Anonym poster: 20c0a0fa6e767ebeecc1fd3de7c4f683

Vi liker ikke de heller.

Anonym poster: bc2696e9512be171b1e7d4c30070c26d

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å slå av datamaskinen, gå ut i det virkelige liv og møte mennesker der? Der kan du hvertfall avsløre løgnene etterhvert som de blir servert.

Anonym poster: c485b814a69d7ed4f939c7f60170cde3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...