Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #1 Skrevet 31. mars 2004 Hva er verdt å oppleve i Trondheim på denne tiden av året? Severdigheter, butikker osv? Har aldri vært der før og ønsker meg noen tips før jeg drar... På forhånd takk :-)
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #2 Skrevet 31. mars 2004 Det spørs jo veldig hva du er interessert i da, men dersom det er fint vær, er det veldig fint å ta turen ut til Munkholmen. Perfekt sted for picnik, bading og litt kultur (omvisninger i det gamle "fangehullet" der). Om sommeren går det båter fra ravnkloa hver halvtime tror jeg. Folkemuseet på Sverresborg er fint hvis du er interessert i historie, og det er et flott friluftsområde hvis man bare vil spasere rundt også. På sommeren er det mange aktiviteter på området, spesielt i helgene. Det finnes jo også andre museer (Ringve bl.a)... Nidarosdomen er forresten et must da! Dersom du er ute etter mer "skjulte skatter", vil jeg anbefale en spasertur på Bakklandet og en tur på kafe der. Veldig koselig!!
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #3 Skrevet 31. mars 2004 * Utepils på Solsiden * Shopping (hva slags butikker liker du?) * Rusle rundt i byen å se seg rundt Massevis av severdigheter, spørs hva du er interesert i? F.eks Nidarosdomen, Erkebispegården, Stiftsgården, Sverresborg Folkemuseum, Ringve Museum, Kristiansten Festning osv
Grooo Skrevet 31. mars 2004 #4 Skrevet 31. mars 2004 Trondheim er en fin by uansett årstid! Mine favoritter er helt klart Bakklandet og caféen på biblioteket. Må bare de to stedene hver gang jeg er i Trondheim. Ellers er det koselig å bare rusle rundt i sentrum.
Gjest Moonshadow Skrevet 31. mars 2004 #5 Skrevet 31. mars 2004 Det spørs jo veldig hva du er interessert i da' date=' men dersom det er fint vær, er det veldig fint å ta turen ut til Munkholmen. Perfekt sted for picnik, bading og litt kultur (omvisninger i det gamle "fangehullet" der). Om sommeren går det båter fra ravnkloa hver halvtime tror jeg. [/quote'] Litt kaldt å bade der enda da :o Hun sa jo "på denne tiden av året"
Loolaa Skrevet 31. mars 2004 #6 Skrevet 31. mars 2004 Når det gjelder butikker anbefaler jeg tatt en tur innom Retro og Shine. Retro har mye stilige klær, men det er litt dyrt. Shine er det klær laget av en fransk designer. Det er også mange fine kunsthåndverkbutikker i Trondheim. Ellers vil jeg også anbefale en tur på Bakklandet. Det er nesten som skomakergata! Og så får du en fin utsikt over byen hvis du tar en tur opp i tårnet på Tyholt. Turistinformasjonen finner du forresten ved Trondheim Torg i sentrum.
Ingeborg Skrevet 2. april 2004 #7 Skrevet 2. april 2004 Som gammel guide der må jeg nesten skryte litt av Ringve Museum - som ikke bare er et flott museum, men som har kafeen med Trondheims desidert beste vafler! Nå om våren er det forresten nydelig i den botaniske hagen rundt der også. Skal definitivt oppom en tur i løpet av påska!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå