AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Heisann. Jeg trenger litt hjelp her. Jeg holder på å endre mitt kosthold, og ligger ok ann.. Men jeg har et lite spørsmål. Frokost... Det er veldig viktig for meg, da jeg har merket at de dagene jeg spiser frokost, så småspiser jeg ikke, og har ikke like lyst på godteri.. Så, da lurte jeg på. 40 g havregryn, kokt i vann, hvor mye kcal er det? Er det lite havregryn? Jeg tenker å ha sukrin på, og evt kanel. Og frukt eller bær på. Et eple, en banan, frossne bær ol. Er dette en ok frokost? Må jeg øke noe? Legge til noe, ta bort noe? Takk for hjelpen. Anonym poster: 4c2428364fff19cfb92bdde0618639c7 Anonym poster: 23d9d876782b0f2a79aa0d352b8d7b5b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Jeg ville lagt til litt fett, og kanskje litt mer protein. Det holder deg mett lenger. Noen hakkede nøtter og en stor skje cottage cheese eller kesam (f.eks. vaniljekesam) i havregrøten er nok. Anonym poster: 185c2a40518821eb69aeef01d6b9592d
Gjest Ciegus Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Det er en grei frokost det. Støtter forslaget om cottage cheese, det holder ikke meg mett ett minutt lenger, men det er veldig, veldig godt i havregrøt! Det finnes ingen fasit på hvor mye eller lite man skal spise til frokost. Noen foretrekker en lett frokost og en kraftig lunsj, andre må ha kraftig frokost og demper det litt på lunsjen, andre dropper både frokost og lunsj. Om du fungerer bra frem til neste måltid, er frokosten grei.
Hjertefisk Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 40g tørr havregryn er ca 150kcal. Legg til en halv oppkutta banan, ei stor skje mager cottage cheese og ei skje rosiner og du har en suuuuperdeilig havregrøt med trege kalorier og proteiner som metter lenge. Spiste dette i morrest og ble ikke sulten før det var middag nesten! Blir ca 250kcal til sammen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå