Gjest oreokaka Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 (endret) Åh. Jeg prøver så hardt med å komme i form og gå ned i vekt. Er ikke feit, men har ca 4-5 kilo for mye. Jeg prøver å holde meg mest mulig til lavkarbo (med litt godterispising dessverre). Har bare holdt på med dette i 3 uker. Holdt på med det sikkert 10 ganger før, men gir alltid opp til slutt. Og jeg klarer ikke slutte med godteri, holder på å bli sprø. Vil så veldig gjerne, men sprekker alltid. Har byttet ut småting som å eks gå til universitetet istedenfor å kjøre. Trener mellom 1 og 3 ganger i uken, men føler ikke jeg får noe forbedring. Dette alt fra en halvtime til over en time. Skal sies at dette også også skjer i perioder, så nå har jeg en ny treningsperiode. Kondisen min er ræva. Orket ikke dra til treningsstudioet idag, så tenkte jeg skulle prøve meg litt hjemme med Jillian Michaels treningsprogram. Orket bare 15 minutter, selv om jeg så veldig ville fortsette, men ikke hadde krefter til det. HJELP MEG. Hvordan klarer folk å få motivasjon til å gå ned i vekt? Tips? Endret 17. april 2013 av oreokaka
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Lurer på det samme, vil også gå ned 5 kg! Håper du får noen lure svar. Anonym poster: d846d76b4a83bd11caa0a98b1799c163
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Åh. Jeg prøver så hardt med å komme i form og gå ned i vekt. Er ikke feit, men har ca 4-5 kilo for mye. Jeg prøver å holde meg mest mulig til lavkarbo (med litt godterispising dessverre). Har bare holdt på med dette i 3 uker. Holdt på med det sikkert 10 ganger før, men gir alltid opp til slutt. Og jeg klarer ikke slutte med godteri, holder på å bli sprø. Vil så veldig gjerne, men sprekker alltid. Trener mellom 1 og 3 ganger i uken, men føler ikke jeg får noe forbedring. Dette alt fra en halvtime til over en time. Skal sies at dette også også skjer i perioder, så nå har jeg en ny treningsperiode. Kondisen min er ræva. Orket ikke dra til treningsstudioet idag, så tenkte jeg skulle prøve meg litt hjemme med Jillian Michaels treningsprogram. Orket bare 15 minutter, selv om jeg så veldig ville fortsette, men ikke hadde krefter til det. HJELP MEG. Hvordan klarer folk å få motivasjon til å gå ned i vekt? Tips? Det viktige er jo verken om du trener, spiser sunt eller lavkarbo eller gudene vet hva. Vektnedgang er ren matematikk: forbrenningen må være større enn kaloriinntaket. Mye større=rask nedgang, litt større=sakte nedgang. Om du bare switcher til lavkarbo og beholder ditt gamle inntak av kalorier kommer du aldri til å gå ned i vekt. Om du ikke klarer å slutte å spise godteri så ikke ha det i hus. Få sambo/en venninne til å handle for deg eller noe om du ikke klarer la være å kjøpe, og unngå butikker. Til slutt gir søtsuget seg. Dessuten så hjelper det å spise variert og smaksrik middag. Anonym poster: 7ac7fa749400b875fce8efcdec89fde1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Er det kunnskapen eller gjennomføringsevnen som mangler? Kunnskapene kan du kanskje få hjelp til her på kg, men du må jaggu sørge for gjennomføringen selv. Just do it. Sånn ja. Også en dag til. Og enda en dag. Keep on. Anonym poster: eba327e92c1812f9f7e8c99e5c27dccd
Kira-delta Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 Kanskje du skal begynne med en ting av gangen? Starte med å få inn en endring og legge til en ny når du har fått rutiner på f.eks kosthold?
Kira-delta Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Jeg så at det siste svaret mitt kanskje ble litt knapt. Jeg tenker at om en setter seg grandiose planer om trening og kosthold, og får et bilde av at så lenge man har streng disiplin så går man lett ned de få kiloene. Det er jo så lett for alle andre klarer det jo, men når virkeligheten kommer viser det seg at både trening, kosthold blir et digert fjell man må klatre over hver eneste dag. Jeg tror heller på at små endringer, litt og litt hver dag fører til mestring, og etterhvert mestrer man flere ting av gangen. Det tar tid å innarbeide nye rutiner, så jeg tror man bare må snuble seg over en del småsteiner først. 1
Gjest oreokaka Skrevet 17. april 2013 #7 Skrevet 17. april 2013 Jeg så at det siste svaret mitt kanskje ble litt knapt. Jeg tenker at om en setter seg grandiose planer om trening og kosthold, og får et bilde av at så lenge man har streng disiplin så går man lett ned de få kiloene. Det er jo så lett for alle andre klarer det jo, men når virkeligheten kommer viser det seg at både trening, kosthold blir et digert fjell man må klatre over hver eneste dag. Jeg tror heller på at små endringer, litt og litt hver dag fører til mestring, og etterhvert mestrer man flere ting av gangen. Det tar tid å innarbeide nye rutiner, så jeg tror man bare må snuble seg over en del småsteiner først. Ja, dette med kosthold har jeg holdt på med siden i høst. Har helt kuttet ut de trege karbohydratene, men av og til faller jeg litt ut med å kjøpe en pizza eller spise brød osv. Så det er noe jeg har arbeidet med siden i høst. Så følte meg liksom klar for treningsdelen nå, men får det virkelig ikke til. Hadde en grei treningsperiode i høst som varte i 3 måneder ca, men klarer ikke komme inn i den igjen. På de tre månedene skjedde det forresten heller ikke store forandringene, selv hvor mye jeg trente osv. Tror jeg har en stusselig kropp med uforstyrra hormoner (Lett å skylde på andre ting......).
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #8 Skrevet 17. april 2013 Nå er ikke jeg inne i lavkarbogreia, men har hørt at det er ulikt fra person til person om en kan trene og spise lavkarbo samtidig. Kanskje det ikke passer for deg? Anonym poster: 99bc9b19669fa43e8923c8ad3151a213
Kira-delta Skrevet 17. april 2013 #9 Skrevet 17. april 2013 Ja, dette med kosthold har jeg holdt på med siden i høst. Har helt kuttet ut de trege karbohydratene, men av og til faller jeg litt ut med å kjøpe en pizza eller spise brød osv. Så det er noe jeg har arbeidet med siden i høst. Så følte meg liksom klar for treningsdelen nå, men får det virkelig ikke til. Hadde en grei treningsperiode i høst som varte i 3 måneder ca, men klarer ikke komme inn i den igjen. På de tre månedene skjedde det forresten heller ikke store forandringene, selv hvor mye jeg trente osv. Tror jeg har en stusselig kropp med uforstyrra hormoner (Lett å skylde på andre ting......). jeg kan dessverre ikke mye om lavkarbo jeg heller, men kjenner igjen mye "problematikken" fra da jeg skulle begynne å bli freshere. Hvilke tanker har du om det å begynne og trene da? Har du satt deg mål, eller krav du skal oppnå i løpet av en uke/måned/år? Hvordan klarte du å motivere deg selv til å fortsette med treningen sist?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #10 Skrevet 17. april 2013 Ja, det er de 4-5 kiloene som er vanskeligst å bli kvitt. Men motivasjonen burde komme når du ser deg i speilet og ikke liker det du ser der. Slik fungerer det med meg. Jeg ser på mage, lår og rumpe og bestemmer meg å gjøre noe med det. Nå har jeg gjort masse i 3 uker og alle tre blir mye bedre. Nå er det bare 91cm rundt magen, før var det 99cm, rumpa ser bedre ut, lårene har mistet 2cm hver og ser strammere ut. Godteri spiser jeg ikke og har ikke behov for det heller. Det er bare å holde ut en stund uten sukkeret, så mister du lysten. Jeg erstatter godteri med bær, frukt og grønt. Anonym poster: b2bced06029f52d733bd7f3904e654ec 2
punkyB Skrevet 18. april 2013 #11 Skrevet 18. april 2013 Jeg tror du bare må tvinge deg på trening - så lover jeg deg at det blir lettere etterhvert. Både fordi du da har rutinene inne men fordi det vli bli gøyere å trene når man får litt bedre form. Tror hvertfall jeg :-) Du skriver treningssenter - vet ikke om de har gruppetimer der , da kunne du melde deg på timer slik at du har en avtale. Eller du kan avtale med venninner/venner , da blir det mer forpliktende. Jeg må helst unngå å komme hjemom før trening - da er det lettere å snike unna så jeg går som regel rett etter jobb. Du kan gjøre det sammme - evnt. da rett etter skole om du studerer, Mens jeg studerte syntes jeg det var fint med en pause på dagen også hvor jeg trente litt. Du må jo heller ikke gå på treningssenter - du kan gå/løpe/sykle turer ute, det viktigste er jo at man beveger seg litt. Kostholdet er ganske viktig - virker som om du har litt dreis på det. Tror det er viktig at man unner seg litt godis innimellom men at man stort sett er ganske fornuftig. Hvis du trener uten å merke noen resultater bør du vurdere om du trener riktig og hardt nok, Holder jo ikke bare å gå på trening. Tren litt skikkelig og tung styrke kombnert med litt kondisjon - da bør du kunne forvente resultater. Jeg var på foredrag med Yngar fra puls - han sa noe som er ganske så riktig - trening skal ikke nødvendigvis være gøy alltid men det må til., Lykke til ! :-)
Gjest oreokaka Skrevet 18. april 2013 #12 Skrevet 18. april 2013 Du skriver treningssenter - vet ikke om de har gruppetimer der , da kunne du melde deg på timer slik at du har en avtale. Eller du kan avtale med venninner/venner , da blir det mer forpliktende. Ja, har i det siste begynt å heller gå på gruppetimer. Har også fått ei venninne til å trene med meg, men hun har barn, så da er det litt begrenset med barnevakt (Er ikke et slikt sted hvor man kan "plassere" barna på det treningssenteret). Så, når hun ikke kan, så merker jeg det frister mer å sitte på sofaen enn det gjør å trene alene. Kanskje jeg burde prøve det du sa, å bare gå rett fra skolen til treningssenteret
Gjest Inggolf Skrevet 18. april 2013 #13 Skrevet 18. april 2013 Det høres sikkert ut som at jeg tuller nå, men jeg synes du skal starte med å endre brukernavnet ditt Min erfaring er at det er den maten man IKKE kan eller bør spise man sååå gjeeerne vil ha! Jo mer du tenker på pizza, dess mer og sterkere til du ha pizza- og så går det ikke mange sekundene før man sikler etter all junk og godteri man kommer på at finnes. Greia er altså at det er viktig å fokusere på det du KAN spise, fremfor det du IKKE KAN 1
Gjest oreokaka Skrevet 19. april 2013 #14 Skrevet 19. april 2013 Det høres sikkert ut som at jeg tuller nå, men jeg synes du skal starte med å endre brukernavnet ditt Min erfaring er at det er den maten man IKKE kan eller bør spise man sååå gjeeerne vil ha! Jo mer du tenker på pizza, dess mer og sterkere til du ha pizza- og så går det ikke mange sekundene før man sikler etter all junk og godteri man kommer på at finnes. Greia er altså at det er viktig å fokusere på det du KAN spise, fremfor det du IKKE KAN Haha jeg tenkte også på det med brukernavnet mitt, men det er jo ok å kose seg i ny og ne! Ja, det er sant Har den siste uken heller kost meg med smoothie enn å spise godteri, så er fornøyd med det så langt Håper bare det varer.
Gjest *MaggieQ* Skrevet 19. april 2013 #15 Skrevet 19. april 2013 Ikke sett deg selv på diett og fokuser på alt du ikke kan spise. Tenk livsstil Spis litt av alt og hold fokuset på en mer aktiv livsstil så vil du gå ned i vekt på sikt
Gjest Beano Skrevet 19. april 2013 #16 Skrevet 19. april 2013 Først og fremst slutt å klag så mye! Om du skal ned i vekt må du sørge for å spise 500 kalorier MINDRE enn det kroppen din trenger, samtidig som hyppig fysisk aktivitet er nødvendig. Problemet kan være at du mister motivasjonen fordi du begynner på et altfor høyt nivå. Det er viktig at du er obs på at i begynnelsen kan du ta det roligere. F.eks løp i 30-40 minutter totalt: Løp i 2 minutter i ganske høy hastighet og ta en pause på 2 minutter. Og etter 2 uker kan du trappe det opp til 3 eller 4 minutter med løping. Jillian Michaels videoene er veldig tøffe og jeg prøvde meg på Killer Buns and thighs så jeg forstår hvorfor du bare klarte 15 min. Du må bare vite at når du verker i kroppen og når du er andpusten og vil bare legge deg ned, er det en bra følelse. Hvis du ikke har den opplevelsen når du trener betyr det at du ikke trener godt nok, og du vil kun oppnå minimale resultater. Det er viktig at du tenker på resultatene og hvor bra du vil se ut når du trener hyppig og hardt. Jeg løper også 3-4 ganger i uken og da med en venninne. Begge motiverer hverandre til å fortsette når man helst vil stoppe og det er virkelig oppløftende å ha en treningsbuddy. Noe du kunne tenkt deg å finne?
Gjest Aoki Skrevet 19. april 2013 #17 Skrevet 19. april 2013 Jeg har det ganske likt,,så du er ikke alene i hvertfall.
Gjest oreokaka Skrevet 20. april 2013 #18 Skrevet 20. april 2013 Først og fremst slutt å klag så mye! Om du skal ned i vekt må du sørge for å spise 500 kalorier MINDRE enn det kroppen din trenger, samtidig som hyppig fysisk aktivitet er nødvendig. Problemet kan være at du mister motivasjonen fordi du begynner på et altfor høyt nivå. Det er viktig at du er obs på at i begynnelsen kan du ta det roligere. F.eks løp i 30-40 minutter totalt: Løp i 2 minutter i ganske høy hastighet og ta en pause på 2 minutter. Og etter 2 uker kan du trappe det opp til 3 eller 4 minutter med løping. Jillian Michaels videoene er veldig tøffe og jeg prøvde meg på Killer Buns and thighs så jeg forstår hvorfor du bare klarte 15 min. Du må bare vite at når du verker i kroppen og når du er andpusten og vil bare legge deg ned, er det en bra følelse. Hvis du ikke har den opplevelsen når du trener betyr det at du ikke trener godt nok, og du vil kun oppnå minimale resultater. Det er viktig at du tenker på resultatene og hvor bra du vil se ut når du trener hyppig og hardt. Jeg løper også 3-4 ganger i uken og da med en venninne. Begge motiverer hverandre til å fortsette når man helst vil stoppe og det er virkelig oppløftende å ha en treningsbuddy. Noe du kunne tenkt deg å finne? Ja, jeg trener alltid til jeg er andpusten og helst vil legge meg ned på bakken for å dø litt. Har ei venninne som jeg har startet å trene med, men hun har barn og ingen kjæreste som evt kan passe på ungen mens hun trener, så kan være litt stressende å få til barnevakt av og til (er dessverre ikke sånt på treningssenteret). Normalt pleier vi å gå på 2 gruppetimer sammen i uken, noe som jeg syntes er kjempegreit å gå på. Da vet jeg at jeg jobba hardt i en time, for pleier å være helt skjelven i beina når jeg går ut av treningssenteret. Men som sagt så er det ikke alltid det skjer, så da prøver jeg meg heller litt hjemme. Syntes ikke det er så veldig stas å gå alene på gruppetimer når alle andre er så mye sprekere enn meg der, føler jeg må komme meg i litt bedre form før jeg går dit alene... Hehe.
Sassenach Skrevet 20. april 2013 #19 Skrevet 20. april 2013 Greie huskeregler trenerne mine lærte meg i fbm. trening: * 2 ganger i uka for VEDLIKEHOLD. * 3 ganger i uka for FORBEDRING. Mao. hvis du ønsker å se forbedring = tren minst 3 ganger i uka. :-)
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #20 Skrevet 20. april 2013 Jeg gikk ned 8 kilo av å spise lite og ofte. Altså, jeg gikk ifra å spise 3 ganger om dagen, til 7. Jeg gikk en liten tur hver dag, ikke noen tur jeg ble kjempe sliten av, men mer en tur for å kose meg. Og jeg byttet ut mange av produktene med sunnere produkter Buttet også ut buss/bil med å gå kortere strekninger. Jeg mener nøkkelen er å finne noe som ikke blir for vanskelig, men noe du kan menstre, går du ikke ned i vekt av det, kan du foreksempel øke treningen. For meg har det aldri funket med lavkarbo og dietter, fordi det blir så "hardt" at jeg ikke finner motivasjon til å fortsette. Anonym poster: 7b3d430b5798d6150eae85ff595a2881
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå