absinthia Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 I ettermiddag da jeg rørte rundt i komposten, løp det plutselig en mus over til den andre kanten der nede. Antar at det er flere der inne. Lurer på om den/de kom seg inn gjennom en glippe i lokket, eller andre ting som kunne ha skjedd, når komposten plutselig ble skeiv i vinter - kanskje pga snøen? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt de som ikke innbefatter musefeller, da jeg har blitt ufattelig pinglete med årene. ...og så jeg som kan masse om kompost og hvordan rette opp i det som går galt, men museplage i varmkompost kan jeg ingenting om, for det skal jo liksom ikke skje når den er " musesikra". Hjelp... er såvidt jeg tør å løfte på lokket!
Kvist Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 De flytter vel når sommeren kommer? Jeg hadde tenkt "stakkars små, har dere vært så kalde i vinter at dere har funnet ut av musesikringen dere da" og så hadde jeg latt dem bli. Du trenger ikke være redd for å åpne lokket, mus gjør deg ingenting. De holder seg for seg selv stort sett, og oppi komposten får de vel ikke gjort stor skade heller. 1
absinthia Skrevet 18. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2013 (endret) De flytter vel når sommeren kommer? Jeg hadde tenkt "stakkars små, har dere vært så kalde i vinter at dere har funnet ut av musesikringen dere da" og så hadde jeg latt dem bli. Du trenger ikke være redd for å åpne lokket, mus gjør deg ingenting. De holder seg for seg selv stort sett, og oppi komposten får de vel ikke gjort stor skade heller. jeg vet de ikke er farlige. Har jobbet på gård og er vant til å se dem utendørs eller i fjøs, men når de kommer andre steder, f.eks inn i huset eller i veksthuset mitt når jeg drev gartneri, blir jeg plutselig fryktelig nevrotisk. Merkelig, men sant! Da er de ikke søte små mus lengre, men små skumle " gremlins" - antagelig fordi de alltid kommer så brått på! ..og så er jeg redd for å skade noen når jeg rører litt i komposten med kompostlufteren. Har funnet ut at jeg kan kjøpe noe som heter " museskrekk" og er omtrent det samme som møllkuler, det skal visst få dem til å holde seg borte. Må bare finne en måte å feste en pose på, inn under lokket Endret 18. april 2013 av absinthia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå