Gå til innhold

Hjelp...! Sønnen min på 19 mnd blør ifra tannkjøttet når vi pusser tennene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen opplevd det..? Og hva kan det være? det var ganske mye blod men selfølgelig pga det var blandet med spytt.... men siden jeg er pappaen hans så blei jeg ganske panisk uansett ... :S Jeg greide ikke og lokalisere blødningen pga litt mye protester fra junior... Er det en grunn for og dra til tannlegen/Legen ? Hørte det at barnehagen hadde merket det for et par mndr siden og sjekket da munnen hans men fant ingen ting... Setter pris på alt av svar....! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Kan det være en ny tann som er i ferd med å bryte fram?

Skrevet

Ny tann, betennelse i tannkjøtt?

Skrevet

Det er godt mulig .. greide som sagt ikke og lokalisere blødningen... :S

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som bare skjer en og annen gang, så ville jeg nok slått meg til ro med at det var noe uskyldig. Ny tann, kanskje han har bitt seg i kinnet/tunga, at du har pusset litt hardt. Men om du ser at dette er noe som skjer oftere, evt om du klarer å lokalisere det, og det er på samme sted, så ville jeg tatt ham med til tannlege. Jeg har selv hatt periodontitt, og det er grusomt å behandle om det går for langt. :-/ Men merkes det tidlig, så er det enkelt å behandle, så ikek vær redd for å dra til tannlege en gang for mye. Og det er fortsatt gratis for barn, så bruk tilbudet når du trenger det nå. :)

Anonym poster: 6c297c04a12e607f632948f137dc175f

Skrevet

Herregud! :fnise: Jeg klikket meg inn på tråden fordi jeg lurte på hvorfor i all verden TS pusser tennene på sin 19 ÅR gamle sønn! Leste biiittelitt feil der, ja!

• Liker 3
Skrevet

Betent tannkjøtt kan lindres ved å børste tannkjøttet også. Etterhvert vil du se at blødningen gir seg. På meg var det effektivt og ble anbefalt av tannlegen min.

Skrevet

Bleker han tennene?

Skrevet (endret)

Bleker han tennene?

Javisst bleker han tennene på sin 19 mnd. gamle sønn.... ;) (Ca 1,5 år.)

Endret av leirbål
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, trodde først at det stod 19 ÅR! :P

Anonym poster: 1b8a9caa940c19fed6812d672c51c4ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare bra at det blør, for da blir såret renset. Det er ikke noe farlig å blø fra tannkjøttet.

Får sønnen din mye dårlig mat?

Anonym poster: 63f4e061873d237020183d2a6d27cc69

Skrevet

Bentent tannkjøtt / børstet for hardt er de to vanligste grunnene :) prøv å børst tannkjøttet forsiktig fremover og se om det blir bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...