Gå til innhold

Hvordan bli den heldige utvalgte til å leie!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg befinner meg i den situasjonen at jeg skal leie et rom i en leilighet/kollektiv. Bor i en by hvor det VIRKELIG er kamp om benet (storby, ikke i norge) har vært på min første visning, og blir litt satt ut av hele situasjonen. Jeg liker ikke å "selge meg inn", prøve å fremstå som et utrolig kult og åpent menneske, eller være veldig "på", men man må jo gjøre en innsats.

Da jeg var på visningen nå er jeg søt hyggelig og smilene, stilte litt spørsmål, men kom ikke på så mye, da jeg synes alt så fint ut. Skriver meg så på liste, osv, hun stiller meg noen spm osv, men alt gikk veldig! fort. Så var jeg ute igjen, og lurte på om jeg egentlig gjorde dette "riktig"?

Skal på endel visninger fremover og da de fleste visninger her har 10-15 mennesker innom som alle er interessert, så må jeg legge en slagplan.

Hva ville dere lete etter i en leietaker på visning? Noen tips til hvordan man kan stikke seg ut i mengden? Do's and Dont's?

Jeg tror hun fikk et godt intrykk av meg, men er redd jeg kanskje var litt stille, ikke ga et "tydelig" nok intrykk. Man skal jo bli litt "kjent" også. Ble også litt nervøs. Vet jo ikke hvordan andre er på visning, så vil gjerne høre med dere?

Anonym poster: d5a7f1d03d82f65403629a014d290732

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Still relevante spørsmål og vær hyggelig. Ta gjerne med en liten "CV" med bilde av deg, navn, hva du driver med, kontaktinfo og evt. navn og kontaktinfo på referanser. Det hjelper utleier på å huske deg.

Anonym poster: 95b1b07a873af47f01c4b008a254b300

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller dyp utringning og et kort skjørt? :P

Anonym poster: 26aceeebd26e3c598488392281894b5a

AnonymBruker
Skrevet

Eksen og jeg var i en lignende situasjon her i Norge for noen år siden. Vi hadde stort hell med å koste på oss annonse i avisen. Fra å tape alle visninger, gikk vi til å ha tilbud om enevisninger på et halvt dusin leiligheter i løpet av dagen avisen kom ut. Kan det være en idé der du bor?

Anonym poster: e24111ac26857ec4039d827d319d8633

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk på å spørre hvor kirken ligger i forhold til leiligheten. Det gir inntrykk av at du/dere ikke er slike som fester eller gjør ugagn og i stedet er hederlige, redelige og ærlige mennesker.

Anonym poster: 29636036fa9d3da065313e995fa2c4b5

• Liker 1
Skrevet

jeg vil også anbefale å legge inn en annonse i lokalavisa. ellers vil jeg råde deg til å prøve å få til private visninger. i den leiligheten jeg bor i nå kunne jeg ikke komme på fellesvisningen, men fikk en privat visning noen dager seinere og de valgte meg fordi de ble bedre kjent med meg da jeg kom alene :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Husk på å spørre hvor kirken ligger i forhold til leiligheten. Det gir inntrykk av at du/dere ikke er slike som fester eller gjør ugagn og i stedet er hederlige, redelige og ærlige mennesker.

Anonym poster: 29636036fa9d3da065313e995fa2c4b5

Uhhh. Smart :laugh:

Skrevet

Stemmer også for forslag med en CV over tidligere bosteder du evt. har hatt. Gjorde jeg og samboeren og utleier var så fornøy at vi tilogmed slapp å betale depositum!:P

Om du ikke har hatt tidligere bosteder, kan du jo alltids sette opp referanser fra klubber, foreninger, ol. du kanskje er med i?:)

Ellers er det jo bare å spørre om det vanlige; bussholdeplass, gå-tid til sentrum, eller hva som nå er relevant.

Skrevet

Hvis noen hadde hatt med en cv på visning hos meg(og den så grei ut vel og merke) så tror jeg at jeg hadde valgt den eller de bare pga det! Bare litt om hvem det er, hva personen jobber med/studerer, referanser og gjerne et bilde!

Ellers bruker jeg bare å velge den eller de jeg tror kommer til å bo lengst og jeg føler vil klare å betale leia og oppføre seg.. nå leier jeg ut for 4 gang på litt over et år så kanskje slutte å følge magefølelsen :P

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de ovenfor: Ha med referanser fra tidligere steder, det viser at du er til å stole på. Kle deg anstendig, smil og vær hyggelig. Hvis du har en grei jobb ville jeg nevnt det, sånn at de vet du er en sikker betaler, noe jeg tror står høyt på lista over hva utleier ønsker! ;) Lykke til!

Anonym poster: 064c71635502bd5e9ee53f5a03fb4ee0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...