Gå til innhold

Bryllupsgave til x'en..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min X giftet seg for noen måneder siden. (Vi er fortsatt gode venner)

Jeg har enda ikke fått hilst på hans utkårede, men det har vi planer om å gjøre noe med i nær framtid.

Jeg syns jo jeg da bør stille med bryllupsgave, men hva dette skal være er jeg heller usikker på.

Jeg kjenner jo ikke henne og aner ikke hva slags smak hun har.

Ikke har jeg stort med penger å bruke akkurat nå heller, men han er en god venn og fortjener en oppmerksomhet i den anledning.

Så hva i alle dager kjøper man ?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

En pyntedings? Eller en globus?

Gjest Anonymous
Skrevet

Siden bryllupet allerede har vært tror jeg at jeg ville tatt med en skikkelig blomsterbukett/-oppsats, evt. puttet en vinflaske oppi en blomsterkurv.

Hilsen Lille meg

Gjest GreenSky
Skrevet
Siden bryllupet allerede har vært tror jeg at jeg ville tatt med en skikkelig blomsterbukett/-oppsats, evt. puttet en vinflaske oppi en blomsterkurv.

Hilsen Lille meg

Ja, det var en god ide.

Skrevet

Hun drikker visst ikke, så vinflaska må jeg nok sløyfe

Gjest GreenSky
Skrevet
Hun drikker visst ikke' date=' så vinflaska må jeg nok sløyfe[/quote']

alkoholfri?

Skrevet

Hun drikker såvidt jeg har forstått bare vann.

Er litt usikker på hvor mye/lite jeg skal og bør legge i dette, siden bryllupet var for en stund siden, og siden jeg bare kjenner en av dem (men han kjenner jeg jo til gjengjeld også veldig godt), men ikke aner hvordan den andre er.

Jeg tenker at legger jeg for mye i det, så kan fruen misforstå, og legger jeg for lite i det så kan han ta det ille opp...

Skrevet

Jeg synes du skal ta utgangspunkt i hans smak, jeg da. Greit å ta hensyn til henne, men da kan hun se på blomstene og han drikke vinen.

Eller hva med en presskanne med en pose kaffe til?

Eller så har jeg også gitt bort en pakke med servietter, lys, evt en brikke eller to krus som matcher. Det kan være ganske nøytralt og jeg opplever at det er ting man kanskje ikke kjøper seg selv.

Gjest Anonymous
Skrevet
Er litt usikker på hvor mye/lite jeg skal og bør legge i dette, siden bryllupet var for en stund siden, og siden jeg bare kjenner en av dem (men han kjenner jeg jo til gjengjeld også veldig godt), men ikke aner hvordan den andre er.

Hvis jeg har forstått deg rett skal dere på besøk til dem snart!?! Da kan jo gaven også være en "besøksgave", og damen bør ikke være fornærmet dersom den blir for dyr. Hvis du tar med deg 300-400 kroner i en blomsterbutikk av det litt mer kreative slaget og forklarere situasjonen, er jeg sikker på at de hjelper deg. Synes du beløpet er litt mye, ville jeg gått for Tusenfryds forslag om hyggelige krus mm. De er lettere å finne i alle prisklasser. Jeg har inntrykk at det er vanskelig å få en blomsterkvast under 300,- dersom du ikke kjøper en ferdig oppsatt en.

Hilsen Lille meg

Gjest Anonymous
Skrevet

Eller hva med å lage en kurv med litt forskjellig "godt" opp i??? Konfekt, en god olje/eddikk ol? Eller vannkaraffel fra Rosenthals???

Skrevet

Hva med en kurv hvor du putter oppien pen boks med nykvernet kaffe eller te i løs vekt, servietter, kjeks og ost f.eks. og en blomst?

Skrevet

Synes ideen til Anki 1971 var veldig søt.

Men var jeg deg ville jeg ikke gitt noen gave. Både min mann og jeg er gode venner med våre Xer, men på bryllupsdagen holdt de seg "unna". De gratulerte i etterkant, men ikke noe gaver eller slikt. Og det synes jeg egentlig var veldig deilg. En X flamme sendte en SMS dagen før og da klikka jeg helt. ( men da var jo bryllupsnervene på høykant også da :-) )

Bryllup er en dag for brud og brudgom, og Xer eksisterer liksom ikke.

Skrevet

Synes det kommer veldig an på hva slags forhold man har til X'er, Snuppelure. Min X oppbevarte brudekjolen min i en drøy måned før bryllupet, for at min kjære (eller barna våre) ikke skulle få noen sjanse til å sniktitte. Det var faktisk min kjæres ide også.

Og min eks ble invitert i bryllupet også (dvs bryllupsfesten). Det var en avgjørelse som føltes naturlig for oss begge (min kjære og meg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...