Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min er av den litt sjalu sorten, spurt meg mye om kompisenen mine. Han selv har ingen venninner. Jeg har svart ærlig på spørsmål..for ærlig viser det seg. Glapp nemlig ut av meg at jeg og en venn har hatt en flørten tone, men som ikke betyr noe. Har kjent denne mannen i 16 år. Så ble det mye masing om denne mannen og hvilken tone vi har mellom oss nå og om jeg har hatt sex med han. Igjen ærlig; innrømmet roting/tafsing som skjedde 6 mnd før jeg og typen ble sammen samt sex en gang for 15 år siden..videre at den flørtne tonen var noe jeg sluttet med når jeg var/er i et forhold. Nå vil ikke typen at jeg skal ha kontakt med vennen min, og det synes jeg er trist..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg er enig med kjæresten din.

• Liker 23
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Ingen andre enn deg selv kan bestemme hvem du har kontakt med. Bare nevner det.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Sier seg selv at typen til TS ikke vil ha konkurranse i fra alskens back-up løsninger som TS ønsker å ha til "a rainy day".

Hadde jeg vært han så hadde jeg bedt TS dra til helvete hvis hun ikke kvitta seg med denne såkalte "kompisen" ASAP; sammen med alle andre lik han.

Endret av Steinar40
  • Liker 9
Skrevet

Her vil jeg si at det er forskjell på null-kontakt og å insistere på hyppig kontakt, å reise på helgetur med kameraten osv. Du bør akseptere at et tett forhold til vennen ikke er forenlig med å ta vare på det forholdet du er i.

Skrevet

Mulig at de to kan omgås? Slikt roer seg ofte om den sjalue parten blir kjent med "trusselen", så om de er personer så kan trives i hverandres selskap kan det være noe å vurdere.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Her vil jeg si at det er forskjell på null-kontakt og å insistere på hyppig kontakt, å reise på helgetur med kameraten osv. Du bør akseptere at et tett forhold til vennen ikke er forenlig med å ta vare på det forholdet du er i.

Helt enig her!

Skrevet

Typen min er av den litt sjalu sorten, spurt meg mye om kompisenen mine. Han selv har ingen venninner. Jeg har svart ærlig på spørsmål..for ærlig viser det seg. Glapp nemlig ut av meg at jeg og en venn har hatt en flørten tone, men som ikke betyr noe. Har kjent denne mannen i 16 år. Så ble det mye masing om denne mannen og hvilken tone vi har mellom oss nå og om jeg har hatt sex med han. Igjen ærlig; innrømmet roting/tafsing som skjedde 6 mnd før jeg og typen ble sammen samt sex en gang for 15 år siden..videre at den flørtne tonen var noe jeg sluttet med når jeg var/er i et forhold. Nå vil ikke typen at jeg skal ha kontakt med vennen min, og det synes jeg er trist..

Igjen ærlig; innrømmet roting/tafsing som skjedde 6 mnd før jeg og typen ble sammen samt sex en gang for 15 år siden.

Klassisk situasjon som nok en gang bekrefter at menn og kvinner har vansker med å KUN være venner, og berettiget sjalusi for partneren. VENNER føler man ALDRI på noe tidspunkt for å undersøke nærmere på det planet. I så fall ville kvinner også snust hverandre i halsgropa (for ikke å si rumpa) før de ble venninner, og menn ville strøket hverandre på ryggen...

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ut i fra den tiden som har gått så høre du voksen ut, TS.

Da antar jeg at 'typen' din også er voksen i antall år ?

Forstår ikke helt hvorfor en voksen mann skal nekte et annet voksent menneske kontakt med en gammel venn, - selv om den gamle vennen og du har hatt noe dere imellom engang.

Jeg ville blitt litt bekymret jeg, siden han 'typen' din nekter deg å ha kontakt med en av dine venner, og siden du gir inntrykk av å underkaste deg 'typen' sine bestemmelser over hvem du skal få 'lov' av ham til å omgås.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ut i fra den tiden som har gått så høre du voksen ut, TS.

Da antar jeg at 'typen' din også er voksen i antall år ?

Forstår ikke helt hvorfor en voksen mann skal nekte et annet voksent menneske kontakt med en gammel venn, - selv om den gamle vennen og du har hatt noe dere imellom engang.

Jeg ville blitt litt bekymret jeg, siden han 'typen' din nekter deg å ha kontakt med en av dine venner, og siden du gir inntrykk av å underkaste deg 'typen' sine bestemmelser over hvem du skal få 'lov' av ham til å omgås.

Og grunnen til at du syns en ny kjæreste skal måtte akseptere at du fortsatt omgås alle dine tidligere seksuelle relasjoner er da?

Endret av Steinar40
  • Liker 4
Skrevet

Tror du må finne ut hva som betyr mest for deg TS. Kjæresten din eller kompisen din. Da burde valget være enkelt......

Gjest Lille-pus
Skrevet

Og grunnen til at du syns en ny kjæreste skal måtte akseptere at du fortsatt omgås alle dine tidligere seksuelle relasjoner er da?

Herre Jesus da mann !

TS snakker om en mann hun hadde en affære med for 15 år siden :klaske:

- og så hadde de en liten 'fling' et... halvt år... før hun måtte den karen som nå er helt på tuppa.

Hvor mange lange forhold var det du sa du hadde bak deg, Steinar ?

Bare sånn at vi få litt innblikk i hvilken erfaring du bugger de firkantede oppfatniingene din på.

Yepp. Nå synes jeg du er helt på bærtur her.

• Liker 7
Skrevet

Herre Jesus da mann !

- og så hadde de en liten 'fling' et... halvt år... før hun måtte den karen som nå er helt på tuppa.

Bare sånn at vi få litt innblikk i hvilken erfaring du bugger de firkantede oppfatniingene din på.

Men du klarer altså ikke å svare på mitt spørsmål.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du ha kontakt med denne vennen da TS? Skjønner at kjæresten din reagerer jeg.... Selv om det er 15 år siden dere hadde sex, med litt småflørting like før du traff din nåværende. Er jo litt mer enn vennskap da vil jeg si....

AnonymBruker
Skrevet

Ikke aksepter at kjæresten din dikterer hvem du er sammen med, og fortell ham at han rett og slett må stole på deg.

Anonym poster: 7e2bcd0414e9b356d468999f9956cea5

Skrevet

Ikke aksepter at kjæresten din dikterer hvem du er sammen med, og fortell ham at han rett og slett må stole på deg.

Og skal han kunne stole på TS så må faktisk TS oppføre seg deretter.

• Liker 2
Skrevet

Vennskap er vennskap, og sex er sex. To vidt forskjellige ting.... Jeg hadde i alle fall reagert dersom min kjæreste var venn med ei jente som han i tillegg hadde hatt sex med, og tidligere flørtet med. Da ligger det en latent tiltrekning der, selv om hendelsene er tilbake i tid. Og man må da kunne få si ifra til kjæresten sin at man ikke liker den slags forhold, uten at man skal komme med utsagn som at "man selv bestemmer hvem man vil omgås". Dette vitner om veldig lite respekt for andres følelser.

Skrevet

Herre Jesus da mann !

15 år er lang tid, men det har alltid vært en flørtende tone, og det at de hadde en "fling" for seks måneder siden sier sitt. Jeg er helt enig med Steinar, og jeg er i et sunt forhold. Det å bruke hans manglende erfaring som argument blir for dumt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og skal han kunne stole på TS så må faktisk TS oppføre seg deretter.

Ja og det innebærer at hun ikke har sex med ham igjen, nå er han jo kun en venn, så hva er problemet? Jeg bryr meg pent lite om samboeren min flørter me andre, eller har jentevenner, så lenge det ikke skjer noe. Jeg har også guttevenner, inkl ekser, og vi stoler på hverandre.

Gjest Lille-pus
Skrevet

La oss ta et helt konret eksempel som sette hele forbudsstrategien i et interessant lys:

Ok, la oss si at det herved er forbudt å se, omgås i selskap eller ha som venn en tidligere sexpartner.

Hvordan løser man da dette når en kar har bodd sammen med noen, har barn med noen og på toppen av alt har et vennsskapelig forhold til denne kvinnen han både bodde med (og antas ha 'pult på' både før og etter at de fikk barn sammen).

De ser hverandre med jevne mellomrom, uten 'anstand', og de møtes jammen meg i diverse selskap også !

Skal vi som kommer inn nå nedlegge forbud på den linje noen i denen tråden legger opp til ? ;)

.... eller er det annerledes med en ex sexpartner man har barn med ? Elsket man dette mennesket mindre enn man elsket et menneske man hadde en kort affære med ?

Noen som klarer å se at her er det mye argumentasjon i enkelte svar som ikke 'henger på greip' ;)

Og Steinar, du svarer like mye på mitt spørsmål om erfaring som jeg svarer på ditt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...