lell Skrevet 17. april 2013 #1 Del Skrevet 17. april 2013 Når dere har tatt f.eks hvit vasken med masse hvite sokker, hvordsn vet dere hvem sine sokker det er? Her i familien har flere like store føtter og av og til har jeg få sokker i skuffa mi. Hvordan gjør dere det? En litt morsom problemstilling :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 17. april 2013 #2 Del Skrevet 17. april 2013 Alle får hver sin farge, og klipser sammen sokkene når de kaster dem til vask http://minesokker.no/sokkeklyper-sokkeclips 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #3 Del Skrevet 17. april 2013 jeg har rett og slett bare satt alle sokkene i en og samme skuff på vaskerommet. Anonym poster: 41867f28b84d2c5a683a5f83168d3caa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. april 2013 #4 Del Skrevet 17. april 2013 Vi bruker fra samme beholdning. Ikke gutten, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 17. april 2013 #5 Del Skrevet 17. april 2013 Vi bruker om hverandre. Kun svarte ! Minsten har jo egne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 17. april 2013 #6 Del Skrevet 17. april 2013 Har heldigvis ingen hvite sokker i huset, og de andre ser vi forskjell på utfra størrelse. Jeg har 37, mannen 44. og lille mini sine er enkel å sortere ut. Om sokkene er helt like har det vel ikke noe å si hvilken skuff de er i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 17. april 2013 #7 Del Skrevet 17. april 2013 Mannen bruker bare svarte. Jeg bruker bare nylonstrømper, eller tynne ullsokker i hvitt/beige. Jeg har prøvd meg på sorte sokker noen ganger, selv de med små blomster og hundevalper på. Men de forsvinner alltid ned i mannens skuff og blir for store for meg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 17. april 2013 #8 Del Skrevet 17. april 2013 Her har mannen bare svarte. Jeg har ingen sokker som er helt svarte selv. Det er ganske bevisst. Det kan være smart å bruke sokker som har en bord øverst oppe på sokkene (for deg som er dame). Eller at du som dame bruker sokker med mønstre/ulike farger. I alle fall med mindre du har en kleskode på jobb som krever svarte sokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 17. april 2013 #9 Del Skrevet 17. april 2013 Her har vi ingen hvite sokker, men det har hendt at mannen plutselig har hatt mine blomstrete sokker på seg.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #10 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg, mannen min og eldste sønnen vår bruker de samme (stort sett svarte) sokkene. Så har jeg noen fargevarianter selv.... Anonym poster: e0fa2f4e0c144dc9f6d48382a2c4714e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 17. april 2013 #11 Del Skrevet 17. april 2013 Gutta har nesten samme størrelse alle 3,de får fikse sokkesorteringa selv. Mine er mer femi så de får jeg ha i fred 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #12 Del Skrevet 17. april 2013 Hva med å ha hver sine vaskenett? Anonym poster: 7295dd31e0a66993f1131f69c5000aa2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #13 Del Skrevet 17. april 2013 Vi har ganske lik str på sokkene (ettersom det er ganske stort spenn på hvilke str de skal passe). Men hans er utelukkende sorte med en farget kant eller dagene på (type 7-pakninger fra Dressmann), resten er mine. 2-åringens er ikke så vanskelig å plukke ut. Anonym poster: 020c7e0e9033583b98b9ff307c7147af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adera Skrevet 17. april 2013 #14 Del Skrevet 17. april 2013 Vi har forskjellige farger på sokkene våre heldigvis, mannen sine er grå (han kjøper pakker med 7 par billig, enklere å finne par på den måten, hehe) og eg bruker som regel ankelsokker Men egne vaskenett eller sokkeklips med forskjellig farge høres ut som ein god ide om dere har like sokker i noenlunde samme størrelse! Evt. bare fordele parene jevnt blandt de som bruker samme str. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 18. april 2013 #15 Del Skrevet 18. april 2013 Mine er såpass feminine at jeg får ha de i fred. Mannens er i str 45 så de er enkle å finne frem. Guttene derimot har en fellespott som de bruker om hverandre. Svigermor løste visst problemet med å sy i ett farget sting øverst på alle sokkene, da de var 3 som brukte samme størrelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 18. april 2013 #16 Del Skrevet 18. april 2013 Vi har alle i samme skuff og bruker de samme. Når jeg bodde hjemme gav mamma ut i forskjellige kurver, fylte på de som var tommest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 18. april 2013 #17 Del Skrevet 18. april 2013 Jeg og jentene bruker sokker om hverandre. Etter vaske fordeles omtrent lik mengde i forskjellige skuffer går en tom forsyner vi oss i en annens skuff. Mannen får stort sett har sine i fred da de er alt for store til alle oss andre. Etter opprydding i avdeling "enklinger" ( noe jeg haaaater) med ujevne mellomrom har alle mengder med sokker, så tappes lageret langsomt til vi er nødt til å sortere igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 18. april 2013 #18 Del Skrevet 18. april 2013 ungene bruker helfarget sokker, og de har hver sin størrelse (veldig stor forskjell). Mannen min og jeg bruker sokker med mønster, og hvis har hver vår størrelse ) Såh, jeg har kvinnesokker og mannesokker, og må bare skille mellom mønster/ikke-mønster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 18. april 2013 #19 Del Skrevet 18. april 2013 Mannen sine er i str 46, så lett å skille ut de. Jentene derimot har ca like stor str som meg, så der går det i surr av og til, særlig på ullsokker som vi har brukt nå i vinter. Vanlige sokker kan vi skille litt på, da minsten har litt barnslige sokker, og tenåringen en annen type sokker. Egentlig så gjør det ikke så mye, er skuffen min tom så kikker jeg i jentene sine skuffer om mine sokker ligger der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 18. april 2013 #20 Del Skrevet 18. april 2013 Vi har hver vår vaskepose:) (4 stk) som vi legger våre sokker i:) så hos oss har vi aldri sokke problemer:) fordi mannen min bruker svarte sokker og svarte ullsokker jeg bruker fargerike halvsokker og ullsokker Datteren min bruker mye rosa og hvite sokkker med morsomme motiv Sønnen min bruker mørkeblå og røde sokker mest med bilder på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå