AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Noen klarer ikke å dy seg, men må bare rope ut så fort de ser noe de ikke liker, eller kanskje bare er annerledes fra deres egen livsstil, enten det dreier seg om hårsveis/yrke/tatovering/familieforhold. "Æsj, så stygg!" "Går ikke an å leve sånn vel!" Og så videre, og så videre... (For ordens skyld, jeg snakker nå om valg som ikke er farlige for noen, og når personen som skiller seg ut ikke forsøker å "misjonere" for sin livsstil, bare rolig holder på med sitt.) Spesielt ofte er det kanskje på nettet, der terskelen kanskje er lavere, og man kan unnskylde seg med at sjargongen er slik. "Kom deg av internett hvis du ikke takler å bli kalt feit og kvalm i en diskusjon!" Dette skjer også i virkeligheten(om ikke hver dag eller hele tiden), der man kan oppleve alt ifra å bli ropt etter og pekt på, til å bli sladret om av mennesker man ikke har personlig kontakt med overhodet. Det som er interessant med slike mennesker er at de kan slenge ut alt mulig til andre, men nåde den som slenger noe tilbake til dem, da kan det bli drama... Selv er jeg ingen engel, det hender ofte at jeg synes det andre gjør er mindre ålreit, men jeg sier det ikke til dem med mindre de selv kommer til meg for å høre min mening, og da forsøker jeg å si det på en så hensynsfull måte som mulig. Er det den som blir lei seg over kjipe kommentarer som har problemer? Hvordan klare å bli mer "tykkhudet" i møte med slike mennesker? Merker at jeg kan gå fra situasjoner med en klump i halsen. En kommentar (i virkeligheten eller på nettet) kan være nok til å ødelegge dagen i en vanskelig periode, når det har kommet hundre- eller tusenvis av slike kommentarer gjennom et helt liv. Venter spent på når den første "Herregud, det er internett, jente. Ta deg sammen, tåler'u ingenting, eller?" Aner mulig ironi her. Anonym poster: 4ec6844d8ffff2977770cf7d20e75a33 5
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 For det første så er det jo ganske vanlig at ærlighet og frekkhet går hånd i hånd. Har egentlig ikke noe godt svar selve problemstillingen, jeg ser bare på dem som dumme uansett.
Gjest .-L-. Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 (endret) Jeg er av den typen på kg i alle fall, men irl så holder jeg kjeft da jeg ikke vil skape dårlig stemning rundt meg. Jeg har noen slike i vennegjengen som kan være slitsom å være rundt, men jeg holder munn og tar ikke en konfrontasjon før de virkelig går over streken. Jeg kan være ganske hard når jeg sier i fra, men jeg har lært meg å ikke ta hver eneste ting som irriterer meg. Så ja, man tilpasser seg dem så godt man kan. Når de virkelig går bananas sier man i fra, selv om de blir sure. Folk kan si hva de vil om meg så lenge det faktisk er sant, jeg blir sint hvis de sier noe som ikke stemmer. Endret 17. april 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Folk som er frekke, og kaller dette ærlighet, er som regel bare veldig usikre. De trenger å rope litt høyere en alle andre, bare for å være sikker på at de blir hørt. Slike folk takler man best ved å overse de værste "utbruddene". evnt bare nikke på hode og si "jaha" og glemme hele greia så fort som mulig. Avsporinger og avbrytelser funker også. Eller aller best - "ro deg ned". Kan til tider være frekk jeg og, så helt greit å bli minnet på dette Jeg tar ikke frekke kommentarer seriøst (ikke kan jeg fortvente seriøsitet om jeg er frekk heller). Anonym poster: 9adf42c3dec5dc89b16b97e3eae4a384
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 Måten jeg håndterer slike mennesker på når de kommer med sine "ærlige" meninger som grenser til frekkhet, er å svare de at jeg ikke er et døyt interessert i hva de mener og hadde jeg ønsket deres mening hadde jeg spurt om den selv! Det pleier å virke særdeles bra og de tier etter det
Gjest fools Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 Det som er morsomt med denne typen personer er at de sjelden tåler å høre de samme frekke kommentarene selv, er min erfaring. Har vært borti noen gjennom årene og har opplevd at de blir kjempefornærmet hvis noen er like frekke mot dem. Jeg har tatt igjen med samme mynt et par ganger og det taklet de ikke, men hvis de vil at jeg skal tåle så får også de tåle. Egentlig er det bare å ignorere denne type mennesker, de er usikre og tar det igjen på andre for å hevde seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå