Gå til innhold

Fra enslig til sambo


Tundra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvorfor ikke prøve trygdekontoret? Det er vel de som betaler ut trygden?

Ellers så melder du jo flytting til folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du flytter sammen med en mann du har barn med, eller du gifter deg er du pliktig til å melde dette til trygdekontoret fra samme måned. Derfom du flytter sammen med en mann du ikke har barn med, og en av dere har hjemmeboende særkullsbarn, behøver du ikke å gjøre noe før du får novemberskjemaet i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du flytter sammen med en mann du har barn med' date=' eller du gifter deg er du pliktig til å melde dette til trygdekontoret fra samme måned. Derfom du flytter sammen med en mann du ikke har barn med, og en av dere har hjemmeboende særkullsbarn, behøver du ikke å gjøre noe før du får novemberskjemaet i posten.[/quote']

Ja, du kan være samboer i 12 av de siste 18 mnd før du mister utvidet barnetrygd. Men dersom du gifter deg med en mann hvor en av dere (eller begge, for den saks skyld) har særkullsbarn, MÅ du melde fra til trygdekontoret, ellers vil du få krav om tilbakebetaling av utvidet barnetrygd.

At folkeregisteret registrerer at dere er gift, hjelper ikke for trygdekontoret, dessverre :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk
[At folkeregisteret registrerer at dere er gift' date= hjelper ikke for trygdekontoret, dessverre :evil:

Slapp å melde fra jeg! Fikk brev i posten om at jeg mistet mine stønader noen uker etter at jeg ble gift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Slapp å melde fra jeg! Fikk brev i posten om at jeg mistet mine stønader noen uker etter at jeg ble gift!

Da er du heldig!

Vi endte med tilbakebetalingskrav på utvidet barnetrygd for 6 mnd. Vi trodde helt oppriktig at det ville holde å melde fra når skjemaet kom i november, men dengang ei.

Pusekatt (ikke innlogget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...