Gjest Gjest Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Datteren min er snart 3 år og bruker bleier. Vi jobber med å slutte med dette, men har ikke kommet i mål ennå. Nå fikk vi høre fra en vikar i barnehagen at hun måtte ha truse utenpå bleiene eller body, fordi de faller ned. Synes dette høres rart ut, annet enn at hvis bleien blir så tung fordi den er full, da burde de jo byttet den forlengst. De faste på avdelingen har aldri sagt noe om dette. Hun bruker ikke body, rett og slett fordi hun mange ganger vil gå på do og da blir det mye styr med av og påkledning og søling etc.. Vi har aldri hatt det problemet hjemme men bruker up and go-bleier, det gjør de ikke i bhg. Noen som jobber i bhg som har noen innspill her? Er dette et vanlig problem?
Gjest pysepusen Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Jeg ser at det lett kan bli en problem på min sønns bleier i barnehagen. Han får jo ikke ha Up&Go der. Tapen går så lett opp. Det er vel bare til å ha truser oppå?
Gjest Magdalene Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Er det noe problem at hun har på truse da?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Synes det er vanskelig å få en truse til å henge utenpå de bleiene jeg. Ta med up & go bleier og be dem bruke dem..
Gjest Magdalene Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 (endret) Synes det er vanskelig å få en truse til å henge utenpå de bleiene jeg. Ta med up & go bleier og be dem bruke dem.. Folk med litt erfaring og forståelse forstår hvorfor det ikke brukes up&go i bhg. Endret 17. april 2013 av Magdalene 1
Gjest pysepusen Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Vanskelig å få truse til å sitte utenpå bleien? Kjøp boxere? Jeg forstår godt hvorfor de ikke vil ha Up&Go i barnehagen.
Muscae Skrevet 17. april 2013 #7 Skrevet 17. april 2013 Dette har jeg aldri vært borti før... Kan det være at vikaren ikke fester bleiene godt nok? Altså stramt nok? Ellers er det ingenting i veien for at dere bruker UP AND GO når hun slutter med strømpebukse eller stilongs. Da er det enkelt å bare dra av et av buksebeinene og træ på ny bleie
Gjest lisha Skrevet 17. april 2013 #8 Skrevet 17. april 2013 Datteren min er snart 3 år og bruker bleier. Vi jobber med å slutte med dette, men har ikke kommet i mål ennå. Nå fikk vi høre fra en vikar i barnehagen at hun måtte ha truse utenpå bleiene eller body, fordi de faller ned. Synes dette høres rart ut, annet enn at hvis bleien blir så tung fordi den er full, da burde de jo byttet den forlengst. De faste på avdelingen har aldri sagt noe om dette. Hun bruker ikke body, rett og slett fordi hun mange ganger vil gå på do og da blir det mye styr med av og påkledning og søling etc.. Vi har aldri hatt det problemet hjemme men bruker up and go-bleier, det gjør de ikke i bhg. Noen som jobber i bhg som har noen innspill her? Er dette et vanlig problem? ser i barnehagen til datteren min hadde samme problemet når hun brukte bleier! de som festet på bleiene fester tapen så langt ut på sidene at bleien ikke får noe hold i. det var ofte den hang så vidt på, eller va så skjev på at de likegodt kunne latt være å ta den på!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #9 Skrevet 17. april 2013 Hva er galt med å bruke up&go i barnehagen? Anonym poster: fc0f105d57d3a779959e860333764957
ViljaH Skrevet 17. april 2013 #10 Skrevet 17. april 2013 Hva er galt med å bruke up&go i barnehagen? Anonym poster: fc0f105d57d3a779959e860333764957 Alle klærne må av, mens for vanlig bleie kan buksene være på under skiftet. Stor forskjell i tidsbruk. Og de ønsker å korte ned tid brukt på bleieskift, ordne med hvem sine klær og ting alt er, så de kan bruke tiden på barna.
ninjamamma Skrevet 17. april 2013 #11 Skrevet 17. april 2013 Gå en Str ned i bleiene hun bruker I bhg!
Harlekin Skrevet 18. april 2013 #12 Skrevet 18. april 2013 Det er jo bare å feste dem skikkelig, det. I hvert fall hvis det er de samme bleiene dere bruker hjemme. Det kan jo være de har fått fatt i et parti bleier med dårlig lim, men mest sannsynlig fester de ikke bleiene skikkelig i barnehagen. Merkelig, dette er jo noe de burde bli gode på etterhvert
leirbål Skrevet 18. april 2013 #13 Skrevet 18. april 2013 Spør de faste i barnehagen. Om de ikke har opplevet det, be dem lære opp vikaren til å feste bleier skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå