Gå til innhold

Familievernkontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan min eks ha kontakt og jevnlige møter ang vår situasjon med familievernkontoret, uten at jeg blir informert?

Han er en notorisk løgner, men meget flink til å manipulere.

Gjennom rettsapparartet via rettsmekling har jeg fått presset gjennom en samværskontrakt. Kan denne endres på, uten å gå til rettsak?

Av erfaring vet jeg at, 90% av det han truer med er løgn, men jeg blir engstelig for barna.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan min eks ha kontakt og jevnlige møter ang vår situasjon med familievernkontoret, uten at jeg blir informert?

Gjennom rettsapparartet via rettsmekling har jeg fått presset gjennom en samværskontrakt. Kan denne endres på, uten å gå til rettsak?

Av erfaring vet jeg at, 90% av det han truer med er løgn, men jeg blir engstelig for barna.

Han kan være i møter der ja, og du får ikke vite om det. Det vil ikke bli tatt opp i en eventuell rettssak da, og det er ikke med samme mekler som dere går til sammen.

Dere kan vel bli enige om å endre avtalen, men den kan ikke endres uten ditt samtykke i så fall :)

Anonym poster: 4d60d459cc5bb7aed7cb6511bdb2ddc6

Skrevet

De på familievernkontoret har ingen myndighet. De skal hjelpe dere å bli enige/løse konflikter, eller man kan gå dit alene for å få råd. Du trenger ikke bekymre deg for dette, om han går dit vil det ikke ha noe å si.

AnonymBruker
Skrevet

Alle har lov til å bestille enetimer hos http://www.bufetat.no/familievernkontor/ . Et rettsforlik har samme virkning som en dom i saken, jfr. http://www.domstol.no/DAtemplates/Article____3090.aspx . Dvs. den kan ikke endres på uten at dere begge er enige.

Anonym poster: f1610bf4fb45645de34e8c806eda3057

Skrevet

Men kan man bli enige om å endre avtalen når det er et rettsforlik?

Jeg trodde det fungerte som en dom, og at da måtte man evt gå til sak...???

Så at han går til fam.vernkontoret er på en måte en form for terapi. Kun for hans egen del??

Kan man bruke det til det?

Han har nemlig forpliktet seg til terapitimer i forbindelse med rettsforliket.

Så det hadde jo vært flott om han tok det alvorlig...

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal man gå til sak om, hvis man er enig? Domstolen har nok å holde på med, er ikke nødvendig å ha rettsak om ting man er enige om. :)

Skrevet

Så at han går til fam.vernkontoret er på en måte en form for terapi. Kun for hans egen del??

Ja, det er helt vanlig å bruke familievernkontoret til terapi for å snakke om problemer i forholdet, med samlivsbruddet etc. (enten for seg selv eller som par).

http://www.bufetat.no/familievernkontor/parterapi-og-familieterapi/

AnonymBruker
Skrevet

... Så at han går til fam.vernkontoret er på en måte en form for terapi. Kun for hans egen del??

Ja, man kan bruke familievernkontoret til dette. :) Du har imidlertid ikke innsyn i hva som kommer frem i timene der.

Skrevet

Så fint at det fungerer slikt på familievernkontoret. Det var jeg ikke klar over.

Minst like glad ble jeg for å høre at han faktisk går i terapi.

Takk for svar:o)

Gjest lurepågjest
Skrevet

Han kan være i møter der ja, og du får ikke vite om det. Det vil ikke bli tatt opp i en eventuell rettssak da, og det er ikke med samme mekler som dere går til sammen.

Dere kan vel bli enige om å endre avtalen, men den kan ikke endres uten ditt samtykke i så fall :)

Anonym poster: 4d60d459cc5bb7aed7cb6511bdb2ddc6

Litt nysgjerrig på hvordan du vet at det ikke er samme mekler?
AnonymBruker
Skrevet

Litt nysgjerrig på hvordan du vet at det ikke er samme mekler?

Jeg er ikke den du siterer, men jeg vet i hvert fall at den man går i terapi hos og mekler ikke får være samme person. Er midt i et samlivsbrudd nå, og gikk først alene til samtaleterapi, så var vi til mekling, og hun jeg var hos terapi hos sa at man ikke kunne få samme person som mekler (sikkert pga at de skal holde seg nøytrale).

Anonym poster: b380c284749bf5a72b75bbbc82e528a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...