Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange er klokka her når den er 9:00 i London? Er så forvirret etter at vi skrudde klokka frem! (idiotisk igrunn spør du meg).

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Normalt vil den være 10 her da, men er ikke sikker på om Norge og England stiller klokka helt på likt.

Skrevet

Hvorfor er det denne tidsforskjellen melllom UK og oss egentlig? De ligger vel ikke i en annen tidssone sånn geografisk? Eller de gjør kanskje det når jeg tenker meg om? Gjelder denne sommer- vintertid stillingen av klokka alle land? Noen som vet?

Skrevet

Hele Europa (Storbritannia inkludert) skifter til sommer- og vintertid samtidig.

Gjest rabrabara
Skrevet

Vi har stilt klokka i England og er en time etter, som vanlig. Min indiske kollega sier at de ikke stiller om klokka, kanskje fordi dagen er stort sett like lang der hele året..

Skrevet
Hele Europa (Storbritannia inkludert) skifter til sommer- og vintertid samtidig.

nei!

jeg husker desverre ikke hvilket, men ett av landene Estland, Latvia, Litauen, Polen har ikke sommertid.

det var veldig forvirrende da vi reiste der husker jeg..

Skrevet
Alle de fire landene du nevner har sommertid på lik linje med resten av Europa.

??

Merkelig!

Da jeg reiste der sommeren 2002 var det i alle fall ett eller annet som var "rart" med klokka, og jeg tror det var at et av landene ikke hadde sommertid..

Men det kan jo være at jeg husker feil :oops:

Skrevet
Hvorfor er det denne tidsforskjellen melllom UK og oss egentlig? De ligger vel ikke i en annen tidssone sånn geografisk? Eller de gjør kanskje det når jeg tenker meg om? Gjelder denne sommer- vintertid stillingen av klokka alle land? Noen som vet?

Egentlig så ligger tilogmed Norge i tre forskjellige tidssoner.. Heldigvis benytter man stort sett nasjonale tidssoner!

http://www.timeanddate.com/norsk/omtidssoner.html

Skrevet

Duverden!! :o

"Uff, denne jet-lag'en asså!! Var og besøkte ei venninne på Stovner i helga skjønner du..." :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...