Gå til innhold

Store vinduer - interiør hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fire store vinduer ved siden av hverandre på den ene langveggen på stua. Karmene er ikke så veldig brede, men får plass til små pynteting og små planter. Synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal ha det, noen som har tips? Gjerne lamper osv:-)

Anonym poster: 80f49e1f69423e565ce30e591f8b791a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke at det er en fasitt eller noe, men jeg kan vise deg bilder av hva jeg har i vinduskarmen iallfall! Har cirka 15 cm kant.

img3676m.jpg

img3677s.jpg

img3678r.jpg

Edit: og angående lampe! Kjøpte nylig en lampe (som jeg ikke har fått satt på plass enda), som ser da slik ut: klabb-bordlampe__0138837_PE298651_S4.JPG

Vurderte også disse lampene:

arstid-bordlampe__0178305_PE244171_S4.JPG

marby-bordlampe__0177174_PE279517_S4.JPG

Men det er lov å ha en litt morsom lampe! Se f.eks på fretex, der er det veldig mange stilige lamper (med fantastiske lampeskjermer!).

Endret av jolia
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at det er en fasitt eller noe, men jeg kan vise deg bilder av hva jeg har i vinduskarmen iallfall! Har cirka 15 cm kant.

img3676m.jpg

img3677s.jpg

img3678r.jpg

Edit: og angående lampe! Kjøpte nylig en lampe (som jeg ikke har fått satt på plass enda), som ser da slik ut: klabb-bordlampe__0138837_PE298651_S4.JPG

Men det er lov å ha en litt morsom lampe! Se f.eks på fretex, der er det veldig mange stilige lamper (med fantastiske lampeskjermer!).

Takk for svar:-) vinduene tar hele plassen i stua, så synes der er viktig å fremheve på en fin måte:-)

Har kjøpt inn en liknende lampe, tror jeg må ha flere, og kanskje noen hengende også?

Skrevet

img3676m.jpg

img3677s.jpg

img3678r.jpg

Oi!! Den nye lampen din var utrolig fin. Hvor er den kjøpt? :)

Skrevet

Takk for svar:-) vinduene tar hele plassen i stua, så synes der er viktig å fremheve på en fin måte:-)

Har kjøpt inn en liknende lampe, tror jeg må ha flere, og kanskje noen hengende også?

Hvor store er vinduene dine? De har noen skikkelig fine lamper på Ikea, og om de ikke er så brede kan man jo henge den i vinduet. Hvilken stil er du på jakt etter? Bor du alene og kan ha det litt "jentete" eller bor du sammen med kjæresten som foretrekker en litt "nøytral" stil?

Skrevet

Oi!! Den nye lampen din var utrolig fin. Hvor er den kjøpt? :)

Ikea! Og den finnes også i både lys rosa og i lilla. :)

Skrevet

Ikea! Og den finnes også i både lys rosa og i lilla. :)

Aah, det hadde jeg ikke trodd. Lyste (!) liksom ikke Ikea av stilen. Den skal få plass på vurderes-sterkt-listen :)
AnonymBruker
Skrevet

Hvor store er vinduene dine? De har noen skikkelig fine lamper på Ikea, og om de ikke er så brede kan man jo henge den i vinduet. Hvilken stil er du på jakt etter? Bor du alene og kan ha det litt "jentete" eller bor du sammen med kjæresten som foretrekker en litt "nøytral" stil?

Vinduene er 110 brede og 140 høye. Blir så fort lei, så skifter ganske ofte, men akkurat nå går det i hvitt, og pastellfarger som blå/turkis og lilla + litt sølv. Bor med mannen, men så lenge det ligger et par puter i sofaen, klager ikke han;-)

Skrevet

Vinduene er 110 brede og 140 høye. Blir så fort lei, så skifter ganske ofte, men akkurat nå går det i hvitt, og pastellfarger som blå/turkis og lilla + litt sølv. Bor med mannen, men så lenge det ligger et par puter i sofaen, klager ikke han;-)

Bor du i nærheten av Ikea elle Plantasjen har de veldig mange fine blomster for tiden. Jeg liker best de falske, siden de ekte bare dør fra meg. :P Ikea har også veldig mange fine vaser!

Åhlens har veldig mye fint nips! Som te-lyse-stakene (om man kan kalle det for det?) som ser ut som bjørkestamme. Disse var også stilige, som lys!

Ser også at det er mange som har fine bøker i vinduskarmen, eller skilt (men jeg hater de bokstavene HOME eller LOVE, det er blitt så "stereotypisk" at jeg har fått skikkelig avsmak). Dessverre bruker kjæresten min vinduskanten som bord, så han setter kaffekopper der hele tiden!

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i nærheten av Ikea elle Plantasjen har de veldig mange fine blomster for tiden. Jeg liker best de falske, siden de ekte bare dør fra meg. :P Ikea har også veldig mange fine vaser!

Åhlens har veldig mye fint nips! Som te-lyse-stakene (om man kan kalle det for det?) som ser ut som bjørkestamme. Disse var også stilige, som lys!

Ser også at det er mange som har fine bøker i vinduskarmen, eller skilt (men jeg hater de bokstavene HOME eller LOVE, det er blitt så "stereotypisk" at jeg har fått skikkelig avsmak). Dessverre bruker kjæresten min vinduskanten som bord, så han setter kaffekopper der hele tiden!

Et par timer unna IKEA, men går ann å ta seg turen, må ha litt nytt til kontor også.

Enig med deg ang. planter, har ikke så grønne fingre :P

Har litt diverse nips der, men føler det ser så uoversiktelig ut, vinduene tar jo opp hele den ene veggen.

Men tusen takk for tips:-)

Ang. Love bokstavene.. Jeg har kastet mine:p

• Liker 1
Skrevet

Et par timer unna IKEA, men går ann å ta seg turen, må ha litt nytt til kontor også.

Enig med deg ang. planter, har ikke så grønne fingre :P

Har litt diverse nips der, men føler det ser så uoversiktelig ut, vinduene tar jo opp hele den ene veggen.

Men tusen takk for tips:-)

Ang. Love bokstavene.. Jeg har kastet mine:p

Ti pluss-poeng, minst! :P

Lykke til :)

Skrevet

Ingenting - jo mer nips og rot, jo mer rotete blir helhetsinntrykk. Alt i alt samler slikt bare støv.

Invester heller i noen få objekter som du virkelig liker - noen mindre skulpturer, skikkelig kunst på veggene og så videre for å skape litt mer personlig stil.

Men så er jeg intens hater av nips og synes absolutt ikke at man må ha noe på vinduskarmene. Det ser jo så ufattelig mye finere ut uten!

Skrevet

jeg har litt under 50 cm dyp vinduskarm og vinduet er 2 m høyt. har to fine kaktuser der (skal jo litt til for at de dør), en hvit elefant (prikk lik den jolia hadde), en laidback Buddha i sølv og en rustikk vase med en lang grein med blomster (falsk) :) synes jeg har nok nå, men hvis jeg skulle byttet ut noe med belysning ville jeg ha valgt noe sånt:

1000002657256.jpg

Indiska

7330024512832.jpg

Bohus

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et tips til deg, less is more :) Har 2 store vinduer jeg også, og en lampe på hver, og det er det hele. Blir veldig rotete når en har både det ene og det andre, får et rotete inntrykk.

Anonym poster: 442f6180f39177c88a6eb271cb01a3b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også ca like store vinduer (men jeg har bare 2 ved siden av hverandre). Den ene er helt tom, og i den andre står to kuler med telys. Liker det enkelt ;) I tillegg er all pynten i veien dersom jeg skal trekke for lamellene..

Anonym poster: d0a4e54bd57b10e6030f9f1a628301d4

Skrevet

jeg har litt under 50 cm dyp vinduskarm og vinduet er 2 m høyt. har to fine kaktuser der (skal jo litt til for at de dør), en hvit elefant (prikk lik den jolia hadde), en laidback Buddha i sølv og en rustikk vase med en lang grein med blomster (falsk) :) synes jeg har nok nå, men hvis jeg skulle byttet ut noe med belysning ville jeg ha valgt noe sånt:

1000002657256.jpg

Indiska

7330024512832.jpg

Bohus

ÅÅååå, elsker Indiska! Og Kremmerhuset. De har alltid så mye fint, masse små Buddha'er, elefanter og slike fine ting. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...