AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Jeg er veldig glad i honning og lurer på om dette er noe man kan spise selv om man slanker seg? Anonym poster: 8dfca3cf01152c23aa1c9953950184f1
Gjest navnelapp Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Honning er veldig energitett, og inneheld store mengder glukose og fruktose, altså reine sukkerstoff. No inneheld honning andre ting og som er bra for kroppen, som enzymer, sporstoff og mineralar, men det bør ikkje utgjere ein stor del av kostholdet ditt viss du vil gå ned i vekt. Korleis brukar du det?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Om du ønsker å kutte karbohydrater, så nei. Om du slanker deg ved å begrense kaloriinntak, så ja - men da bare en begrenset mengde. Det er korrekt som Alt godt sier; det inneholder mange kalorier - kan sammenlignes med sukker - men det kan brukes i begrensede mengder. Anonym poster: 208bc589d94d33ee2d202aedecfb9c5c 1
Supraspinatus Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Honning vil gjøre at du får lyst på mer. Så uansett om du kutter karbohydrater eller fett bør du holde dette til et minimum. Om du skal benytte litt søtning i noe er jo honning forsåvidt et bedre alternativ enn farin, men det er aldri et godt alternativ til noe.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 Honning er veldig energitett, og inneheld store mengder glukose og fruktose, altså reine sukkerstoff. No inneheld honning andre ting og som er bra for kroppen, som enzymer, sporstoff og mineralar, men det bør ikkje utgjere ein stor del av kostholdet ditt viss du vil gå ned i vekt. Korleis brukar du det? Jeg bruker ca 10 gram over yoghurten min, det ble cirka 35 kalorier i honning, og det er jo ikke så ille? Honning vil gjøre at du får lyst på mer. Så uansett om du kutter karbohydrater eller fett bør du holde dette til et minimum. Om du skal benytte litt søtning i noe er jo honning forsåvidt et bedre alternativ enn farin, men det er aldri et godt alternativ til noe. Honning har aldri gjort at jeg får lyst på mer. Anonym poster: 8dfca3cf01152c23aa1c9953950184f1
Gjest navnelapp Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Jeg bruker ca 10 gram over yoghurten min, det ble cirka 35 kalorier i honning, og det er jo ikke så ille? Honning har aldri gjort at jeg får lyst på mer. Anonym poster: 8dfca3cf01152c23aa1c9953950184f1 Neida, det er heilt ok. Og den "cravingen" som Supraspinatus snakkar om oppstår når du er "sukkeravhengig", eller du har gått lenge med kaloriunderskot, og ikkje et skikkelege måltid som mettar. Vert du god og mett med mat utan for mykje kaloriar veltar ikkje ei skei honning lasset. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #7 Skrevet 17. april 2013 Neida, det er heilt ok. Og den "cravingen" som Supraspinatus snakkar om oppstår når du er "sukkeravhengig", eller du har gått lenge med kaloriunderskot, og ikkje et skikkelege måltid som mettar. Vert du god og mett med mat utan for mykje kaloriar veltar ikkje ei skei honning lasset. Nettopp. PAsser på å spise godt og sunt gjennom hele dagen ( er lavkarber, men hater smaken av stevia og sukrin så bruker honning i yoghurten ) og har aldr hatt behov for å fråtse i søtt. Anonym poster: 8dfca3cf01152c23aa1c9953950184f1
Løvetanten Skrevet 17. april 2013 #8 Skrevet 17. april 2013 Poenget var at sukker er sukker uansett. Mengden "gode" stoffer i 10 gram honning er marginal, så med mindre det er for smakens skyld så er det akkurat det samme hva slags sukker du bruker.
Gjest navnelapp Skrevet 17. april 2013 #9 Skrevet 17. april 2013 Poenget var at sukker er sukker uansett. Mengden "gode" stoffer i 10 gram honning er marginal, så med mindre det er for smakens skyld så er det akkurat det samme hva slags sukker du bruker. Men når ein skal slanke seg så er faktisk det totale kaloriinntaket det viktigaste. Så viss det gjer at ein får i seg ein god frukost, som mettar lenge, så har det lite å seie så lenge ein ikkje let det "ta av".
Løvetanten Skrevet 17. april 2013 #10 Skrevet 17. april 2013 Ja, hvis man slanker seg på kaloriunderskudd og ikke på lavkarbo. Uansett vei så må man ta det med i dagsregnskapet, enten som kalorier eller som karbohydrater 1
Gjest navnelapp Skrevet 17. april 2013 #11 Skrevet 17. april 2013 TS har vel ikkje sagt noko om lavkarbo? 1
Løvetanten Skrevet 17. april 2013 #12 Skrevet 17. april 2013 Eller om noe annet... Annet enn at hun slanker seg. Hva er poenget? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå