AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 For noen vil nok dette innlegget virkelig høres ut som om jeg har få bekymringer i livet, men ok, jeg lar det stå til. Datteren min på snart 14 er en helhjeltet beliber. For lenge siden ga hun uttrykk for at hun virkerlig ønsket å dra på konserten han skulle holde på Telenor Arena. Ettersom vi bor avsides og landt pokker i vold avfeide jeg det. For det første kunne jeg ikke sendt henne alene, i tillegg måtte også lillesøsteren ha fått vært med, ellers hadde det vært urettferdig, mente jeg. Tilsammen hadde dette blitt en høy pris for reise, overnatting og konsert (mange tusen). I tillegg måtte vi ha tatt fri både fra skole og jobb i allefall 2 dager. Snill og veloppdragen som hun er har hun ikke mast så mye om konserten, men akseptert neiet. I går var hun helt knust. Satt forran dataen hele ettermiddagen og kvelden og fulgte med på oppdateringer fra konserten. Hun har ikke vært sint eller slikt, bare lei seg. Sa veldig lite. Jeg prøvde å trøste og følge med. Tror det hjalp litt. Men jeg antar det blir enda værre for henne når skolevenninner som har vært på konserten kommer hjem og forteller om alt det fantastiske de har opplevd. Jeg blir så lei meg i hele mitt mammahjerte. Hvorfor forstod jeg ikke hvor mye dette hadde betydd for henne? Hvorfor bestilte jeg ikke billetter til oss? Hvorfor hadde jeg glemt at jeg hadde akkurat de samme følelsene da jeg var 14? Føler meg som den kjipeste mammaen i hele verden. angrende belibermamma Anonym poster: 08d2393c70a67bd62777ee9fe3d8c16d 22
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Jeg skjønner deg godt, at du har kjipe følelser nå. Men dette hysteriet blir nok slutt etter denne uka er over. Da er det ikke fullt så ille for henne mer. Og selv om mange av venninnene hennes kanskje var der, så er det sikkert minst like mange på skolen som synes det bare er teit med Bieber-hysteriet. Hva om du finner noe annet som dere kan gjøre, en liten helgetur ettellerannet sted, shopping i Oslo med teater/show om kvelden, ballett i Operaen eller noe annet litt utenom det vanlige som "påskjønnelse"? Fint at snille jenter som henne ser at det ikke bare er dumt å være lydig, men at det kan lønne seg. Anonym poster: 4aeff0e16dfbf8e389c3a46f9ec28dca 22
Gjest Tuva Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Ikke tenk sånn. Man skulle gjerne gitt barna sine himmelen og stjernene, om man kunne... men det kan man ikke. Om du tenker på hvor mange unge jenter som fikk sett konserten, kontra alle dem som ikke fikk sett den, så forstår du kanskje at de aller fleste er i din datters sko...
Gjest Spiderpig Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Hva med å bestille billett når han har konsert i et annet land? Flybilletter utenfor sesong bør ikke være så fryktelig dyrt og hotell blir jo billigere enn hotell i Oslo. Så kan dere ta en jentetur til utlandet og se han? Var ihvertfall sånn faren min løste det når han knuste konsert-drømmen til søsteren min, og det ble ikke mye dyrere men det ble mye hyggeligere 48
Populært innlegg For the ladies Skrevet 17. april 2013 Populært innlegg #5 Skrevet 17. april 2013 Unger har bare godt av å ikke få alt de vil, og ikke minst lære seg at de ikke kan vinne hver gang for å si det slikt. Hørtes ut som en flink beliber du har og er jo bare å forvente at hun kommer til å hauke over pcen og følge med når hun ikke er der selv. Sundt for barnet rett og slett mener jeg. Ikke noe å ha dårlig samvittighet for i det hele tatt. 52
Chloe- Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Du er hvertfall ikke ukas verste beliebermamma: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=737496#entry12548939 12
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #7 Skrevet 17. april 2013 Jeg tror du skal være glad du ikke dro. Søsteren min på 20 var der og hun sa at det var for det første utrolig kaldt og stå i køen. Når de kom inn, presset folk hele tiden og det var varmt, trangt og dårlig luft. Jeg syntes ikke datteren din kanskje er gammel nok i tilfelle det skulle ha skjedd noe. Hvis dere skulle dratt så ville jeg prøvd å få sitteplasser. Ønsker du sitteplasser, så er det mange sider som selger billetter til i morgen. Du kan jo overraske henne? Anonym poster: 59ad774d2e9f36c3bdb3587c31d5d685 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #8 Skrevet 17. april 2013 Kunne kanskje klart å skaffe billetter. Det skulle jeg gjerne ha spandert på henne. Problemet er å komme seg til og fra Oslo. Med tog rekker vi knapt fram. Tror det vil bli for mye tull med orging og tid. Da må vi reise i natt og vil ikke være i Oslo før ca 15.03 på torsdag. Hvordan skal jeg da komme meg til Telenor Arena? Hvor skal vi overnatte og når skal vi dra hjem? Flyprisene er helt syke, har ikke råd til det. Å kjøre er urealistisk, det vil jeg aldri klare. ts Anonym poster: 03757bf6af490512849a836bcf340991
Chloe- Skrevet 17. april 2013 #9 Skrevet 17. april 2013 Hva med i Stockholm 22-24 april? Da har du liiitt bedre tid på deg. Transportutgiftene blir høyere, men både bo og billett er nok litt rimeligere. 2
Gjest *M* Skrevet 17. april 2013 #10 Skrevet 17. april 2013 Går det ikke shuttlebusser fra Oslo til Telenor Arena? Mener de sa noe om det på radioen i går morges. Står sikkert info på Telenor Arena sine sider.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #11 Skrevet 17. april 2013 Jeg synes det er helt forferdelig at både foreldre og skoler lar ungjentene bli så hysteriske. Om det verste i livet hennes er at hun ikke kom seg på den konserten så har hun det bra! Herregud, tentamener blir flyttet og foreldre kjøper billett, reise og hotell for mange tusener. Det er så virkelighetsfjernt at jeg har ikke ord! Anonym poster: 05269cd09b192eb24d12ff30f08e26a4 20
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #12 Skrevet 17. april 2013 Virker som at mange tror det bare er å "gjøre de godt igjen" ved å skaffe henne billett på en konsert her eller i utlandet. Verden er ikke så enkel! Det vil bli en kostnad på flere tusen kroner uansett hvordan man gjør det. I tillegg tar det mye tid. De fleste jeg kjenner kan ikke bare ta seg fri noen dager og gjøre sånt. Jeg hadde helt sikker gjort akkurat som ts i en lignende situasjon. Slik blir det klasseskiller i Norge. Synd men sant! Anonym poster: a5860a520c7ee906a0acb27aac02c7a6 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #13 Skrevet 17. april 2013 Jeg synes det er helt forferdelig at både foreldre og skoler lar ungjentene bli så hysteriske. Om det verste i livet hennes er at hun ikke kom seg på den konserten så har hun det bra! Herregud, tentamener blir flyttet og foreldre kjøper billett, reise og hotell for mange tusener. Det er så virkelighetsfjernt at jeg har ikke ord! Anonym poster: 05269cd09b192eb24d12ff30f08e26a4 Ja, du kan så si. Jeg må bare prøve å lande på jorda igjen. Dette er urealistisk. Det blir for knapt med tid, for dyrt og for mye organisering. Jeg så bare et lite snev av håp om å gjøre henne overlykkelig da jeg så at det var mulig å få tak i billetter. ts Anonym poster: 03757bf6af490512849a836bcf340991 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #14 Skrevet 17. april 2013 Er selv mamma til en liten "belieber" som ikke skal på konserten. Såklart hun har spurt og er lei seg for at hun ikke får dra, men jeg synes det blir feil å ta henne ut av skolen, bruke flere tusen på fly, opphold og billett. Det er ikke det at vi ikke har økonomi til det, men barn har bare godt av å lære at en ikke kan få alt en vil her i verden. Sånn er det bare. Anonym poster: d4dc8442f94f9e5e092313b6dda3616a 15
Redbull Skrevet 17. april 2013 #15 Skrevet 17. april 2013 Hvorfor i alle dager måtte du tatt med lillesøster? Hadde reist med storesøster, og kost meg med egentid med henne! 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #16 Skrevet 17. april 2013 Ja, du kan så si. Jeg må bare prøve å lande på jorda igjen. Dette er urealistisk. Det blir for knapt med tid, for dyrt og for mye organisering. Jeg så bare et lite snev av håp om å gjøre henne overlykkelig da jeg så at det var mulig å få tak i billetter. ts Anonym poster: 03757bf6af490512849a836bcf340991 Det beste du kan gjøre for henne er å få henne til å finne noe annet enn å følge med på nettet. Det forsterker bare følelsen og det at man tror at det er OK å være så hysterisk. Jeg skylder mye av det på massemedia. Jeg kan ikke forstå at det skal være mulig å skrive så mye om den fyren der. Jeg er flau over norske aviser, norske skoler, norsker foreldre og norske fjortiser når det kommer til denne saken. Fullstendig latterlig, og langt over streken. Få henne ut døra, til venner, på en eller annen aktivitet eller noe slik at hun ikke sitter og forsterker alt på nettet. Anonym poster: 05269cd09b192eb24d12ff30f08e26a4 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #17 Skrevet 17. april 2013 Vi kan bare ikke oppfylle alle våre barns ønsker! Jeg var på min første konsert da jeg var 23, likevel har livet vært verdt å leve, altså. Spander en langhelg i slummen i Bangladesh på hele familien, så får kanskje både små og store satt tingene litt i perspektiv. Anonym poster: 53ba98fb50511a5f77242ca6f11a0f52 11
Gjest BabyBlue Skrevet 17. april 2013 #18 Skrevet 17. april 2013 Dette kommer hun nok over så fort mediehysteriet gir seg og venninnene slutter å mase om det.
Rosalie Skrevet 17. april 2013 #19 Skrevet 17. april 2013 Sånn er livet. Vi kom oss heller ikke på NKOTB før vi var godt oppe i 30-åra. Men vi har ingen varige traumer over å miste heltekonserten i 1992. Klart man ønsker å kunne gi barna sine slike minner, men man får faktisk ikke til alt. Og man skal heller ikke få til alt. 5
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2013 #20 Skrevet 17. april 2013 Hva med i Stockholm 22-24 april? Da har du liiitt bedre tid på deg. Transportutgiftene blir høyere, men både bo og billett er nok litt rimeligere. Er litt i samme situasjon som ts. Min datter har ikke spurt om å få dra på konsert og jeg visste heller ikke at det skulle være konsert,men hun liker denne sangeren og jeg tror hun er litt deppa nå når dette hysteriet pågår. Huff. Vet du om når han eventuelt har konsert i Oslo igjen? Har ikke økonomi til hotell og togbilletter til Stockholm på så kort varsel. Vet du om det blir noen konserter med Justin Bieber i Sverige til sommeren eller høsten? Jeg har ikke råd til å reise lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå