Gjest Harald Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Møtte en jente for ca 2 mnd siden. Vi begynte å treffes regelmessig og hadde sex jevnlig. Hun overnattet hos meg etterhvert 2-3 ganger i uka. Her om dagen nevnte hun at de første 4-5 ukene traff hun to andre menn som hun visstnok hadde sex med. Ikke spør meg hvordan det kom opp. Jeg tullet med henne og så plutselig nevnte hun dette. Må innrømme at det satt meg litt ut, men jeg lot som ingenting. Overnattet, vi hadde sex og jeg dro hjem neste morgen. Hun sier nå hun har sterke følelser for meg og vil at vi skal bli seriøse. Jeg liker henne godt, men dette ser jeg på som en kraftig advarsel. At hun datet meg, virket seriøs og interessert, men likevel har hun sex med andre. Kvinner, er dette normalt? Har aldri opplevd noe slikt tidligere og har vel egentlig bestemt meg for å ikke inngå noe seriøst forhold til henne. Kan godt fortsette som pulevenner eller hva vi nå er, men synes dette var bare for ekkelt.
Adhara Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Hva er galt med å holde mulighetene åpne, så lenge hun ikke visste at dere var seriøse? At hun datet meg, virket seriøs og interessert, men likevel har hun sex med andre. . Og er det ikke dette dere menn gjør til stadighet? 8
Gjest anonym Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Møtte en jente for ca 2 mnd siden. Vi begynte å treffes regelmessig og hadde sex jevnlig. Hun overnattet hos meg etterhvert 2-3 ganger i uka. Her om dagen nevnte hun at de første 4-5 ukene traff hun to andre menn som hun visstnok hadde sex med. Ikke spør meg hvordan det kom opp. Jeg tullet med henne og så plutselig nevnte hun dette. Må innrømme at det satt meg litt ut, men jeg lot som ingenting. Overnattet, vi hadde sex og jeg dro hjem neste morgen. Hun sier nå hun har sterke følelser for meg og vil at vi skal bli seriøse. Jeg liker henne godt, men dette ser jeg på som en kraftig advarsel. At hun datet meg, virket seriøs og interessert, men likevel har hun sex med andre. Kvinner, er dette normalt? Har aldri opplevd noe slikt tidligere og har vel egentlig bestemt meg for å ikke inngå noe seriøst forhold til henne. Kan godt fortsette som pulevenner eller hva vi nå er, men synes dette var bare for ekkelt. Spør du meg : jeg hadde ALDRI gjort det! Hvrdan klarte du å late som ingenting??? Jeg hadde uansett ikke hatt sex etter så kort tid, jeg bruker alltid laaang tid på å knytte meg til noen, da sex er noe veldig intimt for meg. Jeg forstår at du ble satt ut. Hadde jeg vært deg, hadde jeg trukket meg litt tilbake. La hun få tenke litt nå. Vis en reaksjon. Kanskje hun har mye mindre grenser på ting enn deg. Det handler og om å kunne ha tillit til noen. Du trodde dere var ekslusive, noe hun ikke var i starten. Jeg fatter ikke at hun holdt på sånn... Hvis du vil, kan du lese min tråd som ble opprettet for ca ei uke siden, men kommenterte den idag igjen. Jeg ser en fyr , har sett han lenge , men vi har hatt en pause /et brudd, og jeg har oppdaget at han har dating profil , noe han fortsatt har... Er mye å lese,så opp til deg om du gidder, står under tråden : "oppdaget det igjen".
Gjest anonym Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Hva er galt med å holde mulighetene åpne, så lenge hun ikke visste at dere var seriøse? Og er det ikke dette dere menn gjør til stadighet? SERØSE!?! Så det å ha sex med noen er IKKE SERØST? Så drittlei den tida vi lever i , der ingen ser ut til å legge NOE i sex lenger!!! Savner folk som er selektive, som ikke hopper på alt og alle, ego er hun!!!
Cristella Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 Ikke noe jeg kunne gjort selv, men veit om flere som har gjort det. Når man er usikker på forhold og følelser, og man er helt i startfasen er det kanskje ikke så unormalt å ha et par alternativer. Trist, men sant. Om du virkelig liker henne er det jo synd at du dropper noe seriøst på grunn av noe sånt, spør du meg da. Men dette er selvsagt helt og holdent opp til deg! 3
Gjest anonym Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Ikke noe jeg kunne gjort selv, men veit om flere som har gjort det. Når man er usikker på forhold og følelser, og man er helt i startfasen er det kanskje ikke så unormalt å ha et par alternativer. Trist, men sant. Om du virkelig liker henne er det jo synd at du dropper noe seriøst på grunn av noe sånt, spør du meg da. Men dette er selvsagt helt og holdent opp til deg! Det er ikke noen unnskyldning at man er usikker på forholdet...Hallo, ts nevner to mnd! Det er jo ingenting! Klarer man ikke å holde seg unna sex med andre, mens man holder på med noen, ja uansett tidperspektiv, synes jeg det vitner om dårlig selvtillit, dårlig dømmekraft, stort bekreftelsesbehov...hadde hatt problemer med å stole på den dama der..Og ja, dette gjelder menn og! 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 Og er det ikke dette dere menn gjør til stadighet? Hva andre menn gjør er vel likegyldig? Anonym poster: 673c5e6e074216d535f6707aa311d020
Cristella Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Det er ikke noen unnskyldning at man er usikker på forholdet...Hallo, ts nevner to mnd! Det er jo ingenting! Klarer man ikke å holde seg unna sex med andre, mens man holder på med noen, ja uansett tidperspektiv, synes jeg det vitner om dårlig selvtillit, dårlig dømmekraft, stort bekreftelsesbehov...hadde hatt problemer med å stole på den dama der..Og ja, dette gjelder menn og! Jeg sier ikke at det er greit, misforstå meg rett her. Jeg er helt enig med deg. Jeg sier bare at hun dessverre ikke er den eneste som i disse dager holder på sånn.. Full forståelse for at tillit kan bli et problem, men om hun har innsett at hun har sterke følelser for han, og han for henne, ja da er det jo synd å ikke gi det et forsøk i alle fall! 1
Gjest anonym Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Nok et eksempel på at det lønner seg å vente lenger med sex.
Gjest .-L-. Skrevet 16. april 2013 #10 Skrevet 16. april 2013 (endret) Hva er galt med å holde mulighetene åpne, så lenge hun ikke visste at dere var seriøse? Og er det ikke dette dere menn gjør til stadighet? Vel, jeg får høre at jeg er en drittsekk om jeg dater flere samtidig. Du synes ikke det er litt hyklerisk da? At det skal være greit for dere. Endret 16. april 2013 av .-L-.
Adhara Skrevet 16. april 2013 #11 Skrevet 16. april 2013 Vel, jeg får høre at jeg er en drittsekk om jeg dater flere samtidig. Du synes ikke det er litt hyklerisk da? At det skal være greit for dere. Har ikke sagt noe på at menn gjør det jeg. Er vant til det. Derfor så mener jeg at kvinnfolk kan gjøre det også, uten at furteleppa skal komme frem med engang. 2
Gjest .-L-. Skrevet 16. april 2013 #12 Skrevet 16. april 2013 (endret) Har ikke sagt noe på at menn gjør det jeg. Er vant til det. Derfor så mener jeg at kvinnfolk kan gjøre det også, uten at furteleppa skal komme frem med engang. Det er jo ikke alle som holder på slik da^^ Ts virker som en som holder seg til en. Endret 16. april 2013 av .-L-.
Hapa Skrevet 17. april 2013 #13 Skrevet 17. april 2013 Har ikke sagt noe på at menn gjør det jeg. Er vant til det. Derfor så mener jeg at kvinnfolk kan gjøre det også, uten at furteleppa skal komme frem med engang. Dette er da ingen kjønnskamp! Enhver, uavhengig av kjønn, vil jo ha sine preferanser og grenser. Er vel fullt og helt legitimt av TS å lure på om denne kvinnen er til å stole på, hun har jo jevnlig hatt sex med to andre etter at han begynte å date henne. Han spør seg da om hun kommer til å ha like lett for å hoppe på andre menn i fremtiden...
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #14 Skrevet 17. april 2013 Date litt her og der, ser jeg ikke på som et problem, men personlig hadde jeg nok ikke hatt sex med flere samtidig. Anonym poster: 4a82e5b7ab55094cbbb0ab66226f77a3 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 17. april 2013 #15 Skrevet 17. april 2013 Nei, ikke i vennegjengen min hvertfall. Man holder seg til en av gangen.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #16 Skrevet 17. april 2013 Jeg ville ikke datet flere dersom jeg hadde sex med en og faktisk trodde/håpet at det var (eller kunne bli) seriøst. Samtidig tror jeg nok ikke det er helt uvanlig, og jeg tenker at man kan jo også være på litt forskjellige steder så tidlig i forholdet - at den ene er mer usikker enn den andre og har behov for å holde mulighetene mer åpne. Som sagt, personlig ville jeg ikke gjort det, og jeg tenker at når en treffer noen det er liv laga med skjønner man det såpass tidlig at man ikke roter rundt med flere. Men jeg tror heller ikke det er noe tegn på at vedkommende ikke er til å stole på, mer tilbøyelig til å være utro osv. Anonym poster: 7a8d12d6acb0f6525098bc744a61ce8f 1
Gjest Harald Skrevet 17. april 2013 #17 Skrevet 17. april 2013 /ts Jeg flørter stadig vekk med andre jenter når jeg er singel (liker å ha alternativer i bakhånd) og gjorde det i starten av "forholdet vårt". Men hadde ikke sex med noen andre; der setter jeg grensen. Har også bestemt meg for ikke å satse på denne jenta. Synes det hun gjorde var ganske usmakelig og jeg er skeptisk til jenter som en dag kan møte, ha det kult med en fyr de visstnok liker og så pule en annen fyr noen dager senere. For meg høres det ut som noe er galt med henne. Blir å fortelle henne at jeg er ikke klar for noe forhold med henne og heller satse på at hun tar til takke med pulekompis-status en stund fremover.
Gjest KateW Skrevet 17. april 2013 #18 Skrevet 17. april 2013 Så når hun ærlig og oppriktig forteller deg at hun har følelser for deg, og vil satse seriøst, så er hun ikke god nok, fordi hun ikke var monogam FØR dere avtalte det? Men hun er god nok for sex`? 8
Gjest .-L-. Skrevet 17. april 2013 #19 Skrevet 17. april 2013 (endret) Synes det er litt dust gjort av deg ts. Du bruker jo henne for sex når hun har følelser for deg. Forstår at du ikke vil bli sammen med henne, men du kan jo være ærlig å si at du ikke vil ha et forhold, men at dere kan være friends with benefits. Endret 17. april 2013 av .-L-. 2
Gjest extra Skrevet 17. april 2013 #20 Skrevet 17. april 2013 Møtte en jente for ca 2 mnd siden. Vi begynte å treffes regelmessig og hadde sex jevnlig. Hun overnattet hos meg etterhvert 2-3 ganger i uka. Her om dagen nevnte hun at de første 4-5 ukene traff hun to andre menn som hun visstnok hadde sex med. Ikke spør meg hvordan det kom opp. Jeg tullet med henne og så plutselig nevnte hun dette. Må innrømme at det satt meg litt ut, men jeg lot som ingenting. Overnattet, vi hadde sex og jeg dro hjem neste morgen. Hun sier nå hun har sterke følelser for meg og vil at vi skal bli seriøse. Jeg liker henne godt, men dette ser jeg på som en kraftig advarsel. At hun datet meg, virket seriøs og interessert, men likevel har hun sex med andre. Kvinner, er dette normalt? Har aldri opplevd noe slikt tidligere og har vel egentlig bestemt meg for å ikke inngå noe seriøst forhold til henne. Kan godt fortsette som pulevenner eller hva vi nå er, men synes dette var bare for ekkelt. Akkurat som kvinner ønsker de fleste menn å føle seg eksklusive for den de dater. I en såpass usikker situasjon har man ikke inngått avtale om å være eksklusive for hverandre slik at man er "fri". Nå er folk forskjellige og ulike grenser - for noen vil ikke dette være et problem mens andre legger mer i ting. Det er slik man er og som det ikke er noe galt med. Men, og nå snakker jeg ut i fra meg selv: for meg hadde en slik person blitt uaktuell da jeg legger mer i ting enn andre. Flørting er ingen problem, men grensa går ved sex. Dersom daten min hadde fortalt det som skjedde TS så hadde jeg tenkt nøye etter. Et forhold er en investering fra min side der jeg legger til grunn det jeg kan og har for at det skal funke best mulig. Jeg sprer ikke risikoen slik jenta I TS` tilfellet gjorde. Hun har all rett til det og ingen kan og skal anklage henne for hennes handlinger. Men jeg har en moral og verdier å gå ut i fra, og derfor ville ikke en slik pike passet meg. Det er ikke dermed sagt at dette er en universell norm, men at verdigrunnlaget mitt betyr mye for meg. Summa summarum mener jeg at piken ikke gjorde noe galt. Det gjorde heller ikke TS ved at han fikk de tankene og følelsene han fikk etter å ha fått vite om tingene. Så hva står man igjen med? En innsikt om forskjellene blant mennesker og sosiale normer, og om de passer/passer ikke en selv. Når man har slikt klart for seg så kan man ta neste steg. Min moral er ikke din moral og din moral er ikke min. Om jeg velger å gå utenfor mine rammer så er det valg basert på personlig skjønn. Eller for å sitere Jean-Paul Satre: "Vi er, dypest sett, ansvarlige for oss selv. Vi er, opphavet til oss selv. Gjennom våre valg, våre handlinger og vår mangel på handling, skaper vi i siste instans oss selv. Vi kan ikke unngå dette ansvaret, denne friheten. Vi er dømt til frihet".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå