Gå til innhold

Fritideiendom til fast bolig? Bergen,Askøy.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei alle sammen.

Jeg lurte på en liten ting angående det å få fritidseiendom omgjort til enebolig/fast bolig.

Jeg har funnet en del fine fritidseiendommer som jeg gjerne skulle bodd i hele året, men skjønner at det er ett problem å gjøre det.

Er det noen som vet hva reglene for dette er? Dette gjelder Bergen og Askøy.

Tusen takk for svar! ;)

Anonym poster: a9ef94af5b27b7950b0a63f5531ef7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det beste ville nok vært å ta en telefon til kommunen og forhøre deg om regler/ mulighet for bruksendring. For det første varierer det fra kommune til kommune, for det andre er det stadig endringer ifht krav og restriksjoner. Altså, hva noen opplevde som vanskelig for en måned siden kan være enklere å få gjort i dag. Rent generelt er det vel enklere å få omgjort fritidsbolig til helårsbolig enn motsatt.

Anonym poster: 98026fc47ad8fcfab46427d0b4c18b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enklest å ringe til kommunen å forhøre seg, er litt forskjeller fra kommune til kommune hvordan de praktiserer dette, i tillegg så ville jeg vurdert hvordan fritidsboligen var bygget, er det en sommerbolig så kan du nok forvente det ei strømregning fra helv**** for å holde huset varmt, samme om det er en gammel bolig.

Mange eldre fritidsboliger er bygget endel enklere en hus iforhold til isolasjon og vindtetting, finnes ikke noe værre enn å måtte sitte med skjerf om du sitter nært et vindu som trekker som fy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...