Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gutt, og er såpass snokete på facebook at jeg ser at eksen min tilsynelatende flørter med en fyr, og liker alt av bilder han legger ut, statuser osv. Det samme gjør han med henne..

Det er 10 mnd siden jeg ble dumpa, men fremdeles svir det litt. Jeg trodde at jeg var 100 prosent over henne, men når jeg ser denne flørtinga mellom de 2 så får jeg litt vondt og det stikker i brystet.

For all del, det trenger jo ikke bety at det jeg antar er riktig. Kanskje blir de ikke et par.

Men gruer meg bare så til den dagen det står "I et forhold med" på facebook.

Kjærlighet er noe dritt! BARE negative ting ved det.

Anonym poster: 15023e9d89c932a16e3da8acefdb78c2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjære deg, det kan ta veldig lang tid å komme over noen. Men det blir alltid bedre. Særlig når du finner deg ei ny jente, du også. På et eller annet tidspunkt kommer nok eksen din til å være "in a relationship" og det kommer til å svi og det kommer til å gjøre deg kvalm og elendig, men jeg lover deg at det blir bedre med tiden. Frem til da kan du øve deg i å slutte å snoke så mye, det gjør bare vondt verre.

Endret av mckinley
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her også. Blir fysisk kvalm av tanken. Ganske nylig brudd her , men jeg bare slettet henne fra facebook. Ble altfor lett å klikke seg inn og de sjalu tankene rant inn når hun fikk nye guttevenner o.l. Det går nok over en dag =) Hjelper ikke om du får deg noe random på byen eller lignende da?

Anonym poster: 0ba26854e3bad84ad0842057cd3c93e4

• Liker 2
Skrevet

Skjul eksen og den hun flørter med på FB. Det skader bare deg at du følger med på dette. Det er lettere å få nen ut av livet sitt hvis man ikke får info om vedkommende.

• Liker 6
Skrevet

Føler med deg, ts! Det er en helt forferdelig følelse, det tror jeg vi alle kan skrive under på. Det beste du kan gjøre er faktisk å slette henne og denne fyren fra facebook, tror jeg. Facebook er helt utrolig dumt i sånne sammenhenger, og gjør alt bare vondt verre.

Ja, kjærlighet kan være noe dritt. Men også så fantastisk når det faktisk er riktig. Prøv å fokusere på deg selv fremover. Jeg er helt sikker på at det ordner seg for deg til slutt! :klem:

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. De fleste som har hatt kjærlighetssorg kan vel relatere seg selv til det du føler nå. Dessverre er det sånn med kjærlighetssorg at det er veldig lite å gjøre. Man må ta tiden til hjelp. Og du kan ikke kontrollere eksen din heller. Så det som skjer med henne, det skjer, uten at du kan gjøre noe.

Det beste hadde kanskje vært å slette henne fra Facebook? Jeg forstår at du savner henne og ønsker å være inkludert i livet hennes på en måte, men det gjør jo ting verre når du kan se hva hun driver med til stadig, eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, ts! Det er en helt forferdelig følelse, det tror jeg vi alle kan skrive under på. Det beste du kan gjøre er faktisk å slette henne og denne fyren fra facebook, tror jeg. Facebook er helt utrolig dumt i sånne sammenhenger, og gjør alt bare vondt verre.

Ja, kjærlighet kan være noe dritt. Men også så fantastisk når det faktisk er riktig. Prøv å fokusere på deg selv fremover. Jeg er helt sikker på at det ordner seg for deg til slutt! :klem:

Jeg vet hvordan du har det. De fleste som har hatt kjærlighetssorg kan vel relatere seg selv til det du føler nå. Dessverre er det sånn med kjærlighetssorg at det er veldig lite å gjøre. Man må ta tiden til hjelp. Og du kan ikke kontrollere eksen din heller. Så det som skjer med henne, det skjer, uten at du kan gjøre noe.

Det beste hadde kanskje vært å slette henne fra Facebook? Jeg forstår at du savner henne og ønsker å være inkludert i livet hennes på en måte, men det gjør jo ting verre når du kan se hva hun driver med til stadig, eller?

Takk for svar til dere begge!

Når det gjelder å slette henne fra face, tror jeg det kan bli verre om jeg ikke gjør det. At jeg plutselig ser i avisa eller hører fra noen at "nå skal hun gifte seg" eller "nå er hun gravid". Tror det hadde blitt verre. Er bedre å vært noenlunde oppdatert, slik at man kan forberede seg mentalt på det som kommer.

Og jeg er jo ikke en "stalker" på facebook heller. Ble bare litt nysgjerrig på denne flørten eller hva det er man skal kalle det.. Men nå er jeg jo iallefall mentalt forberedt på det.

Skrevet

Takk for svar til dere begge!

Når det gjelder å slette henne fra face, tror jeg det kan bli verre om jeg ikke gjør det. At jeg plutselig ser i avisa eller hører fra noen at "nå skal hun gifte seg" eller "nå er hun gravid". Tror det hadde blitt verre. Er bedre å vært noenlunde oppdatert, slik at man kan forberede seg mentalt på det som kommer.

Og jeg er jo ikke en "stalker" på facebook heller. Ble bare litt nysgjerrig på denne flørten eller hva det er man skal kalle det.. Men nå er jeg jo iallefall mentalt forberedt på det.

Vet du, det trodde jeg også. At det var greit å være litt oppdatert og være forberedt. Men når jeg faktisk tok mot til meg og innså at nok var nok, gud så deilig det var. Klart, jeg angrer jo nå og da, for jeg har bittelitt lyst å snike og vite hva som egentlig skjer. Men det er veldig greit å faktisk ikke kunne la seg friste.

Klart, dette må du kjenne på selv. Men jeg anbefaler det virkelig på det sterkeste! :)

• Liker 2
Gjest abcdefgh
Skrevet

Gi faen i henne.

Slette henne fra facebook.

Glem alle forhåpninger om at det blir dere igjen.

Om hun skal gifte seg / forlove seg / er gravid. Hva så ? Det har ingenting med deg å gjøre. Du er ikke en del av livet hennes lenger.

Det blir feil å bare tenke i tid også. Om det er 10 mnd'er eller 3 år siden bruddet har ikke alt å si.Det er hvordan man bearbeider det i hodet som avgjør hvor lenge det svir , ikke hvor lang tid det har gått.

Hilsen nydumpet ! :d

• Liker 1
Skrevet

Mange som har vært i samme situasjon som deg, TS. Og det høres jævla klisjé ut å si det, men; Det ordner seg! Jeg lover. Det går ALLTID bedre med tiden. Du kommer nok alltid til å føle en litt klein, rar følelse i magen når du ser henne eller hører noen si navnet hennes, osv. Men den følelsen av savn, sorg og tristhet - den går over med tiden.

Så du må huske å ta vare på deg selv! :) Personlig mener jeg at å slette henne fra Facebook er det riktige å gjøre, men det må du bestemme selv. Når man har så lett tilgang på personen som at man har personen på Facebook, blir man stadig fòrt med info om personen og lignende, og det bare gjør arrene dypere og verre. Det er som å strø salt i såret, på en måte. Og da leger det aldri!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun gifter seg/forlover seg vil det vel først skje om en god stund? Og hvis du skjuler henne på facebook og generelt holder deg unna all kontakt med henne, vil du også komme over henne. Jeg holdt på slik som deg en stund før jeg fjernet fyren som venn på fb, samt fjernet alt somminnet meg om ham. Og det gikk utrolig mye fortere å komme over ham. Slutt å plage deg selv.

Anonym poster: ee2f570f91ae87c3fc363e67b73640c5

Skrevet

Jeg leste nettopp en bra ting:

Never get jealous when you see your ex with someone else. Didn't your parents always teach you to give your used toys to the less fortunate?

Skrevet

Føler med deg, ikke noe særlig når den man elsker går videre og man selv føler seg forlatt. I mitt tilfelle var jeg også bedratt. Min x fant seg en ny mens vi bodde sammen, det var ganske tøft å oppleve etter 16 år sammen.

Jeg valgte å slette han fra fb som et ledd i det å komme meg videre. Det var veldig tungt å være vitne til at han umiddelbart startet et nytt liv med en annen og for å spare meg selv for smerte ved å se statusoppdateringer om hva de gjorde, hva de skrev på veggen til hverandre etc valgte jeg å slette han.

Egentlig kunne jeg fremdeles gå inn på siden hans (pga felles venner), men det klarte jeg faktisk å la være. Så lenge jeg klaret å unngå å se oppdateringer, kommentarer og likes på news feeden gikk det greit.

Klisjeen "tiden leger alle sår" har faktisk noe for seg, og vi har etterhvert blitt facebook venner igjen. Jeg ser aldri på siden hans, men det gjør meg ingenting lenger å se ting på news feeden angående han.

Det er tungt å legge ting bak seg og gå videre, men det er ennå tynge å slepe gammel bagasje med seg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å tenke at det er best å holde seg oppdatert. Da blir det vanskeligere å gi slipp og komme seg videre. Min erfaring er forøvrig også at jeg kanskje grudde meg til eksen fant en ny, men da han fant ei, ganske kort etter bruddet og før jeg hadde truffet noen ny, var jeg faktisk bare glad på hans vegne. Det var fint å se ham mer avslappet og lykkelig enn han hadde vært med meg, og det ga meg troa på at jeg også kunne finne en jeg hadde det bedre sammen med. Noen måneder senere fant jeg han jeg er sammen med nå - og det er virkelig noe helt annet og mye riktigere enn det forrige forholdet.

Så konklusjonen er: Slett henne på fb, innstill deg på at både hun og du kan flørte med andre og vær grei med deg selv.

Anonym poster: 6fad449d2952ad40c083479563875a22

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjipt, men gjør det kanskje lettere for deg å komme deg videre :)

Du har kanskje fortsatt et lite håp? Det er sånn som gjør at man blir hengende igjen. Du blir ikke ferdig med henne før du innser at det virkelig er over.

Og; slett henne fra facebook!

Anonym poster: 0922639030bf116bfb2d5ef348fe99ff

AnonymBruker
Skrevet

Slett/skjul henne! Det gjorde jeg med min ex, og det gjorde at det var mye lettere å komme over han. Jeg vil ikke ha ubehagelige nyheter midt i fleisen, jeg har det mye bedre i lykkelig uvitenhet.

Dersom du syns sletting er drastisk, så skjul henne. Da kan du når som helst gå inn og se om du føler for det, men slipper å bli "ufrivillig" eksponert. Jeg skjulte min og siden det ble slutt (nesten 2 år) har jeg ALDRI gått inn. Den dagen jeg er 100% over han kan jeg gå inn og se, men tviler på at jeg føler behovet da.

Anonym poster: 3a23559f05f62be2c79af90724c9d65d

AnonymBruker
Skrevet

Blei slutt for en uke siden, sletta han fra overalt..Nettopp for å kunne komme meg videre og ikke såre meg selv når han flørter med andre, det bare dreper meg..

Lovet meg selv å ikke sjekke Instagram eller Face..

Har gått veldig greit helt fram til i dag...

DUMME DUMME DUMME DUMME meg, snoka i dag og fikk lese / se mer enn jeg burde..

RETT ned i kjelleren, tårene spruter og alt er bare jævelig...

Anbefaler alle å virkelig la exen være.. man gjør seg selv bare vondt...

Anonym poster: 6d1fa3b1d415c881a1fd0a5b085902c1

Skrevet

Du, jeg har hatt ny kjæreste/samboer i over 1 1/2 år, men jeg "frykter" fremdeles at eksen skal få seg kjæreste! Aner ikke hva disse tankene kommer av. Er over eksen og har det fantastisk med samboeren min.

AnonymBruker
Skrevet

Om man sliter med det, så bør man skjule oppdateringer eller slette eksen som venn slik at man slipper å se det. Ja, det er kjipt å gjøre det der og da, men man får det så utrolig mye bedre om man slipper å se alt av oppdateringer, likes, bilder og alt det andre h*n legger ut. Å henge for mye på eksens liv går bare ut over en selv uansett, for eksen VIL få ny kjæreste etterhvert, det er bare et tidsspørsmål.

Anonym poster: 286452b38fb6ab20f414eefdafb288c0

AnonymBruker
Skrevet

Du, jeg har hatt ny kjæreste/samboer i over 1 1/2 år, men jeg "frykter" fremdeles at eksen skal få seg kjæreste! Aner ikke hva disse tankene kommer av. Er over eksen og har det fantastisk med samboeren min.

For mange er det en av to: At man opplevde så store og alvorlige konflikter at man i skadefryd ikke ønsker eksen noe godt. For de fleste dreier det seg nok om at bruddet blir veldig klart når eksen finner en ny. Frem til det er det mange som lever litt i et vakuum og kanskje ikke har innsett at det er slutt, og det er når eksen blir sammen med ny partner man innser at det aldri blir dere igjen.

Anonym poster: 286452b38fb6ab20f414eefdafb288c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...