Gå til innhold

Kjæreste eller eks. Det kan være det samme akkurat nå!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg henvender meg til kvinneforumet. Er så frustrert og sint. Har vært sammen med kjæresten min i over 5 år. For to uker siden slapp han bomben. Han hadde ikke mer å gi i forholdet. Elsket meg ikke mer som en kjæreste. Hadde ikke lenger de rette følelsene. Bomben ble forresten sluppet mitt i butikken. Følelseskaldt spør du meg. Årsaken til at han hadde gjort det slutt var fordi han hadde truffet en kvinne samme dagen som han hadde følt så mye for. Han ville først ha pause, men da jeg sa at man må stå i et forhold ellers kan det være det samme, da gjorde han det slutt. Da han dro fra meg (vi bor ikke sammen for øyeblikket, dette er også pga han) dro han til en venn som han fortalte alt til. Det rare var at han kom tilbake samme kveld, men bare for å sove over.

De neste dagene fortalte han det til alle og en hver at det var slutt mellom oss. Syntes det var veldig kaldt altså. Jeg lot være med å kontakte han på noen dager. Da det hadde gått 4 dager uten kontakt spurte jeg om vi kunne møtes og snakke sammen. Da var han fortsatt bestemt på at det var slutt, men jeg overtalte han. Han var fryktelig usikker og gråt mye (forstår ingenting, jeg). På kvelden ringte jeg han og spurte hvordan det gikk. Da gråt han og bar seg og sa at det var ikke sikkert at det ville gå allikevel. Sendt da en melding og sa at det fungerte ikke for meg at han vinglet så mye og at det derfor var bedre at det var slutt. Dumme meg prøvde å overtale han igjen to dager senere, men da fikk jeg streng beskjed om at jeg måtte komme meg videre. Bestemte meg da for at nok var nok og dro hjem for å slikke mine sår. Var helt forferdelig. Etter 5 dager uten kontakt ringte han meg og sa at han hadde angret og ville tilbake. Jeg tok han tilbake med en gang. Dette angrer jeg på, føltes veldig feil egentlig. Nå er det to dager siden jeg tok han tilbake og han har ikke forandret seg en dritt.

Ringte han i kveld og snakket om hvorfor han gjorde det slutt. Fortalte han hvor egoistisk han har vært osv. Det virker som han ikke ser at han har gjort noe galt. Når jeg sa at jeg har hatt det fryktelig vondt og ikke forstått hva han har tenkt med, får jeg svar tilbake at han har hatt det minst like vondt og at det var viktig å være ærlig med meg.

Videre vil jeg legge ved at vi flyttet fra hverandre sist sommer fordi han hadde økonomiske problemer. Dette ville jeg overhodet ikke fordi vi hadde da vært samboere i 3 år, men jeg innså at vi ikke hadde noe valg. Han flytte hjem til foreldrene. Etter han flyttet hjem ble han mer og mer egosentrisk og ville kun treffes i helgene. Han Begynte å ta mindre kontakt og være rask i telefonen. Allikevel sa han at han elsket meg overalt og ville gifte seg med meg. I julen eskalerte det seg og vi kranglet noe voldtsomt. Han tok seg da sammen og vi hadde det veldig bra frem til han gjorde det slutt for to uker siden. Det værste av alt var at vi hadde planer om å flytte sammen til sommeren, og jeg skulle si opp leiligheten min denne måneden. Forstår ikke hva han tenker med.

I dag spurte jeg han om vi skulle flytte sammen til sommeren, men da sa han at han trengte å bo for seg selv først. Ergo vil jo dette si at han fortsatt er usikker selv om han angret og ville bli sammen med meg igjen. Dette var siste dråpen, nå har begeret mitt rent over. Trodde han ville være ydmyk fordi jeg tok han tilbake, men der tok jeg grådig feil. Herregud så dum jeg er!!!!! Han er forresten 27 så han burde vite bedre, syntes nå jeg.

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon?

Anonym poster: 492639966cb6d183ca75a736b9fb84ad

Videoannonse
Annonse
Gjest Cytosin
Skrevet

Det faktum at du ga denne mannen en ny sjanse, fremstår for meg som en gåte. Hvorfor vil du ha en mann som vil ha "pause" fra forholdet med begrunnelse om at han har møtt en ny jente, når du ikke går med på dette dumper han deg midt i butikken, er frekk nok til å komme tilbake om kvelden for å sove over, forteller dagen etter til "alle" at han har gjort det slutt, opptrer seg som en liten usikker guttunge og vingler fram og tilbake? Dette er gode nok grunner til å gå fram ham og aldri se deg tilbake igjen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg aner faktisk ikke hva jeg ville gjort, men vil bare gi deg en klem :klem:

Anonym poster: a3e1a16ef5633f0b2a766a61c4e9891d

Skrevet

I dag spurte jeg han om vi skulle flytte sammen til sommeren, men da sa han at han trengte å bo for seg selv først. Ergo vil jo dette si at han fortsatt er usikker selv om han angret og ville bli sammen med meg igjen. Dette var siste dråpen, nå har begeret mitt rent over. Trodde han ville være ydmyk fordi jeg tok han tilbake, men der tok jeg grådig feil. Herregud så dum jeg er!!!!!

Jeg syns ikke det er du som er den dumme her, akkurat.

Og leste jeg riktig? Gjorde han det slutt i butikken (...) fordi han hadde møtt ei dame samme dag som han hadde "følt så mye for"? Hva faen? Og dere har vært sammen i 5 år? Han typen din høres ut som en skikkelig drittsekk slik du fremstiller ham. Jeg forstår at du syns det er vanskelig å gi slipp på et så langt forhold, men du bør tenke deg om her. Han virker ikke til å stole på.

• Liker 1
Skrevet

Hjelps...

TS har fått som fortjent. Det er pinadø ikke lov å være så jævla dum at man gir sin kjæreste pause for at de skal prøve ut noe med en annen person.

• Liker 1
Skrevet

La han gå, det virker ikke som han er sikker på noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet

er du helt sikker på at han har gjort det slutt med andre dama? Han er jo sikker på at han vil ha hun andre så lenge du ba om at han kom tilbake, men ble nok redd når du kuttet kontakt og han ikke viste hvor han hadde deg lengre. Det virker jo litt som at han helst vil prøve med dere begge siden han helst vil bo alene.

Anonym poster: cd48ddbde4b92947d1af3739c7b4b4da

AnonymBruker
Skrevet

Ts her!

Takk for tilbakemeldinger. Har fått helt nok. Han var en helt fantastisk kjæreste de første årene, men det siste året har han blitt fryktelig selvsentrert. Meg, meg meg hele tiden. Han har virkelig vist en side av seg selv som jeg aldri trodde fantes. Kan legge ved at denne jenten han traff var kun gjennom en beskjent i lunsjen og har siden ikke snakket med henne. Kan ikke forstå at forholdet vårt ikke var vært mer enn det?! Han begrunnet avgjørelsen sin med at når han fikk de følelsene for henne forstod han at han kunne få det bedre med andre.

Da jeg tok han tilbake og konfronterte han med dette, sa han at jeg hadde feiltoket alt han sa osv. Det har jeg overhodet ikke. Han ba meg jo komme meg videre for søren!!!

Gjest Cytosin
Skrevet (endret)

Ts her!

Takk for tilbakemeldinger. Har fått helt nok. Han var en helt fantastisk kjæreste de første årene, men det siste året har han blitt fryktelig selvsentrert. Meg, meg meg hele tiden. Han har virkelig vist en side av seg selv som jeg aldri trodde fantes. Kan legge ved at denne jenten han traff var kun gjennom en beskjent i lunsjen og har siden ikke snakket med henne. Kan ikke forstå at forholdet vårt ikke var vært mer enn det?! Han begrunnet avgjørelsen sin med at når han fikk de følelsene for henne forstod han at han kunne få det bedre med andre.

Da jeg tok han tilbake og konfronterte han med dette, sa han at jeg hadde feiltoket alt han sa osv. Det har jeg overhodet ikke. Han ba meg jo komme meg videre for søren!!!

Det at han har vært en "fantastisk" kjæreste de første årene rettferdiggjør ikke handlingene hans. Og tenk på dette: han var villig til å ofte forholdet deres for en jente han traff én gang og som han ikke har møtt siden. Dette forholdet er ikke verdt å satse på, les hovedinnlegget du har skrevet og still deg selv spørsmålet om dette er en mann du vil ha i livet ditt.

Hør på rådet hans, du, kom deg videre!

Endret av Cytosin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...