Gjest Dumsnill Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Hei, jeg har vært dumsnill i 14 år nå, skal jeg gå eller skal jeg bli? Samboer med 2 barn og et særkullsbarn (25 år og bor for seg selv) som er hans. Vi bor i hans bolig, jeg betaler leie til ham 50% av felleskostnader i borettslaget (han vil ikke la meg kjøpe inn meg i boligen), eier et feriehus/bolig sammen, eier bil sammen. Jeg er et typeksempel på de skrekkeksemplene man leser om i avisen om damer som står med forbrukskostnader over tid og mannen som nedbetaler gjeld og så blir det skilsmesse og hun får ingenting. Jeg har vid flere tilfeller tatt opp dette og prøver å få kjøpt meg inn i boligen hans men vi blir alltid uvenner. Tiden går og jeg legger lokket på. Han sier at han vil ha rekkehuset alene og ikke komme opp i samme situasjon med eksfruen sin. Har vurdert å kjøpe en liten bolig jeg kan leie ut. Fordi at jeg ønsker å spare i bolig for å trygge fremtiden. Det har enn så lenge blitt ved tanken. Nå er jeg veldig nær å enten kjøpe en liten bolig og leie ut eller å kjøpe en liten leilighet til meg å barnen og forlate ham. Idag da jeg tog opp dette så sa jeg at vi også burde skrive en samboeravtale fordi vi har felles barn og vi erver jo ikke hverandre. Hvis en av oss faller fra nå så vil overformynderiet ta over barnens økonomi. Han nekter alt. Han sier i vår opphetede diskusjon at han er sikret og det holder. EN GOD GRUNN TIL Å FORLATE HAM! Leser i dag at kun 1 av 5 har samboeravtale. Jeg er ikke alene altså om å ikke ha det. Men det at jeg ikke er med i boligmarkedet plager meg veldig. Hvis jeg skal ha råd til det kan jeg ikke betale leie til ham. Dessuten har jeg vært med på å nedbetale borettslagets fellesgjeld, i og for seg kun 900 kr i måneden (min part 450kr) i 14 år nå. Jeg føler meg så lurt og dum at jeg får angst. Jeg har det ikke særlig godt sammen med ham. I tillegg så er han sykelig sjalu. Det går i perioder men nå er det ok med tanke på det. Jeg gir ham ingen grunn til å være sjalu og da går det greit. Uff, dette er vanskelig!
Sjokoladenøtt Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Han er egoistisk, men han har jo vært i samme situasjon. Jeg ville gått til banken og forklart situasjonen og fått lån og kjøpt egen bolig med en gang Det beste er å bare komme seg ut av det med det man kan i sånne situasjoner, lite vits i å sitte der uten noe til slutt fordi man er dumsnill.. Hvis han ender opp med å krangle og være dust, få deg en advokat asap. Eneste som hjelper om du vil ha tinga du har "krav" på
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Han sier det jo selv, han er sikret og det er alt som betyr noe for ham. Du vet nøyaktig hva du får hvis du blir hos ham, han kommer aldri til å forandre seg. Anonym poster: 16d458f7695459cb00455ad6825b4421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå