Grooo Skrevet 31. mars 2004 #1 Skrevet 31. mars 2004 Skal servere "påskekveldsmat" til en gjeng med venner på lørdag, og fikk tips om å lage eggesalat. Men hvordan gjør jeg det??
Ylajali Skrevet 31. mars 2004 #2 Skrevet 31. mars 2004 http://www.egg.no/kokebok/oppskrift.cfm?opps_id=5934 Hvis du søker på eggesalat får du oppskrifter på mange forskjellige varianter
Arkana Skrevet 31. mars 2004 #3 Skrevet 31. mars 2004 Hvis du tenker på påleggs-salat så bruker jeg grovhakkede hardkokte egg, finsnittet vårløk (evt rødløk), majones (jeg synes Hellmans er best, men hvis du liker Mills er det sikker greit), salt, pepper og en god skje sterk sennep. Enkelt og greit, smaker nydelig på brød sammen med brønnkarse.
tuji Skrevet 31. mars 2004 #4 Skrevet 31. mars 2004 Jeg bruker hardkokte egg, majones, noen skiver finhakket sylteagurk, en dråpe tabasco, en dråpe worcestersaus og litt sukker. Kjempegod!
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2004 #5 Skrevet 31. mars 2004 Jeg bruker hardkokte egg, majones, noen skiver finhakket sylteagurk, en dråpe tabasco, en dråpe worcestersaus og litt sukker. Kjempegod! Skriver under på denne, i tillegg bruker jeg maiskorn og litt finhakket sjalottløk.
Fakse Skrevet 31. mars 2004 #6 Skrevet 31. mars 2004 Vi bruker seks hardkokte egg, en halv hakket løk og en pakke majones (vanlig, IKKE lett). Enkel men kjempegod.
Grooo Skrevet 31. mars 2004 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2004 Det var jo veldig-veldig enkelt Får prøve dette da, har aldri spist eggesalat før jeg.
Labella Skrevet 31. mars 2004 #8 Skrevet 31. mars 2004 Jeg lager den ganske likt Arkanas oppskrift, men bruker ofte litt purre i stedet for/tillegg til løk. Også bruker jeg eggedeleren til å kutte eggene i biter - først den ene veien, så den andre. Da får du passelig små biter :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå