Gå til innhold

Hvordan lager jeg eggesalat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal servere "påskekveldsmat" til en gjeng med venner på lørdag, og fikk tips om å lage eggesalat. Men hvordan gjør jeg det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tenker på påleggs-salat så bruker jeg grovhakkede hardkokte egg, finsnittet vårløk (evt rødløk), majones (jeg synes Hellmans er best, men hvis du liker Mills er det sikker greit), salt, pepper og en god skje sterk sennep. Enkelt og greit, smaker nydelig på brød sammen med brønnkarse.

Skrevet

Jeg bruker hardkokte egg, majones, noen skiver finhakket sylteagurk, en dråpe tabasco, en dråpe worcestersaus og litt sukker. Kjempegod!

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg bruker hardkokte egg, majones, noen skiver finhakket sylteagurk, en dråpe tabasco, en dråpe worcestersaus og litt sukker. Kjempegod!

Skriver under på denne, i tillegg bruker jeg maiskorn og litt finhakket sjalottløk.

Skrevet

Vi bruker seks hardkokte egg, en halv hakket løk og en pakke majones (vanlig, IKKE lett). Enkel men kjempegod.

Skrevet

Det var jo veldig-veldig enkelt :)

Får prøve dette da, har aldri spist eggesalat før jeg.

Skrevet

Jeg lager den ganske likt Arkanas oppskrift, men bruker ofte litt purre i stedet for/tillegg til løk.

Også bruker jeg eggedeleren til å kutte eggene i biter - først den ene veien, så den andre. Da får du passelig små biter :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...