AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Jeg har en bil for salg til kr 219 000,og ser på Finn.no at de har en "Kjøp sikkert" "Frys betalingen til du mottar varen" Der pengene da er på en depositumskonto "Kjøper har 10 dager fra varen er sendt på å evt klageEr alt i orden får selger utbetalt pengene" Jeg ser jo for meg at kjøper henter bilen og innen 10 dager trekker pengene fra depositumskontoen,så står jeg der uten bil eller penger..! Noen som har erfaring til god og trygg måte å selge bil? Anonym poster: ce872b090960d42eb9a788bbc923e9fd
Strikkedilla Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 De gangene jeg har kjøpt og solgt bil gjennom finn har jeg blitt enig med kjøper om at han/hun skal ha med bankremisse( som en slags sjekk) Har også brukt NAF sin kontrakt som du finner på nett. Lykke til med bilsalg!
Neket Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Bankremisse, eller kjøper blir med i banken og ser du betaler ut evt restlån på bilen, evt overskudd setter du på annen konto eller putter i lommen. Jeg ville kun godtatt overførsel av penger dersom jeg satt ved siden av vedkommende når h*n er inne på nettbanken.
sjefen-din Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Finns betalingsgaranti funker fint. Kjøper kan ikke ta ut pengene fra kontoen uten videre. Når pengene er inne på denne "mellom-kontoen" så skal kjøper velge om varen er levert eller ikke. Velger kjøper ikke levert må du bevise at den er levert.
Bjørn88 Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 Bankremisse, eller kjøper blir med i banken og ser du betaler ut evt restlån på bilen, evt overskudd setter du på annen konto eller putter i lommen. Jeg ville kun godtatt overførsel av penger dersom jeg satt ved siden av vedkommende når h*n er inne på nettbanken. En overførsel på nettbank kan enkelt stanses så om det er noe du godtar så kan du vnete deg å bli kraftig lurt om du selger mange biler for før eller siden så treffer du en kynisk tosk av en kjøper
Neket Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Jeg greier det ikke på min nettbank? Beholdt underskrevet vognkort til pengene var kommet inn, før jeg leverte det på biltilsynet
@Maja Skrevet 18. april 2013 #7 Skrevet 18. april 2013 Det er selger som skal levere inn del to av vognkortet til biltilsynet for å få bilen registrert på ny eiger. Som Blånd er inne på, så er det bare å vente med å levere vognkort til pengene er på konto.
Gjest barista Skrevet 18. april 2013 #8 Skrevet 18. april 2013 Bankremisse anbefales! Kjøper/selger aldri bil uten. Men det krever enighet om pris først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå